کد خبر: ۴۶۸۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی درباره جلوگیری شهرداری از فعالیت دامپزشکان در واحدهای مسکونی گفت: دامپزشکان باید همانند پزشکان دیده شوند و بتوانند در واحدهای مسکونی مطب داشته باشند.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر محمدرضا صفری» با اشاره به اینکه ایجاد کلینیک‌های دامپزشکی نباید در مقایسه با مطب‌های پزشکی مورد تبعیض واقع شود، گفت: 800 هزار پزشک مطب در مناطق مسکونی وجود دارد، اما به مطب‌های دامپزشکی چنین اجازه‌ای را در مناطق مسکونی نمی‌دهند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی افزود: قانونی وجود دارد که زمان تدوین و تصویب آن به دهه۴۰ برمی‌گردد و بر اساس آن، وکلا، پزشکان و غیره می توانند در اماکن مسکونی دفتر کار داشته باشند؛ این در حالی است که دفتر کار پزشک و دامپزشک، هر دو مطب محسوب می‌شود و ما نمی توانیم بگوییم که پزشک‌ها، در اماکن مسکونی مطب داشته باشند؛ اما دامپزشکان از این امکان برخوردار نباشند.

وی ادامه داد: اگر بحث انتقال بیماری مطرح است، انتقال انسان به انسان بسیار راحت‌تر و ساده‌تر از انتقال دام به انسان است، بنابراین برای آنها باید سخت‌گیرانه‌تر مجوز بدهند.

صفری افزود: البته قبول می‌کنیم، ایجاد مطب‌های دامپزشکی در مکان‌هایی باشد که سهل‌الوصول باشد و ضابطه هم در آن مراعات شود.

وی با بیان اینکه ما برای دام‌های بزرگ، پروانه فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی در واحدهای مسکونی را نمی دهیم، خاطرنشان کرد: این کلینیک ها فقط مخصوص دام های کوچک است؛ ضمن اینکه تعداد این کلینیک ها در سطح شهر به ۵۰۰ واحد نیز نمی‌رسد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، با اشاره به اینکه خدمات بهداشتی باید در دسترس همگان باشد، گفت: پزشک باید در نزدیکترین فاصله و در دسترس بیمار باشد؛ ضمن اینکه اگر دامپزشکی ضوابط را رعایت نکند، ما خود به شدت با آنها برخورد و پروانه فعالیتشان را باطل می کنیم.

صفری با بیان اینکه گفته شده این کلینیک ها باید به محیط های تجاری نقل مکان کنند، تصریح کرد: چه تفاوتی بین اماکن تجاری با اماکن مسکونی وجود دارد. ضمن اینکه انتقال کلینیک ها به اماکن تجاری، هزینه های سلامت و درمان را افزایش می دهد و جامعه را با مخاطره بهداشتی مواجه می کند.

وی ادامه داد: ما از طریق مذاکره با رئیس شورای شهر، شهردار تهران و برخی مراجع قضایی در حال پیگیری این مسئله هستیم تا بتوانیم آن را حل کنیم.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
1
2
قطعا این اجازه رو دارن چون تصور یک روز بدون دامپزشکی نا ممکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
2
0
من دامپزشکم ولی تصوراینکه در اپارتمان روبروی من روزانه حیوانات بیماررفت وامدکنه وحشتناکه.
کلینیکهای دامپزشکی درحال حاضرهم مزاحمتهای. زیادی برای همسایه ها دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
متاسفانه ظاهرا" دوستان متوجه منظور قانون نیستند !! اگر روبروی آپارتمان شما یک مطب پزشکی و یا دندانپزشکی یا داروخانه بود ، شما احساس راحتی میکردید !!؟؟
بنا به قانون ، تاسیس هر نوع مطب در مکانهایی با سند مسکونی به شرط عدم مزاحمت برای اهالی ساختمان مجاز شناخته شده است .
علت اجازه برای استفاده از ساختمانهایی با سند مسکونی برای تاسیس مطب ، در درجه اول تسهیل دسترسی مردم به خدمات درمانی و در درجه بعدی کاستن از هزینه های درمان است .
نظر شما
ادامه