کد خبر: ۴۶۴۸۶
تعداد نظرات: ۵ نظر


روز یکشنبه 16 دی ماه «دکتر توکلی» مدیرکل همراه با «حجت الاسلام محبی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و دکتر خلیفه زاده مسئول حراست با همکاران اداره دامپزشکی شهرستان کرج دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، دکتر توکلی در اولین بازدید از اداره شهرستان کرج ضمن عرض خسته نباشید و آرزوی توفیق با پرسنل خدوم این اداره گفتگو و با مسائل و مشکلات آنان آشنا شد.

دکتر توکلی اظهار داشت: مجموعه دامپزشکی از نظر تحصیلات و فرهنگ در سطح بالایی قرار دارند ولی از نظر سرمایه ای متاسفانه در جایگاه مناسبی قرار ندارد و لازم است در راستای اصلاح این امر جایگاه و نقش دامپزشکی برای همه تبیین شود.

دکتر توکلی افزود: افرادی که در دامپزشکی مشغول خدمت می باشند در هر کجا اعم از آزمایشگاه، کشتارگاه و یا در انجام واکسیناسیون در معرض انواع میکروب ها و بیماری ها قرار دارند که لازم است برای بهبود معیشت همکاران، دامپزشکی در زمره مشاغل سخت قرار گیرد.

«دکتر خدری» رییس اداره دامپزشکی شهرستان کرج ضمن معرفی همکاران با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد اداره دامپزشکی کرج به حجم بالای کار در بخش نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اشاره کرد و گفت: بالغ بر 2000 واحد تحت نظارت دامپزشکی در شهرستان کرج وجود دارد که ماهانه در حدود 20 تا 25 پرونده قضایی برای متخلفین از ضوابط بهداشتی تشکیل میگردد.

دکتر خدری با اشاره به عدم وجود مراکز عرضه بهداشتی دام تحت نظارت دامپزشکی در سطح استان و شهرستان کرج به عنوان یکی از معضلاتی که سلامت شهروندان را تهدید می کند، افزود: لازم است این مشکل با کمک شهرداری ها به عنوان متولی این موضوع در شهرستان ایجاد گردد.

رییس اداره دامپزشکی کرج ادامه داد: علاوه بر اینکه 40 درصد کارها و فعالیت ها در اداره دامپزشکی کرج در بخش نظارت بر بهداشت عمومی صورت میگیرد که شامل یکهزار و 470 مرکز عرضه فرآورده های خام دامی دارای پرونده و ثبت شده و تعدادی هم ثبت نشده اند ولی نظارت بر آنان صورت میگیرد، تعداد 2 واحد کشتارگاه طیور فعال، 6 واحد بسته بندی تخم مرغ، 4 واحد بسته بندی مرغ و گوشت، 6 واحد پرورش ماهی، یک واحد تکثیر، 8 واحد پرورش ماهیان زینتی، 7 واحد تولید خوراک دام، 18 باشگاه فعال با 500 راس اسب، 26 واحد گاوداری با 6 هزار و 600 راس گاو و 90 هزار راس گوسفند و بز، 10 واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 100 هزار قطعه و 28 واحد مرغ تخمگذار، 7 کارخانه تولید سوسیس و کالباس و همبرگر، 3 واحد بسته بندی عسل، 2 مرکز مایه کوبی دام و طیور، 5 آزمایشگاه، 3 بیمارستان، 27 کلینیک و 8 داروخانه دامپزشکی تحت نظارت این اداره می باشد.

وی اضافه کرد:  با تمام مشکلات موجود در خصوص کمبود نیروی انسانی و عدم وجود فضای اداری مناسب و کافی همکاران در این اداره با تمام تلاش مشغول خدمت رسانی به بهره برداران و نظارت بر استحصال و عرضه محصولات پروتئینی مورد مصرف همشهریان گرامی می باشند.

در ادامه این بازدید دکتر خلیفه زاده مسئول حراست دامپزشکی استان طی حکمی «دکتر خورشیدوند» را به عنوان رابط حراست در اداره دامپزشکی شهرستان کرج معرفی کرد.

در پایان همکاران با طرح مسائل و مشکلات خود به طور مستقیم با دکتر توکلی گفتگو کردند همچنین مدیرکل و هیات همراه از کلیه قسمت های اداره دامپزشکی شهرستان کرج بازدید بعمل آوردند.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
1
باید به همه نجوز داروخانه بدهند این درست نیست که داروخونه افتاده دست پیرمرد ها پس ما تازه فارغ التحصیلان چی؟این یعنی تبعیض بنظرم
شناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
« دکتر تازه کار»
اولا متأسف ام از اینکه چنین ادبیات گفتاری را صاحب هستی.
دوم اینکه، هنوز خیلی خیلی مانده تا جای همون پیر مرد تکیه زنی. و صد البته شاید هیچگاه نتوانی دانش حرفه ای دامپزشکی را اندازه همون پیر مردی که استاد توست، بهش برسی.
اگر جای مسئولین دامپزشکی جهت صدور پروانه ها می بودم، یک امتیاز ادبیات گفتاری، برای این گونه افراد، حتما در نظر میگرفتم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
2
2
رابط حراست نباید ناشناس باشه؟!
یادمه قبلا یه جوک بود میگفتن از یکی پرسیدند شغلت چیه گفته بود اطلاعاتی ها شغلشون را لو نمیدهند!!!!!!!!!!!
مجید
|
United States of America
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
0
1
دامپزشکی تا وقتی زیر نظر وزارت سیب زمینی و زراعت است ،وضعیتش همین است .این سیستم بی صاحب پذیرش گله ای دانشجو برای پر کردن جیب بعضی ها ،و عدم سرمایه‌گذاری در بخش تولید وضعیت دامپزشکی را بدتر خواهد کرد .
دکتر صفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
1
دکتر خورشیدوند سالم ترین و باسوادترین جوانی هست که در دامپزشکی استان البرز دیدم ، به امید روزی که در مناصب بالاتر ایشونو ببینیم
نظر شما
ادامه