کد خبر: ۴۶۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

وزیر ارتباطات گفت: امروز فناوری در جهان به این بلوغ رسیده که می‌توان از آن برای حفاظت از محیط‌زیست استفاده کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نیلکوه، «محمدجواد آذری جهرمی» عصر دیروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث که در موزه حیات‌وحش پارک ملی گلستان برگزار شد، گفت: اجرای این پروژه بیش از آنکه آغاز پروژه‌ای برای حفاظت از محیط‌زیست باشد؛ بزرگداشت رویکرد جدید برای حفظ محیط‌زیست توسط فناوری اطلاعات است تا میراثی که از گذشتگان به ما رسیده ما هم آن را حفاظت کنیم و به آیندگان تحویل دهیم.

وی افزود: محیط‌زیست، امروزه به دلیل رفتارهای بشر آسیب‌های بسیار زیادی دیده است. رفتار ما در مدیریت آب باعث شده خشک‌سالی‌های بسیاری اتفاق بیافتد. رفتار ما در برخورد با گونه‌های حیوانی باعث شده بخشی از آن‌ها در معرض انقراض قرار گیرند؛ برخورد ما با منابع طبیعی و محیط‌زیست باعث شده تا به سمت خشکی سالی و کاهش پوشش جنگلی برویم.

بزرگ‌ترین مشکل یوزپلنگ‌های ایرانی، از بین رفتن خرگوش‌ها به دلیل خشک‌سالی است

به گفته وی، بزرگ‌ترین مشکلی که برای یوزپلنگ ایرانی به‌عنوان بحران محیط‌زیستی به وجود آمد خشک‌سالی‌هایی بود که باعث شده خرگوش‌ها که غذای اصلی یوزپلنگ هستند به دلیل خشک‌سالی از بین بروند.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: امروز فناوری در جهان به این بلوغ رسیده که می‌توان از آن برای حفاظت از محیط‌زیست استفاده کرد.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در پارک ملی گلستان 20 مورد آتش‌سوزی رخ‌داده است، گفت: عمده این آتش‌سوزی‌ها توسط محیط‌بانان اطفا می‌شود؛ اما زمانی که طی می‌شود نیروها متوجه آتش شده و برای اطفا آن بروند آتش گسترش پیدا می‌کند؛ با استفاده از این فناوری می‌توان زودتر به وقوع حریق در پارک ملی گلستان پی برد و این پروژه برای نخستین بار در کشور است که به‌صورت پایلوت در پارک ملی گلستان اجرایی می‌شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در این پروژه از دانش اینترنت اشیاء، تصاویر ماهواره‌ای، سنسورهای رطوبت و دما یا همان آی‌یو‌تی برای ثبت رطوبت و دمای خاک و همچنین دوربین‌هایی که در سطح جنگل نصب می‌شود استفاده می‌کنیم.

آذری جهرمی افزود: در پهنه پارک ملی گلستان به‌صورت پایلوت پنج مدل فناوری را باهدف تسهیل در سایر پهنه پارک‌های کشور تست می‌کنیم و چند شرکت بخش خصوصی دانش و ایده‌های خود را برای اجرای این پروژه پیاده خواهند کرد.

وی مدت اجرای این پروژه را 9 ماه و اعتبار آن را 45 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت فناوری اطلاعات اعلام کرد.

۸۱ روستای گلستان به اینترنت پرسرعت مجهز شد

وزیر ارتباطات، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده شرکت ارتباطات سیار ۲۳ سایت و سرمایه ۱۶۰ میلیارد ریالی نقش خود را در مناطق شهری و جاده‌ای به صد درصد رساند.

وی افزود: شرکت ایرانسل با ۱۸۸ سایت و سرمایه‌گذاری ۵۴۰ میلیارد ریالی خدمات خود را در استان به صد درصد رساند.

آذری جهرمی گفت: دولت با سرمایه‌گذاری ۱۹ میلیارد ریالی اینترنت پرسرعت را در ۸۱ روستای استان گلستان برقرار کرد.

وی گفت: مخابرات در ۱۴ منطقه با سرمایه‌گذاری ۲۱۲ میلیارد ریالی پروژه‌های خود را در منطقه به سرانجام رساند.

در پایان مراسم طرح سیستم هشدار زودهنگام به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر ارتباطات و معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور به بهره‌برداری رسید.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
0
0
بی ربط
نظر شما
ادامه