کد خبر: ۴۶۵۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: در ایران جایگاه دامپزشکان به درستی شناخته نشده است در حالی که این قشر وظیفه خطیری برای سلامت مردم بر دوش می کشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، «دکتر غلامرضا توکلی» مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان البرز، با بیان اینکه مسولین این اداره کل به دنبال حاشیه های جناحی و سیاسی نیستند، گفت: هدف اصلی فقط خدمت خالصانه به مردم است و کسانی که حاشیه نداشته باشند در قلب ما جای دارند.

وی تصریح کرد: در بدو ورود به سازمان، مورد استقبال خوبی از مسولان ارشد استان البرز واقع گرفته ام که نشان از مردم نوازی این استان است و امیدوارم در مدت زمانی که ریاست این سازمان را برعهده دارم با تعامل و همکاری مسولان بتوانیم با حل هر نوع مشکل سازمان به مردم خدمت کنیم.

توکلی ادامه داد: متاسفانه جایگاه دامپزشکی در نزد آحاد مردم شناخته شده نیست گرچه در کشورهای اروپایی و آمریکایی، دامپزشکان به لحاظ جایگاه علمی در سطح بالایی قرار دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با تاکید بر اینکه وظیفه دامپزشکان کنترل و پیشگیری بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام است، اظهار داشت: دامپزشکان با پیگیری های مستمر در تلاش برای پیشگیری و درمان بیماری های خطرناک دامی و طیور هستند زیرا برخی از این بیماری ها در صورت عدم کنترل، باعث تلفات انسانی و مالی بالایی خواهند شد.

توکلی اضافه کرد: از کشورهای برزیل، استرالیا، قرقیزستان و قزاقستان، واردات گوشت صورت می گیرد و چند نمایندگانی از طرف ایران ماموریت کنترل سلامت و نظارت بر ذبح شرعی را برعهده دارند که برای اطمینان بیشتر، در ایران قبل از توزیع یک بار دیگر آنها تایید سلامت خواهند گرفت.

به گفته وی، فرآورده های گوشتی و پروتئنی را مصرف کنیم که تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور باشند و آرم سازمان دامپزشکی روی آنها حک شده باشد همچنین از مصرف گوشت های ذبح شده بدون مهر دامپزشکی، پرهیز نماییم.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در پایان افزود: سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از قاچاق دام، تفاهمنامه ای را با پلیس راه امضاء کرده است تا ورود و خروج محموله های دام بدون مجوز، توقیف شود.


 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Slovenia
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
2
دامپزشکی از پزشکی مهمتره چون پیشگیری از درمان مهمتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
1
افرادی که با هزار امید و ارزو فکر میکردند نتیجه ی تلاش شبانه روزی خود را با قبولی در مجموعه شما در ازمون استخدامی کشوری و مراحل بعدی آن گرفته اند امروز به فشل بودن سیستم دولتی و نهادی که قرار است در آن مشغول به کار شوند پی برده اند.
به همه ی همکاران و دانشجویان دامپزشکی توصیه میکنم انرژی و عمر گرانبهای خود را برای ازمون استخدامی، تخصص های دامپزشکی و... هدر ندهند و همه ی تلاش خود را برای آزمون های بین المللی کشورهای دیگر بگذارند. تا از شر این سیستم ناکار امد خلاص شده و زندگی متناسب با علم و دانش خود داشته باشند و اینقدر تحقیر نشوند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
جایگاه دامپزشکی در ایران یعنی اینکه بعد از چهار سال گذشتن از فارغ التحصیلیت از دانشگاه شیراز با اون همه بدبختی هنوز کاری گیر نیااورده باشی و مجبور باشی تو اسنپ کار کنی..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
باید بدون ترس با کسانی که بی مسئولیت هستند و غیر مفید برخورد کنید مصلحت را کنار بگذارید و فقط به خدا تکیه کنید وگرنه همینها شما را گرفتارمیکنند
نظر شما
ادامه