کد خبر: ۴۶۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

مسئول مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: آزمایش سل برای کارکنان گاوداری ها و گرفتن تاییدیه سلامت از مراکز بهداشتی برای این افراد ضروری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین، «دکتر محسن ایمان دار» با اعلام این خبر افزود: دام های آلوده به این بیماری ها پس از گرفتن آزمایش و تست سل و بروسلوز برای جلوگیری و مقابله با گسترش بیماری به سمت کشتارگاه روانه می شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیماری سل و بروسلوز جزو مهم ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هستند که باید مراقبت ویژه در دامداری ها لحاظ شود.

وی اضافه کرد: موثرترین راه کنترل و مبارزه با این بیماری‌ها در واحدهای دامی، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای است.

به گفته ایمان دار عدم هر گونه ورود و خروج دام به واحد بدون اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی و شست وشو و ضد عفونی آبشخورها، بهاربندها، سالن‌ها، لوازم و تجهیزات با مواد ضدعفونی کننده مناسب تا حد زیادی از ایجاد این بیماری جلوگیری می کند.

ایمان دار در ادامه به شعله افکنی مرتب دیوارها و کف دامداری طی یک برنامه زمانی مشخص و مداوم اشاره کرد و افزود: مدیریت تراکم دام‌ها در واحد با در نظر گرفتن ظرفیت پروانه بهداشتی و بهره‌برداری و عدم جابجایی و نقل و انتقال دام‌ها بین بهاربندهای مختلف تا زمان تست بعدی باید همواره مورد توجه دامداری ها قرار گیرد.

این مسئول در پایان یادآور شد: همکاری با کارشناسان سل و بروسلوز در اداره دامپزشکی برای انجام عملیات تست و واکسیناسیون و ممانعت از ورود افراد و خودروهای متفرقه در مواقع غیر ضروری از نکات مهم و قابل توجه در پیشگیری از بیماری ها در گاوداری ها به شمار می رود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
United States of America
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷
0
0
سل و بروسلوز به دلیل احتمال سرایت به انسان به سختی تحت کنترل اند درحالی که یون و تب برفکی کمر دامداریهای صنعتی و نیمه صنعتی را شکسته و به آرامی در حال پیشرفت اند .
نظر شما
ادامه