کد خبر: ۴۶۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از ۲۱ کانون تب برفکی شناسایی شده ۱۹ کانون در گاوداری‌ها و ۲ کانون بین گوسفندان مشاهده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محسن عابدزاده» رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: کانون‌های تب برفکی در خراسان رضوی طی ماه جاری افزایش یافته است.

وی افزود: این بیماری در شهرستان‌هایی مانند تربت حیدریه، چناران، رشتخوار، مشهد، کاشمر، نیشابور، سبزوار و گناباد گزارش شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی اظهار داشت: علائم تب برفکی لنگش و سقط جنین گوسفندان، خراش‌های دهانی، تاول‌های روی زبان، لب و پستان گاوها، کاهش شیردهی، لاغری و مرگ و میر دام است.

عابدزاده یکی از علل افزایش کانون‌های تب برفکی در گاوداری‌ها را مشکلات مربوط به تهیه واکسن این بیماری دانست و گفت: دامداران باید واکسن بیماری تب برفکی در نوع گاوی را تهیه کنند که تزریق آن به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه واکسن بیماری تب برفکی در نوع گاوی زیاد نیست، اما فرهنگ سازی این اقدام نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی به دامداران است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تب برفکی بیماری واگیردار دام‌های زوج سم است که قابل انتقال به انسان نیست و مهم‌ترین تهدید آن خسارت اقتصادی است.

خراسان رضوی با ۷ میلیون راس دام سبک و ۳۳۰ هزار راس دام سنگین ۸ درصد جمعیت دام کشور را در اختیار دارد.




انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
وقتی واکسن تب برفکی مریال نیس چکار کنیم؟
نظر شما
ادامه