کد خبر: ۴۶۸۶۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«دکتر یوسف داودی» افزود: در سیستم سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته‌ایم تعداد پذیرش دانشجو در دانشکد‌های دامپزشکی کشور را کنترل کنیم؛ این مساله یک ضعف است ...
 
 

حکیم مهر: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پنجمین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ ضمن اشاره به تاریخچه تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «در سال ۶۱ به فرمان امام و با پیشنهاد مرحوم هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد اسلامی با هدیه یک میلیون تومانی امام پایه‌ریزی شد و هدف آن این بود که تعداد کم افراد تحصیل‌کرده در کشور را جبران کند.»

به گزارش حکیم مهر، «دکتر یوسف داودی» ادامه داد: «از آنجا که بودجه کشور برای فراهم آوردن شرایط تحصیل رایگان برای همه محدود بود، این دانشگاه شروع به فعالیت کرد اما هدف آن رسیدن به نقطه‌ای که الان هست، نبود.»

وی افزود: «امروز بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی در دانشگاه آزاد شکل گرفته و نظام آموزشی کشور را به نوعی تحت تاثیر قرار داده است؛ یک مورد آن نیز همین دانشکده دامپزشکی است که از یک دیدگاه مشکلاتی را ایجاد کرده و البته کمک‌هایی هم کرده است.»

داودی تصریح کرد: «وزارت علوم در مقطعی از زمان، با عنوان رشته‌های شبانه از دانشجویان پول گرفت در حالی که قرار بود طبق قانون اساسی رایگان باشد؛ وزارت بهداشت و دانشگاه پیام نور نیز همین مسیر را ادامه دادند.»

وی با اذعان به اینکه در سیستم سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته‌ایم تعداد پذیرش دانشجو در دانشکد‌های دامپزشکی کشور را کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: «این مساله یک ضعف است؛ در حالی که وزارت بهداشت به راحتی تعداد دانشجویان را کنترل کرد. اگر دامپزشکی هم زیر نظر وزارت بهداشت بود، می‌توانست تعداد دانشجویان را کنترل کند.»

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بودجه کشور در سال ۹۸ مبلغی بالغ‌بر ۴۰۷ هزار میلیارد تومان است، گفت: «صد هزار میلیارد تومان از این مبلغ برای واردات نهاده‌های دامی، کشاورزی و گوشت هزینه می‌شود که این رقم درشتی است. در واقع یک چهارم بودجه در لایحه مربوط به این حوزه است. امروز ۹۵ درصد ذرت و ۵۰ درصد جو در کشور وارداتی است و دامداران، مرغداران و مردم از شرایط ناراضی هستند.»

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک ۰۲۱
|
Singapore
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
1
منم اگه بال داشتم میتونستم پرواز کنم‌!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
1
1
درود بر جناب آقای دکتر یوسف داودی که شجاعانه و بدون رودربایستی با دلالان رانت خوار که به شکل شبکه ای شجره خبیث آنها در وزارت جهادکشاورزی و حتی در قسمتهای واردات دوست ریشه دوانیده اند، ریشه اصلی معضلات تولیدات کشاورزی و دامی، قاچاق و گرانی را بیان کردند که همانا ریل گذاری غلط دادن یارانه اسمی و ظاهری به طور فریبکارانه به نام حمایت از تولید به جای مصرف کنندگان نهایی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
0
0
سخنرانی بسبار مهم و جالب توجه نماینده دامپزشک در مجلس نقطه روشنی در ایکلاپ بود و از هر نظر بر خلاف برخی موارد که بی خود توسط نورچشمی ها وقت قابل توجهی را در افتتاحیه گرفته شد حاوی مطالب ارزنده و قابل استفاده ای بود.
ناشناس
|
Czechia
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
0
0
اینو ما هم میدونیم .ولی برای رفع این مشکل چه کار کردید. آقای دکتر صفری هم فقط حرف میزنن. چرا عمل نمیکنید. چرا هبچ چیزی تغییر نمیکنه. تا کی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
0
0
از حکیم مهر خواهش می کنم که متن کامل سخنرانی نماینده مجلس منتشر شود. با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
0
توهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
1
نابودی ارزش و اعتبار دامپزشکی در وزارت های علوم و جهادکشاورزی واقعیت محض است!

البته رانت خوارانی که در این دو وزارت خانه به خاطر منافع شخصی شان سنگ این دو را به سینه می زنند حداقل فواید الحاق به وزارت بهداشت را "توهم" می خوانند!

حالا هم که معلوم شده چه فساد گسترده ای در وزارت جهادکشاورزی از بابت واردات نهاده های دامی از جمله خوراک دام و دارو واکسن و از طرف دیگر واردات گوشت و دام زنده به جیب دلالان و دامپزشکان تایید کننده مجوزها می رود!
نظر شما
ادامه