کد خبر: ۴۶۶۰۵
 
 

مراسم تکریم و معارفه رئیس شورای نظام دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در محل نظام دامپزشکی استان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، در این مراسم که با حضور  مدیر حوزۀ ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور، مدیر کل دامپزشکی استان، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان، رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و کلیۀ اعضای دوره های سوم و چهارم شورای نظام دامپزشکی استان برگزار شد، از دکتر دبیر رضایی، رئیس دورۀ سوم شورای نظام دامپزشکی استان تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم «دکتر محمدحسین انصاری فرد» مدیر حوزۀ ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور، بر ضرورت همدلی و همکاری تأکید کرد و اظهار داشت: عدم وجود پیشرفت قابل قبول در نبود ساختار و جهت مناسب است و ساختار به این معنی است که فرد مناسب در زمان و جای مناسب و شغل مناسب به کار گرفته شود.

وی افزود: نبود کار گروهی و جمعی، ریشه در تاریخ، فرهنگ و عادات ما دارد و بایستی روحیۀ همکاری و تمرین گروهی را در خود تقویت کنیم تا به پیشرفت دست پیدا کنیم.

دکتر انصاری فرد با اشاره به اینکه یکی از انقلاب های مهم، انقلاب ارتباطات و اطلاعات است افزود: در این دوره از انتخابات شوراهای نظام دامپزشکی، رگه هایی از شور، شوق، نشاط و علاقه دیده شد که در نوع خود بی نظیر بود.

دکتر انصاری فرد بیان داشت: اختلاف سلیقه در همه جا وجود دارد و اگر از تصمیم های هیجانی و احساسی پرهیز شود، همین اختلاف سلایق می توانند زمینه ساز نوآوری ها و خلاقیت ها باشند.

وی یادآور شد: نباید تصور کرد که همه مانند همدیگر فکر می کنند و باید صبر و سعۀ صدر داشت که مصداق آیۀ «اَلَم نَشرَح لَکَ صَدرَک» است؛ چراکه هرچقدر کار مهم تر و حساس تر باشد، تنش ها و اختلاف سلایق هم بارزتر خواهند شد که اگر همۀ این سلایق در مسیر درست قرار گیرند، انرژی حرکتی بهتری تولدی خواهند کرد.

دکتر انصاری فرد افزود: برای رسیدن به موفقیت نباید عجله کرد و پله های ترقی را باید یک به یک طی کرد، چراکه مانند بزرگ شدن نوزاد نمی توان یکباره به مرحلۀ بلوغ، بالندگی و پیری رسید.

وی گفت: سازمان نظام دامپزشکی کشور، مراحل نوزادی و بلوغ خود را طی کرده و در حال رسیدن به مرحلۀ بالندگی است و اگر در این مرحله محافظت درست، منطقی و مناسب انجام نشود، در سرازیری مرحلۀ پیری قرار خواهد گرفت که در نهایت مرگ سیستم را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به تشکیل کمیتۀ راهبردی و اتاق فکر سازمان نظام دامپزشکی افزود: افرادی که تجربۀ زیادی داشته و ارتباطات و اطلاعات بالایی دارند در این کمیته بکار گرفته خواهند شد تا از تجربه و اطلاعات آنها استفاده شود تا هم شرایط کار بهبود یابد و هم بلوغ و توسعۀ دامپزشکی در این اتاق های فکر برنامه ریزی و پیگیری شوند.

سپس «دکتر حسینعلی سلطانی» مدیر کل دامپزشکی استان، ضمن خیر مقدم به قائم مقام رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، به تغییر مدیریت در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: این تغییر مدیریت می تواند به تغییر دیدگاه در خصوص مشکلات دامپزشکی شود که در نهایت ایده ها و راه حل های جدید را به دنبال خواهد داشت.

دکتر سلطانی افزود: اگر اختلاف سلایق با همدلی و همفکری در کنار یکدیگر قرار گیرند، به طور یقین ایده پردازی بهتری مطرح و مشکلات به شکل بهتر و در زمان کوتاه تری حل خواهند شد.

در ادامه «دکتر دبیر رضایی» رئیس دورۀ سوم شورای نظام دامپزشکی استان با یادآوری این مطلب که استان چهارمحال و بختیاری علیرغم داشتن درصد مساحت اندک از کشور، یکی از قطب های آبزی پروری، محصولات دامی و حتی کشاورزی است، اظهار داشت: آنچه که تابحال سبب بروز مشکلات در کار این شورا بوده است، نقص قوانین یا نبود صراحت در اجرای قوانین بوده است.

وی گفت: نظام دامپزشکی استان در اجرای ماده 2 و 5 قانون نظام جامع دامپروری کشور، قدم های بسیار خوبی برداشته است اما ماده 19 آیین نامۀ اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی به دلیل نقص قانونی و نداشتن ضمانت اجرایی در کشور عملی نشد.

سپس «دکتر مریم همت زاده» رئیس دورۀ چهارم شورای نظام دامپزشکی استان با تشکر از فعالیت رئیس و اعضای شورای نظام دامپزشکی در دورۀ گذشته، بیان داشت: دیدگاه جدید شورای منتخب نظام دامپزشکی استان، اشتغالزایی و به وجود آمدن ضمانت شغلی برای تمام رده های دامپزشکی است.

در پایان این مراسم، با تقدیم هدایایی از فعالیت چند سالۀ رئیس و اعضای شورای نظام دامپزشکی قبل تقدیر شد و رئیس و اعضای جدید شورای نظام دامپزشکی احکام خود را دریافت کردند.

 
 
نظر شما
ادامه