کد خبر: ۴۶۸۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

نشست تخصصی اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی استان هرمزگان و نمایندگان رسته های کاری صنف دامپزشکی درخصوص نحوه اجرایی شدن آئین نامه نظارت بهداشتی ماده ۱۹ و نحوه کنترل قراردادها پیش از صدور پروانه بهداشتی روز شنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۲۹ در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر،در این نشست تخصصی نمایندگان رسته های مختلف صنف دامپزشکی ازقبیل مراکز فرآوری و بسته بندی آبزیان، سایتهای پرورش آبزیان، کشتارگاه های دام و طیور، شناورهای صیادی، مراکز نگهداری فرآورده های خام دامی و چند تن از اعضای شورای نظام دامپزشکی هرمزگان (شاغل در بخش خصوصی) حضور به هم رساندند.

در ابتدای جلسه «دکتر مهدی زمانی راد» رئیس انجمن صنفی و «دکتر زهرا شب بوئی» نایب رئیس انجمن صنفی ضمن خوشامدگویی به حضار و تبیین دستور جلسه، خلاصه ای از اقدامات صورت گرفته از سوی انجمن صنفی در طی ماه های گذشته را بیان نمودند.

در ادامه هریک از حضار مشکلات صنفی خود به جهت نحوه عقد قرارداد طبق دستورالعمل اجرایی ماده ۱۹ و همچنین نحوه پیگیری معوقات مالی را مطرح نمودند.

همچنین مباحث متعددی ازقبیل کنترل قراردادها پیش از صدور پروانه بهداشتی مسئولین فنی و افزایش زمان پروانه ها از یک سال به حداقل ۲ سال نیز در این بین مطرح شد.

همچنین «دکتر دستمزد» عضو شورای نظام دامپزشکی هرمزگان مختصری از نحوه انعقاد قراردادها از گذشته تا به امروز بیان نمود و همچنین از همکاران درخواست کرد که اطلاعات عملی و علمی خود را به روز رسانی کنند تا بتوانند ضمن اعمال نظارت های بهداشتی، بر پروسه تولید و فرآوری محصولات، در کنار کارفرمایان گام های مهمی در جهت افزایش تولید و بهره وری واحدهای صنعتی بردارند.

در پایان دکتر زمانی راد در جمع مباحث و خواسته ها، گام نخست در احقاق حق و پیگیری مطالبات را اتحاد و همبستگی اعضا دانست و از همکاران درخواست نمود تا با ارسال مکتوب درخواست های خود به دبیرخانه انجمن صنفی، هیئت مدیره را از مشکلات خود مطلع سازند تا انجمن صنفی در گام بعدی با تعاملی قانونمند و برگزاری جلسات کارشناسی با کارفرمایان، تلاش و کوشش خود را در جهت حل مشکل به کارگیرند و در صورت عدم حصول نتیجه، طی گزارشی مکتوب خواستار پیگیری موضوع توسط "کمیته هماهنگی ماده ۱۹" شوند.

وی اشاره کرد: ضمنا در خصوص کنترل قراردادها پیش ازصدور پروانه بهداشتی مسئولین فنی، علاوه بر پیگیری های استانی و مکاتبات متعدد با مدیرکل محترم دامپزشکی هرمزگان، موضوع از طریق "شورای عالی سیاست گذاری انجمن های صنفی مسئولین فنی بهداشتی کشور" در حال پیگیریست و جلسات متعددی درخصوص نحوه اجرای دستورالعمل ماده ۱۹ و اصلاح بند ۶ این آیین نامه (بند استقلال مالی و پرداخت حقوق بصورت غیرمستقیم از سوی کارفرما به مسئول فنی) با کارشناسان "دفتر نظارت بربهداشت عمومی و موادغذایی سازمان دامپزشکی کشور" نیز برگزارگردیده است.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
سلام.
درود به این عزیزان وهمکاران.
انشاء الله در سرتاسرکشور عملیات پرداخت حقوق مسئولین فنی وناظران توسط اداره انجام شود کارفرما علاوه برکسرحداق چهل درصد حقوق تهدیدات به عدم انعقاد قرارداددرسال بعدی رانیز دارند.
این حقارت نتنهاباعث حقارت همکاران مسئولین فنی بلکه باعث حقارت نظام دامپزشکی کشورمیشود وسوء استفاده کرده و هزاران تخلفات را انجام میدهند که شاهد هستید وهستیم اما اگر مسئولین وناظران امنیت شغلی داشته باشند این مشکلات حل میشود ومحصولات تولیدشده بهداشتی وارزشمندمیشود.
سپاس از تک تک حامیان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
مشکل اونجا کمبود نیروی بومی ودامپزشکان پروازی است که مثلا طرفد در آذربایجان نشسته ومسئول فنی هرمزگان است وزورش میاد ماهی یکبار بیاد بندر بخاطر همین قضیه کارفرما هم به عدم حضور زورش میاد پول بده
نظر شما
ادامه