کد خبر: ۴۶۶۶۷
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: غرامت خسارت دیدگان آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان پرداخت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «دکتر شهرام موحدی» با بیان اینکه خسارت طیور معدوم شده را صندوق بیمه کشاورزی پرداخت می کند افزود: بابت غرامت تخم مرغ ها، خوراک طیور و کارتن ها و شانه های تخم مرغ معدوم شده مبلغ یک و نیم میلیارد تومان به واحدهای زیان دیده پرداخت شد.

موحدی افزود: در موج اول این بیماری که از تیرماه تا آذرماه ادامه داشت تعداد 30 واحد پرورش طیور در استان درگیر شدند که با اقدامات اداره کل دامپزشکی یک میلیون و 400 هزار قطعه طیور، 230 تن تخم مرغ، 110 تن خوراک طیور و مقدار زیادی کارتن و شانه تخم مرغ معدوم شد.

وی آنفلونزای فوق حاد پرندگان در استان را تحت کنترل کامل دانشت و گفت:همزمان با نظارت بر واحدهای پرورش طیور تا کنون دو میلیون و 700 هزار قطعه از این طیور واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان به کنترل کامل بیماری تب برفکی در استان هم اشاره کرد و افزود: از طریق تامین اعتبارات ملی برای دامهای عشایر و همچنین تخصیص 400میلیون تومان اعتبارات استانی برای دامهای روستایی استان تا کنون 3 و نیم میلیون راس دام سبک و سنگین در مقابل تب برفکی واکسینه شده اند.

دکتر موحدی از نبود خودروهای عملیاتی برای خدمات رسانی دامپزشکان در اقصی نقاط استان انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر برای ارایه خدمات مطلوب دامپزشکی و واکنش به موقع برای کنترل بیماری ها در استان اصفهان به 20دستگاه خودرو عملیاتی نیازمندیم که متاسفانه حدود ده سال است که پیگیری ها برای دریافت خودرو عملیاتی نتیجه ای نداشته است.

وی از صاحبان واحدهای پرورش طیور و دام در استان خواست که در فصول سرد سال با رعایت و تشدید اقدامات بهداشتی از ورود افراد متفرقه به واحدها جلوگیری کنند و از هرگونه جابجایی و نقل و انتقال دام و طیور خودداری کنند.

 
 
نظر شما
ادامه