کد خبر: ۴۶۸۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر


معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون بیش از صد هزار تن گوشت منجمد از برزیل و بیش از ۴۰ هزار تن گوشت گرم گوسفندی از کشور‌های آسیای میانه و استرالیا وارد کشور شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، «دکتر مرتضی رضایی» با بیان اینکه دولت با پیش بینی بازار امسال گوشت قرمز، سال قبل و ابتدای امسال برنامه ریزی کرد که به اندازه کافی و حتی بیشتر از سال‌های قبل گوشت قرمز وارد کشور شود افزود: بنابراین به هیچ عنوان کمبودی از نظر ورود گوشت به کشور وجود ندارد، اما ممکن است بعضی جا‌ها توزیع نامناسبی اتفاق افتاده باشد که باید بحث تنظیم بازار در آن انجام شود یعنی حتما باید نظارت برای توزیع وجود داشته باشد.

رضایی گفت: برای هر خانوار ایرانی و به ازای هر کارت ملی سهمیه‌ای برای دریافت گوشت قرمز در نظر گرفته شده و تا آخر سال نیز این روند ادامه دارد، اما تاکید می‌کنم هیچگونه کمبودی که باعث اختلال در قیمت گوشت قرمز شود وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه گوشت قرمز وارداتی بیشتر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های وابسته به شرکت‌های تعاونی و تشکل‌ها توزیع می‌شود افزود: علت توزیع در این گونه فروشگاه ها، نظارت راحت‌تر و بهتر بر آن است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که برای برخی فروشگاه‌ها که سهمیه کمتری دارند چه راهکاری برای افزایش سهمیه وجود دارد؟ بیان کرد: واردات گوشت قرمز توسط چند شرکت عمده بزرگ انجام می‌شود و شرکت پشتیبانی امور دام، متولی و مباشر آن است از این رو فروشگاه‌هایی که سهمیه کمتری دارند می‌توانند به شرکت پشتیبانی امور دام مراجعه و افزایش تقاضای خود را ارائه دهند تا تامین کافی صورت گیرد.


 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
سهمیه گوشت قرمز با کارت ملی!!!
به کجا داریم میریم!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
1
اسما گوشت نامین شده است!

ولی در عمل صف های طولانی آن هم فقط در برخی نقاط دیده می شود.

و باز هم طبق معمول بازار جدیدی برای لفت و لیس باز شده است!

یا گوشت را به دوستان و آشنایان می دهند

یا رستوران ها و کبابی ها

یا بازار آزاد و قاچاق از مرزها!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
اگر ریگی به کفش تان نیست چرا گوشت یارانه ای را از کشتارگاه های بهداشتی کشور که مملو لز گوشت هستند و عملا بدون مشتری مانده اند نمی خرید؟؟!
نظر شما
ادامه