کد خبر: ۴۶۸۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در واکنش به ادعای فرار مالیاتی ۷ هزار میلیاردی پزشکان گفت: به نظر من، این حرف درست نیست و چرت و پرت است!

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک، «دکتر رسول خضری» اظهار داشت: وزارت اقتصاد و دارایی، می‌تواند اطلاعات مالی هر کسی را داشته باشد و به واسطه اینکه به حسا‌ب های بانکی اشخاص و افراد دسترسی دارد، می‌تواند به راحتی آب خوردن این اطلاعات را به دست آورد.

وی گفت: ما مخالف انگ زدن به مردم هستیم؛ بنابراین، اینکه گفته می‌شود فلان قشر در حال پارو کردن پول است، زیاد با شرایط امروز کشور سازگار نیست. البته برخی پزشکان جزو قشرهایی هستند که درآمد نسبتا خوبی دارند و شاید 10 درصد از پزشکان باشند که در رفاه کامل باشند، اما بیش از ۸۰ درصد آن‌ها از قشرهای متوسط هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در سال‌های گذشته، برخی پزشکان به دلایل کم بودن درآمد، مشاغل خود را تغییر داده و وارد کار‌های دیگری شده اند. البته گفته می‌شود، برخی هم به واسطه درآمد‌های نجومی، وارد حوزه‌هایی مانند ساخت و ساز یا تجارت شده اند، اما به نظر من، در میان پیامبران هم جرجیس هست و شاید در این قشر هم افرادی باشند که راه را درست نرفته باشند .

به نظر من، به جای آنکه قشری را متهم بکنیم، باید وزارت اقتصاد و امور دارایی ملزم شود، سازوکار‌های دقیق فرار مالیاتی را پیدا کند، نه اینکه به این و آن انگ بزنیم و دیگران را به فرار مالیاتی و تخلفات قانونی متهم کنیم .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این که چرا پزشکان مخالف داشتن کارت خوان در مطب‌ها هستند، گفت: بسیاری از پزشکان کارت خوان دارند، اما برخی‌ها ندارند ولی به هر حال پول را در جایی نگهداری می‌کنند. به نظر من، حمل پول سخت‌تر و خطرناک‌تر است و خلاصه آنکه این پول به بانک واریز می‌شود .

وی افزود: شفاف سازی، لازمه هر کاری در کشور است و اگر باشد بهتر هم هست و تمام شک و شبهه‌ها را از بین می‌برد. عرض من این است که سازمان امور مالیاتی، باید به موضوع ورود کند تا این مشکلات ایجاد نشود. در هر قشری آدم خوب، بد و سالم و ناسالم پیدا می‌شود .

خضری تاکید کرد: پزشکان هم انسان هستند، اما نکته این است که ما باید مال خود را سفت بچسبیم تا همسایه را دزد نکنیم. به نظر در اینجا سازمان امور مالیاتی مقصر است. چرا باید سازوکار‌های شفاف سازی درست نباشد و کسانی که مالیات می‌دهند، همیشه بیشترین مالیات‌ها را بدهند، ولی عده‌ای که درآمد بالاتری دارند، هرگز مالیات ندهند؟

وی درباره ادعای فرار مالیاتی ۷ هزار میلیاردی نیز گفت: به نظر من، این حرف درست نیست و چرت و پرت است. احتمالا دولت، مطب پزشکان را با بازار صرافان و موضوع را با درآمد‌های نفتی اشتباه گرفته است. در جامعه پزشکی با توجه به اجرای طرح تحول، دیگر هیچ پزشکی این میزان درآمد ندارد و عملا مردم با ویزیت ۳ هزار تومان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ بنابراین این رقم با عقل جور درنمی‌آید .

خضری افزود: یکی از مشکلات کشور ما در حوزه آمار است. طرف دو تا صفر کم می‌کند و یا دو تا صفر زیاد می‌کند و نمی‌داند، این اعداد چقدر بار منفی در جامعه ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل، بهبود بیماری اعتماد بین پزشک و بیمار است. ما با این کار‌ها اعتماد را خدشه دار می‌کنیم. کشوری که این همه نفت دارد، نباید مردمش مالیات پرداخت کنند. کشور ما غنی است و مردم نباید این میزان در عذاب باشند. در بسیاری از کشور‌های عربی، مردم نه پولی به پزشک می‌دهند و نه دولت، پولی به عنوان مالیات از مردم می‌گیرد .

 

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
خداراشکر معلومه که ایشان تابحال گذارشان به مطب پزشکان ودندانپزشکان نیفتاده وبیمارنشده اند
آنموقع متوجه میشوندکه صدرحمت به بازارصرافها
امرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
0
0
تقریبا اکثر پزشکان و دندانپزشکان دستگاه کارتخوان را از مطب حذف کرده اند به دلیل احتمال پیگیری مالیاتی. اینو دیگه همه میدونن، همهههه
نظر شما
ادامه