کد خبر: ۴۶۹۶۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: گوشت و فرآورده‌های دامی که از خارج کشور به گیلان وارد می‌شوند هیچ مشکل بهداشتی ندارند و کاملاً سالم هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم،‌ «دکتر سهراب عاقبتی» صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرآورده‌ها و گوشت قرمزی که از طریق مرز آستارا وارد استان گیلان می‌شود کاملاً سالم و بهداشتی است بنابراین شهروندان گیلانی نباید در مورد مصرف آن نگرانی خاصی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با تأکید بر اینکه گوشت قرمز و گوساله‌ای که از خارج کشور به این استان وارد می‌شود هیچ مشکل بهداشتی ندارد عنوان کرد: تمامی مراحل مربوط به ذبح،‌ انتقال به سردخانه،‌ بسته‌بندی و حمل گوشت از کشور مبدأ زیرنظر بازرسان ایرانی انجام می‌شود.

عاقبتی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که قبل از ذبح دام ناظر شرعی و بهداشتی به کشور هدف اعزام می‌کند، تصریح کرد: پس از بازرسی ناظران مربوطه از دام‌ها و اعلام گزارش آن‌ها به سازمان دامپزشکی کشور کشتار و ذبح در محیطی کاملاً بهداشتی و استاندارد صورت می‌گیرد .

وی از اقدامات دامپزشکی شهرستان مرزی آستارا در گمرکات سخن گفت و ابراز داشت: گوشت‌های وارداتی در مرز آستارا مجدداً توسط تیم‌های پزشکی مورد کنترل قرار می‌گیرند و تنها در صورت مشخص شدن نتیجه نهایی نمونه‌گیری‌ها و آزمایشات انجام شده اجازه ترخیص کالا صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان اقدامات این دستگاه در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌ها در دام، طیور‌ و آبزیان را بسیار گسترده خواند و بیان داشت: در گذشته امکانات تشخیصی تنها در تهران مستقر بود بنابراین تمام نمونه‌ها جهت بررسی وجود بیماری باید از مراکز استان‌ها به تهران ارسال می‌شدند.

عاقبتی ساخت آزمایشگاه مرکز دامپزشکی گیلان را گامی مهم جهت خودکفایی این استان در راستای تشخیص انواع بیماری‌های دام و طیور دانست و افزود: با ایجاد این مرکز و با همکاری یکسری آزمایشگاه‌های ممیزی در حال حاضر بسیاری از آزمایشات مربوطه در داخل گیلان انجام می‌شود.

وی وجود آزمایشگاه منطقه‌ای شمال و شمال غرب کشور جهت تشخیص بیماری ماهیان گرم‌آبی و خاویاری در گیلان را از دیگر افتخارات این استان خواند و گفت: تمامی فرآورده‌های دامی که از مبدأ گیلان به خارج کشور صادر می‌شوند نیز ملزم به دریافت مهر تأیید آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان هستند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان به برخی از بخش‌های آزمایشگاه دامپزشکی جامع استان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ بخش سلولوزی،‌ انگل‌شناسی،‌ میکروبیولوژی و نظایر این‌ها از جمله بخش‌هایی هستند که امکانات آزمایشگاهی آنها به‌صورت استاندارد در استان گیلان وجود دارد.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
چرا دامپزشکان بخش خصوصی نمیتونن برن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
نظارت حاکمیتی است و اطلاعات و تاریخچه عملکردو سابقه کار شخص ناظر مسئول دراختیار دامپزشکی باید باشدوکارشناس اعزامی در دسترس سازمان باید باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
قطعا مسئله واردات یک رانت برای پرسنل بخش دولتی است و به همین دلیل هیچ وقت سازمان دامپزشکی با واردات مخالفتی ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
دیگر کشورها که ناظر اعزام نمی کنند چگونه از سلامت گوشت برای مردمشان اطمینان حاصل می کنند؟! بسیاری از کشور های اروپایی و آمریکاو شرق آسیا و اقیانوسیه نیز از وارد کنندگان گوشت هستند (گرچه خود نیز ممکن است صادر کننده هم باشند) و استاندارد های قریب به اکثر آنها از ایران بالاتر است واین ها اگر ناظر نمی فرستند راهکار دیگرشان برای اطمینان از سلامت گوشت وارداتی چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
همین واکسنهایی که به شما سپردن بس نیست واقعا در مورد برخی مراکز امار ناامید کننده است درمورد پروانه های بهداشتی که موارد تخلف فراوان است پس بهتره زیاد به فکر ماجراجویی و دخالت در امور حاکمیتی نباشید البته قابل درک است تمام این مسایل از سر نیازست
نظر شما
ادامه