کد خبر: ۴۶۶۱۶
تعداد نظرات: ۷ نظر


مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: کمیسیون قاچاق کشور مصوب کرده که هر گونه حمل و جابه‌جایی دام زنده در سطح راه‌ها و معابر اصلی و فرعی ممنوع است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر کامیار داهیم» اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به اینکه روند کنترل دام زنده و محموله‌های خوراکی از جمله پروتئین و آلایش، با ارز 4 هزار و 200 تومنی تامین شده، یعنی دولت برای آنها خوراک دام و تمامی نهاده‌ها مثل دارو و واکسن را با ارز چهار هزار و 200 تومنی صادر می‌کند، برای همین تفاوت قیمتی که ناشی از ارز دولتی و ارز آزاد است یک اختلاف فاحش بوده و متاسفانه روند قاچاق را در اذهان تشدید کرده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط عوامل قاچاق وسوسه شده که محوله‌هایی که با ارز چهار هزار و 200 تومانی تمام می‌شوند و قیمت پایینی دارند مثل دام زنده و نهاده‌ها و حتی داروهای دام و خوراک دام را در استان‌های مرزی قاچاق کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: بنابراین کمیسیون قاچاق کشور مصوب کرده که هر گونه حمل و جابه‌جایی دام زنده ممنوع است مگر به دو شرط که یکی اینکه برای پرورش در دامداری‌های صنعتی و نیز کشتار در کشتارگاه‌های صنعتی باید مجوز صادر شده باشد، بنابراین به غیر از این دو عوامل هیچ کس حق جا به جایی دام در سطح راه‌ها و معابر اصلی و فرعی کشور را نداشته و نیروی انتظامی این موضوع را کنترل خواهد کرد.

وی بیان کرد: پس عوامل کنترل نیروی انتظامی در صورتی که یک محموله دام زنده، مجوز مبدا از اداره کل دامپزشکی، مجوز دامپزشکی و کد رهگیری نداشته باشد به عنوان محوله قاچاق برخورد کرده و فرد خاطی به دادگاه‌های محلی ارجاع و حکم ضبط و امحای محموله داده می‌شود.

داهیم گفت: بنابراین حساسیت مسئله برای تمامی محموله‌های دامی زنده و حتی خوراک دام و گوشت قرمز و سفید وجود دارد و مراکز تعریف شده باید مجوز داشته باشند چون به غیر از این، به عنوان محموله‌های قاچاق محسوب شده و در مجموع امید است تمامی این تدابیر سبب کنترل قاچاق از داخل کشور به آن سوی مرزها شویم.



انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
پست قرنطینه در استان آذربایجان غربی چند تا هست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
1
0
باید همه جا ممنوع شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
میشه دلیلتونم‌بدونم‌چرا؟ اگر فکر میکنید دام گرونه برید تو‌ی واحد پرورشی. هر روز ۴ صب از خواب نازتون بزنید تو‌سرما واسه هیچ تفریحی وقت نداشته باشید تعطیل نداشته باشید حتی حق ندارید مریض بشید یا بمیرید اونوقت بیاین بگین گرونه یا ارزون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
1
باید عرض کنم تصمیم بی خودیه. من هم دامپزشکهم فارم دار. بیاد نشون بده نهاده ارزون قیمتو. حداقل افزایش در نهاده صد درصده. در ضمن وقتی دامدار نیاز داره ب پول حاصل از فروش دام هیچ ارگانی نمیتونه‌جلوشو بگیره. تصویب کنندگان این قانون هر وقت خودشون‌اومدن تو‌دامداری من خوابیدن کمکم‌کردن هزینه های جاریمو دادن حق دارن بیانو‌نظر بدن
دام دار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
1
با سلام این قانون به درد نمی خوره ما که دام برای فروش داریم پس چطور بفروشیم البته شما ها اصلا دراین رابطه خرید وفروش چیزی نمیدونید وخوراک دام خیلی هم گران قیمت هستش.
تورج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
1
سلام به تمام تولیدکنندگان عزیز
این مسئولین .......... زورشون به واردکنندگان نهاده نمیرسه واز طرفی از بازار اطلاع ندارن .جلسه میزارن وتصمیم میگیرن غافل از اینکه دارن رانت رو زیاد میکنن.
یکی نیست به اینها بگه ما دام رو صادر میکنیم شماهم گوشت وارد کنید.
ازطرفی قیمت نهاده ای مثل ذرت تنی ۱۶۰دلاره
ضربدر ۴۲۰۰کنید وبا قیمت الان مقایسه کنید ببینیم کدوم نهاده باارز ۴۲۰۰توزیع میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
0
0
کدام نهاده با ارز 4200 هست؟
پس مشکل نظارت داریم
فقط اخبار نادرست به مردم ....
نظر شما
ادامه