کد خبر: ۴۶۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور گفت: طرح پلاک کوبی گوش دام‌های زنده توسط سازمان دامپزشکی نه تنها موجب جلوگیری از قاچاق دام نشده، بلکه با ایجاد هزینه اضافی برای دامداران قیمت گوشت را در چند روز گذشته افزایش داده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل  از افکارنیوز، «منصور پوریان» با بیان اینکه تحمیل هزینه اضافی در شرایطی که قیمت‌ها در بازار بالا است اشتباه بزرگی است، اظهار کرد: با اجرای این طرح دامداران مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای پلاک کوبی، دریافت مجوز‌های جدید و حمل شده اند که قیمت تمام شده را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: افزایش هزینه برای دامداران در حالی است که این طرح هیچ تاثیری بر کاهش قاچاق که هدف اصلی آن بوده نداشته است.

پوریان با تاکید بر اینکه هم اکنون قیمت هر کیلوگرم دام زنده در بازار قاچاق به 40 هزار تومان افزایش یافته است، افزود: این افزایش در روزهای اخیر و در پی اجرای طرح سازمان دامپزشکی اتفاق افتاده است.

به گفته وی، افزایش قیمت در بازار قاچاق در حالی است که قیمت عرضه هر کیلوگرم دام زنده در میادین رسمی حداکثر 30 هزارتومان است و این امر تمایل دامدارن به فروش دام خود به قاچاقچیان را بیشتر می کند.

پوریان بهترین راهکار کاهش قاچاق و تعادل در قیمت گوشت را کاهش هزینه کشتارگاه برای دامداران، کاهش تعداد واسطه‌ها در بازار عرضه و صدور مجوز صادرات مشروط برشمرد.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور با اشاره تجربه موفق صادرات دام در ماه‌های ابتدای سالجاری، گفت: صادرات مشروط به معنی صدور اجازه واردات 2 کیلوگرم گوشت خالص به ازای صادرات 1 کیلوگرم گوشت ناخالص است.

پوریان یادآور شد: در ماه‌های ابتدای سالجاری استفاده از این روش قاچاق دام را به مرز صفر رسانده بود.


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
برخی شهرستان ها در خراسان رضوی اجازه صادرات دام به خارج استان را ندارند چرا؟
نظر شما
ادامه