کد خبر: ۴۶۷۰۴


گروهی از محققین در آلاباما ایالات متحده در تلاشند تا دلایل رخداد لنگش در سنین ۱۵ تا ۳۰ روزگی نیمچه های گوشتی را دریابند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو صنعت طیور ایران، «دکتر سوزان دوگرتی» دامپزشک و محقق در آلاباما بر این باور است که جوجه های گوشتی با سن کمتر از یک هفته، میکروارگانیسم های کوچک و التهابی را در استخوان های پای خود دارند و گسترش می دهند که این موضوع مسبب رخداد لنگش در سنین بالاتر خواهد بود.

موضوعی که محققین به دنبال یافتن دلایل آن هستند .

دانشمندان این دانشگاه در پروژه ای تحقیقاتی تحت عنوان "پروژه استخوان" در تلاشند تا عادات غیرطبیعی این پرندگان را که می‌تواند رخداد لنگش را سبب شود، در سنین پائین بررسی نمایند .

محققین معتقدند که لنگش، گاهی اوقات تحت شرایطی در سنین ۱۵ تا ۳۰ روزگی روی می دهد که از نظر بالینی، احتمال رخداد آن از سنین پائین، صفر است .

این در حالی است که محققین دریافته اند که این مشکلات، کمتر متاثر از نوع و میزان خوراک مصرفی است و در اکثر موارد، ردپای ضعف های مدیریتی در این رخداد دیده می شود .

در نهایت، نقش رشد انواعی از باکتری ها در بدن پرنده در مراحل جنینی و در هفته اول زندگی آنها، به خصوص در سیستم های پرورش بدون آنتی بیوتیک را نمی‌توان نادیده گرفت.


 
نظر شما
ادامه