کد خبر: ۴۶۵۱۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: متاسفانه ما در حوزه تحقیق دامپزشکی در حد صفریم و هنوز نتوانسته‌ایم به الگوی ثابتی از سیر شیوع تا کنترل بیماری‌های شایع در کشور دست یابیم ...
 
 

حکیم مهر: رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان این که در حوزه تحقیق دامپزشکی در حد صفریم، گفت: رشته دامپزشکی برای برخی مراکز آموزشی به محلی برای درآمدزایی تبدیل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدرضا صفری» در مراسم سالگرد نود و چهارمین سال تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، اظهار کرد: در حال حاضر در بخش آموزش و پژوهش دامپزشکی در شرایط سختی قرار داریم.

وی ادامه داد: برخی مراکز آموزشی این رشته را به محلی برای درآمدزایی خود تبدیل کرده‌اند که این امر به شاکله این بخش آسیب وارد کرده است.

صفری افزود: متاسفانه ما در حوزه تحقیق دامپزشکی در حد صفریم و هنوز نتوانسته‌ایم به الگوی ثابتی از سیر شیوع تا کنترل بیماری‌ای که بیش از 100 سال است در کشور مشاهده می‌شود، دست یابیم.

وی توضیح داد: ما برای توسعه بخش پژوهشی نیاز به ایجاد پژوهشکده‌های مختلفی داریم تا بتوانیم طرح‌های موثری را از طریق آنها به سرانجام برسانیم.

رییس نظام دامپزشکی اظهار کرد: پژوهش در حوزه سلامت و تامین امنیت غذا در کوتاه‌مدت نتیجه خود را نشان نمی‌دهد؛ به همین دلیل اکثر دولت‌ها با این استدلال که گذرا هستند، سرمایه‌گذاری چندانی بر روی آن نمی‌کنند.

صفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد اعمال فشارهایی بر موسسه رازی هستیم، تاکید کرد: این موسسه تامین بخش زیادی از نیاز کشور به واکسن دام و طیور را به عهده دارد و با تولیدات خود از خروج میلیاردها دلار سرمایه از کشور جلوگیری می‌کند.

وی توضیح داد: برای اینکه فشارهای بیرونی بر این موسسه تاثیرگذار نباشند، در مرحله اول پرسنل این مجموعه باید وحدت و همدلی خود را حفظ کنند و با بالابردن کیفیت تولیدات اجازه کم رنگ کردن نقش این موسسه را به کسی ندهند، زیرا موسسه خانه پژوهشگران است .

رییس نظام دامپزشکی کشور گفت: مسئولان البرز هم باید با توجه به اینکه این موسسه یکی از مراکز مهم تحقیقاتی این استان است، دفاع تمام قدی از عملکرد آن داشته باشند و حمایت‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های این مجموعه را فراهم کنند .

صفری افزود: موسسه رازی به راحتی شکل نگرفته و باید آن را حفظ کنیم؛ در شرایط حساس کنونی، موسسه رازی از بارقه های امید کشور در زمینه علم و تحقیقات است .

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: خوشبختانه این موسسه گام های بلندی در زمینه دامپزشکی برداشته اما نیازمند کمک است .

صفری افزود: در بخش تحقیقات دامپزشکی کشور رشد چندانی نداشته درحالیکه دامپزشکی نقش بزرگی در سلامت دارد؛ تحقیق در بخش دامپزشکی باید خیلی گسترده تر باشد و نیاز به موسسات گسترده تر در این بخش داریم .

رئیس سازمان نظام دامپزشکی افزود: امروز مجموع منابع و اعتبارات موسسه بزرگ سرم سازی رازی در حد یک بیمارستان نیست .

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
جایگاه موسسه رازی در وزارت جهادکشاورزی نیست و می بینیم به دلیل سیاست های تولید محور از زمانی که این موسسه به وزارت جهادکشاورزی ملحق شده لست افت شدیدی پیدا کرده است.
این موسسه بابستی برای بازگشت به شان و مرتبه درخشان خود به جای سازمان تحقیقات کشاورزی به وزارت بهداشت ملحق شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
اقای دکتر صفری
فقط مراکز آموزشی نیستند که از دامپزشکی سوء استفاده میکنند. در موسسه رازی هم پستهای اختصاصی دامپزشکان غصب شده و این افراد مدعی هستند که نیازی به دامپزشکان نیست و آنها همه چیز را می دانند؟¡¿؟َ!!!
ناشناس
|
India
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
باید دانشگاهها کاراموزان رو به بخش خصوصی هم بفرستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
حسن توجه دكتر صفري در خصوص موسسه رازي قابل تقدير است .
به نظر بنده ( يكي از كاركنان با سابقه موسسه رازي ) ، در حال حاضر نگرش مديريتي حاكم بر موسسه ، به طور نسبي بسيار اميدوار كننده است كه در صورت پايداري شرايط به تدريج شاهد اتفاقات و نتايج بسيار خوبي خواهيم بود . البته كلاس اين نوع مديريت ، بالا تر از سيستم هاي مديريتي معمول در كشور است. و لذا زمان مي برد تا اثر هاي مثبت ان خود را نشان دهد. اميدوارم كه مديران بالا دستي موسسه رازي . به دور از شايعات و گزارشات افراد معلوم الحال و حرف هاي غير واقع . از تغييرات مضر و مكرر مديران گذشته درس عبرت گرفته باشد . و رشد و توسعه و ارتقاء موسسه را در پايداري و ثبات مديريت بدانند.
ناشناس
|
France
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
0
اینکه عده ای دانشگاه را مرکز درآمد زایی خود کرده اند فقط مختص دانشگاه آزاد نیست! فقط دریابید تعداد مشاغل معاون آموزشی دانشکده دامپزشکی ........... که در دانشکده و دانشگاه و نظام دامپزشکی و بیمه کشاورزی و کارشناسی دادگستری و هیات بدوی دامزشکی استان و غیره دارد....
حالا اینچنین افرادی وقتی برای تدریس و مطالعه هم خواهند داشت؟!
علی چشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
عالی بود ای کاش همه مدیران رده دامپزشکی متحد باشند.انصافا دراین چند سال که اینجانب از نزدیک سعادت خدمتگذاری در نظام دامپزشکی را دارم .صدرصد نظام را ایشان وتیم شورای مرکزی ومدیران استان متحول نمودند .انشاءالله که همگی موفق باشند.
ناشناس
|
France
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
آقای دکتر صفری اینکه حرفش رو میزنید ممنون. ولی واقعا در عمل پس چرا اتفاقی نمی افته. چرا هیچ چیز تغییر نمی کنه؟ چرا همه چیز توی این رشته درهم تنیده و پیچیده ست؟ چرا همه چیز به بن بست ختم میشه ؟ حداقل برای ما که فارغ التحصیلای این رشته ایم. نه پارتی داشتیم و نه رانت خوار میشناختیم. سالم زندگی کردن هم در این کشور عاقبتی نداشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
2
جناب دکتر صفری عزیز!
بفرمایید جشن تولد و جشن تکلیف تو ادارات تو ساعت اداری همراه با کیک و شمع و جیغ و دست و هورا!!!!
فقط مسعود روشن پژوه جاش خالیه!
دامپزشکی شده مسابقه محله!
تحقیق یعنی چی برادر بزرگوار؟!
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
جناب دکتر صفری عزیز ! آخر نفهمیدیم ، تولید در موسسه با روش دولتی درست است یانه ، پژوهش آیا با این تولید جمع میشود . و یا باید تولید در بیرون . پژوهش در داخل رازی برای خوراک شرکت های خصوصی باشد .
نظر شما
ادامه