کد خبر: ۴۶۸۳۹


اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، با استفاده از سامانه یکپارچه قرنطینه دام، از قاچاق دام در استان، جلوگیری بعمل آورده است و تمام دام هایی که از استان مبدا، به استان های دیگر منتقل می شوند، باید شرایط لازم، از جمله مجوز بهداشتی، مجوز حمل و... شرایط را داشته باشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از علم و فناوری، «دکتر امیرحسین بهداد» در مصاحبه با علم و فناوری، و در پاسخ به روند نظارت بر جلوگیری از قاچاق دام در استان، اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان، با استفاده از سامانه یکپارچه قرنطینه دام، از قاچاق دام در استان، جلوگیری بعمل آورده است.

 وی در تشریح این سامانه، ابراز داشت: تمام دام هایی که از استان مبدا، به استان های دیگر منتقل می شوند، باید شرایط لازم، از جمله مجوز بهداشتی، مجوز حمل و... شرایط را داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان ادامه داد: در این سامانه، دو نقطه مبدا و مقصد وجود دارد که در حامل بار، در نقطه مبدا، مجوز حمل دام را در سامانه ثبت می کند، و در نقطه مقصد، اجازه تخلیه دام ثبت می شود.

 وی خاطرنشان کرد: با استفاده از این سامانه، از قاچاق غیر مجاز دام در استان پیشگیری شده است، مگر این که افراد سودجو با روش های غیر مجاز اقدام به قاچاق دام کنند.

بهداد افزود: نیروهای نظامی و انتظامی با حساسیت ویژه ای به موضع قاچاق غیرمجاز، دقت نظر دارند و به محض مشاهده این قبیل موارد، برخوردهای قانونی لازم را انجام می دهند.

 وی با اشاره به آمارها صدور مجوز حمل دام در طی سال جاری، گفت: برای 86 هزار و 142 راس گوسفند و 43 هزار و 58 راس گاو، تا به امروز مجوز حمل صادر شده است.



نظر شما
ادامه