کد خبر: ۴۶۴۳۱


جلسه اقدامات کنترلی و بهداشتی بیماری آنفلوانزای فوق حاد در ارتباط با پرندگان آبزی دریاچه شهدای خلیج فارس در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان تهران، این جلسه در مورخ 97/10/11 راس ساعت 10 صبح با حضور مدعوین پیرامون موضوع اقدامات کنترلی و بهداشتی بیماری آنلوانزای فوق حاد پرندگان در ارتباط با پرندگان آبزی در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان تهران برگزار گردید.

در ابتدا «دکتر کرمی» ضمن خوش آمد گویی به حاضرین  درجلسه، گزارش مبسوطی پیرامون آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان  در سطح استان تهران و کشور و همچنین نکاتی در خصوص لزوم گزارش دهی و رعایت ضوابط  بهداشتی در مراکز نگهداری پرنده وانجام اقدامات کنترلی بیماری آنفلوانزای فوق حاد  از جمله استفاده از واکسن در طیور مادر و تخمگذار و انجام پایش  بیماری در سطح استان و انتظارات اداره کل دامپزشکی استان از سایر ادارات ارائه نمودند.

در ادامه  «دکتر بازگیر» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران، اطلاعاتی پیرامون زیستگاهها، تنوع پرندگان و مراکز نگهداری پرندگان و لزوم تشکیل و راه اندازی اکیپ مشترک کارشناسی جهت بررسی و ضعیت و شرایط مراکز نگهداری پرنده و محلهای تجمع پرندگان بویژه پرندگان مهاجر ارائه نمودند.

در خاتمه پس از بحث و تبادل نظر بین اعضا حاضر در جلسه مقرر گردید:

1- مقررگردید اداره کل دامپزشکی استان تهران نسبت به تهیه موارد و نکات بهداشتی در رابطه با پرندگان موجود در مجموعه شهدای خلیج فارس اقدام و جهت رعایت به شهرداری اعلام نماید.

2- مقرر گردید نسبت به ایجاد و راه اندازی گشت مشترک به منظور بازدید از محلهای نگهداری پرندگان در پارکها و مراکز نگهداری عمده و اطراف دریاچه ها و سایر مراکز مهم دارای پرنده با حضور نمایندگان ادارات دامپزشکی، محیط زیست و شهرداری اقدام گردد.

3. گزارش دهی به موقع و سریع در موارد بروز و مشاهده هر گونه بیماری و تلفات نامتعارف و یا معضل بهداشتی در مکانهای نگهداری تحت پوشش شهرداری (مستقیم و یا واگذار شده به پیمانکاران) به اداره دامپزشکی که در اینخصوص با توجه به مکاتبات قبلی اداره کل دامپزشکی استان، مبنی بر لزوم بکارگیری مسئول فنی مستقل در مراکز نگهداری عمده پرنده مثل باغ پرندگان لویزان و مرکز عرضه خلیج ( آزادگان) و مسئول فنی مشترک برای پارکهای نگهداری پرنده از قبیل پارک ملت و پارک شهر و... بمنظور کنترل بیماری و رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی وفق دستورالعملهای سازمان دامپزشکی کشور مقرر گردید، شهرداریها اقدام لازم را با هماهنگی این اداره کل به عمل آورند.

 

نظر شما
ادامه