کد خبر: ۴۶۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: دستگاه‌های نظارتی قطعا باید از قاچاق دام زنده با توجه به کسری موجود در کشور جلوگیری کنند و بر این موضوع بسیار مهم نظارت کافی را داشته باشند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی اکبری»  در خصوص برنامه شرکت پشتیبانی امور دام برای واردات دام زنده و عرضه آن در بازار به منظور کاهش قیمت گوشت، گفت: واردات دام زنده سابقه دارد و قبل از انقلاب اسلامی نیز واردات دام زنده برای تامین نیاز بازار داخلی صورت می‌گرفت .

 دستگاه‌های نظارتی باید از قاچاق دام زنده جلوگیری کنند

اکبری در پایان در خصوص اینکه این احتمال وجود دارد تا دام‌های وارد شده با ارز دولتی از کشور به صورت قاچاق خارج شوند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی قطعا باید از قاچاق دام زنده با توجه به کسری موجود در کشور جلوگیری کنند و بر این موضوع بسیار مهم نظارت کافی را داشته باشند.

مراحل قانونی و بهداشتی واردات دام زنده باید طی شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشریفات واردات دام زنده که شامل قرنطینه و مراقبت از بیماری‌های واگیردار است باید صورت بگیرد، تصریح کرد: اگر نیاز ایجاب کند که دام زنده وارد کشور شود باید مراحل قانونی آن طی شود، در حال حاضر سالانه نیاز به واردات دام زنده وجود دارد.

نیاز کشور به واردات سالانه ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه نیاز به واردات حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز به کشور وجود دارد، ادامه داد: کسری نیاز کشور به گوشت قرمز به صورت لاشه، منجمد و یا گرم وارد کشور می‌شود، کمبود در بازار افزایش قیمت را به دنبال دارد.

بخشی از کاهش قیمت‌ گوشت قرمز نیاز به ابزار نظارتی دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا از کشورهای آسیای میانه گوشت قرمز گرم وارد کشور می‌شود، گفت: اگر بتوانیم کسری گوشت قرمز بازار را به هر شکلی تامین کنیم قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، بخشی از کاهش قیمت‌ها نیاز به ابزار نظارتی دارد و صنف‌ها، اتحادیه‌ها و سندیکاها باید نظارت کنند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
امسال 10 میلیارد دلار ارز یارانه ای 4200 تومانی برای واردات دانه ذرت، کنجاله سویا و دانه جو به که به ترتیب معادل 95 درصد، 90 درصد و 50 درصد نیاز کشور است، به دلالان وارد کننده اختصاص داده شده است!

تحت مدیریت درخشان؟؟! جهادکشاورزی وابستگی کشور به نهاده های دامی در این چهل سال نه تنها کمتر نشده است بیشتر هم شده است!

علت فلاکت و نابودی کشاورزی مرتبط با خوراک دام و همچنین ورشکسته شدن دامداری ها، همین سیاست اشتباه در دیدگاه خوش بینانه اختصاص ارز یارانه ای به رانت خواران است!

اگر وزارت جهادکشاورزی این 10 میلیارد دلار را به جای دادن به دلالان واردکننده صرف خرید گوشت به قیمت عادلانه تمام شده از بازار داخلی و توزیع آن به شکل نیم بها و سهمیه بندی بین مردم می کرد چند اتفاق زیر رخ می داد:

1- رضایت عمومی مردم بر خلاف اکنون از وضعیت بازار
2-شکوفایی دامداری کشور
3-جهش تولید ذرت، سویا و جو در کشور و قطع وابستگی مربوطه
4-قطع قاچاق دام های مولد
5-افزایش تولید مازاد بر نیاز و تبدیل ایران از یک کشور وارد کننده گوشت به یک کشور صادرکننده گوشت

بنابراین مافیای واردکننده نهاده های دامی علت اصلی بدبختی و تیره بختی کشاورزان، دامداران، دکتران دامپزشک و مردم نیازمند است که سال به سال به دلیل افزایش قیمت تمام شده گوشت قرمز، حضور آن در سفره های شان رنگ می بازد!

مافیای واردکننده تهاده های دامی آنچنان قدرتمند است که جلوی کشاورزان را برای ورود به حوزه کشت ذرت، سویا و ذرت را می گیرد!
نظر شما
ادامه