کد خبر: ۴۶۶۲۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان:
«دکتر محمد جانباز» افزود: دامپزشــکی امروزه به طور مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است و اگر نتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند، سلامت جامعه با خطر مواجه خواهد شد...


حکیم مهر: مدیرکل دامپزشــکی استان هرمزگان گفت: با توجه به فعالیت دامپزشکی در حوزه سلامت، انتظارداریم پنج تا ده درصد اعتبارات وزارت بهداشــت به دامپزشکی اختصاص داده شود که این امر باعث ایجاد تحول در دامپزشکی خواهد شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از دریانیوز، «دکتر محمد جانباز» با بیان این مطلب افزود: در حوزه سلامت هر ســاله اعتباراتی را به وزارت بهداشت اختصاص می دهند اما برای دامپزشکی که در حوزه سلامت فعالیت می کند، هیچگونه اعتباری در نظر گرفته نمی شود.

جانباز افزود: دامپزشــکی امروزه به طور مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است و اگر نتواند به وظایف خود به خوبی عمل کند سلامت جامعه با خطر مواجه خواهد شد و این سازمان برای اینکه بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد نیازمند داشتن اعتبارات مناسب می باشد و ما انتظار داریم با توجه به گستره فعالیت های دامپزشکی، از لحاظ اعتباری نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: وظیفه اصلی دامپزشکی پیشــگیری، کنتــرل و مبــارزه بابیماری های دامــی، طیور و آبزیان است که به عنوان مواد غذایی اصلی مردم شناخته می شود.

این مسئول عنوان کرد: امروزه تامین مواد پروتئینی سالم در جهان امر بسیار مهمی است زیرا بر سلامت جامعه تاثیر مستقیم می گذارد و برای تامین این مواد پروتئینی سالم نیاز به وجود اعتبارات، تجهیزات و نیرو می باشد.

وی اظهارداشــت: در گذشــته شــاید وظایف محدودی برعهده سازمان دامپزشکی وجود داشت اما امروزه وظایف گسترده ای به این سازمان واگذارشده است زیرا با سلامت مردم ارتباط مستقیم داریم.

جانباز خاطرنشــان کرد: رعایت اصول بهداشتی اصل اول تولید پایدار در جامعه اســت و اگر این اصل در جامعه به خوبی اجرایی شود می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری نماید و نظارت بر اجرای بهداشت در تولید دام، طیور و آبزیان برعهده دامپزشکی قرار دارد.

جانباز در پایان گفت: در مواد پروتئینی، دامپزشکی به این مرحله رسیده است که رهگیری محصول را از تولید تا محل عرضه را انجام دهد و برای اینکه بتوانیم نظارت خود را به خوبی انجام دهیم نیاز است که مسئولان به صورت ویژه دامپزشکی را ببینند.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
France
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
چطور وقتی دامپزشکی جزیی از مجموعه وزارت بهداشت و کلا سیستم سلامت کشور نیست میتوان انتظار تخصیص درصدی از بودجه بهداشتی را به دامپزشکی داشت؟ چطور میتوان در انزوای جهاد کشاورزی نشست و رویای عصوی از از سیستم سلامت کشور بودن را در سر داشت؟
پیگیر همیشگی حکیم مهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
1
بین انتظار تا عمل فاصله هاست!همین حالا وزیر بهداشت به علت نبود بودجه استعفا داده!بعضا شتر د خواب بیند پنبه دانه!ا‌ونم درخواست اعتبار از وزارتخونه دیگه ای !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
1
واقعا بسیار جای تعجب داره که مسئولین دامپزشکی ازطرف خودشون مرتب دارن میگن باید اعتبار طرح تحول سلامت بهشون داده بشه در حالیکه همه ایمان داریم گرفتن اعتبار که به این شیوه نیست مگر این صحبت ها برای کی داریم میگیم
اصلا" کی به این مصاحبه ها گوش میده
واقعیت تلخ این است که این اعتبارت رو بصورت کامل به وزارت بهداشت هم نمی دن با اون هم پشتیبان که شخص یاست جمهور هم یکی از قول های انتخاباتیش بود حتی مورد تایید مقام معظم رهبری ولی با این تفاسیر بر به مشکل خورده پس لطفا وقت خودمون ودیگران روبا این درددلها نگیریم
اگر بخواهیم پیگیری کنیم صرفا از کانال مجلس ولاغیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
1
90 درصدش باید به دامپزشکی اختصاص پیدا کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
1
همون اعتباری هم که از دامپزشکی میگیرید در پایان سال برگشت می دهید راه خرج انها را بیابید بعد...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
تو رو خدا بیشتر از این دامپزشکی رو مورد تمسخر قرار ندید
دست بردارید
نظر شما
ادامه