کد خبر: ۴۶۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: همه شبکه واردات گوشت تحت نظارت دامپزشکی بوده و سلامت آن قابل تأیید است.

دکتر سعید چرخکار در حاشیه مجمع مدیران کل دامپزشکی منطقه یک کشور در قزوین در جمع خبرنگاران بیان داشت: ارتباط بین بیماری و اقتصاد وجود دارد و شکی نیست اگر مسائل اقتصادی صنعت به نحو مناسب دیده نشود می‌تواند ضررهای اقتصادی داشته و در شرایط کنترل نیز تأثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و برنامه‌هایی که دیده شده و پیگیری می‌شود امیدواریم این مسئله به نحو احسن سبب ارتقای صنعت و بهداشت شود.
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی اضافه کرد: از طرفی نیز افراد تلاش می‌کنند که هزینه‌های تمام شده و تلفات را کاهش دهند و شرایط را رعایت کنند و از طرفی نیز این امر می‌تواند سبب بهبود تولید شود.
وی افزود: البته اجرای این طرح مدیریت خاص خود را می‌خواهد تا اثرگذاری خوبی را داشته باشد و از وضعیت فعلی خارج شویم زیرا شرایطی که در آن هستیم شرایط مطلوبی برای صنعت طیور نیست.
چرخکار در ادامه با اشاره به واردات گوشت به استان توضیح داد: مجوز گوشت‌های وارداتی توسط دامپزشکی صادر می‌شود و از کشورهایی که وضعیت بیماری‌های خود را به سازمان جهانی بهداشت دام گزارش می‌دهند و همچنین توسط نماینده ناظر دامپزشکی موضوع بررسی می‌شود.
وی تصریح کرد: در مبدأ نیز گوشت وارداتی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و اجازه عرضه داده می‌شود بنابراین همه شبکه تحت نظارت دامپزشکی بوده و سلامت گوشتها قابل تأیید است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: کشورهایی که از آنها واردات صورت می‌گیرد بر اساس شرایط زمان انتخاب می‌شوند و سعی می‌شود که تعداد کشورها از تعداد محدودی فراتر رود تا فضا برای انتخاب وجود داشته باشد البته از طرفی نیز این امر مورد توجه است که تعداد کشور زیاد نباشد که بتوان نظارت کرد.
وی با اشاره به تولیدات دامی در روستاها گفت: چنانچه مردم از شبکه نظارتی دامپزشکی فرآورده‌های گوشتی و دامی خود را تأمین کنند می‌توان سلامت آن را تضمین کرد.
چرخکار تأکید کرد: ولی در خارج از این شبکه به علت اینکه نظارتی توسط دامپزشکی وجود ندارد، دامپزشکی نمی‌تواند تأیید کند؛ البته نمی‌توانیم نیز بگوییم که همه محصولاتی که در شکل سنتی عرضه می‌شود بیماری و یا آلودگی دارد ولی آنچه در چرخه شبکه نظارتی ماست، قابل تأیید است.
وی یادآور شد: ما اگر از سلامت دام اطمینان داشته باشیم، سلامت فرآورده تا حدی زیادی تأمین می‌شود مگر شرایط عمل‌آوری و تهیه مناسب نباشد ولی اگر دام سالم باشد می‌توانیم تا حد زیادی از سلامت فرآورده مطمئن باشیم.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس بازنشسته
|
-
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۶
0
0
آقای دکتر چرخکار معاونت محترم 14 ساله سازمان ما که رفتیم و بازنشسته شدیم ولی خواهشن یکبار هم که شده توضیح بدهید که علت حضور شما در جاهای مختلفی از جمله در تنظیم بازار چیست؟و چرا خدایی ناکرده زبانم لال، شده اید ابزار و هر چه به شما دستور می دهند انجام می دهید و توجیه هم می کنید ....................................، یک زمانی واردات گوشت از هند را ممنوع می کنید ، یک زمانی واردات گوشت از آلمان را ممنوع می کنید ولی ناگهان به کشورهایی مانند قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، چین، اکراین و آلمان، ارمنستان اجازه واردات گوشت می دهید ،می شود لطف کنید توضیح بدهید این کشورها قبلا چه مشکلی داشتند و حالا دچار چه تحولی شده اند که مورد تایید شما قرار گرفته اند آیا قبلا این کشورها وضعیت خودشان را به سازمان جهانی بهداشت دام گزارش نمی دادند حالا گزارش می دهند !!!!،آیا قبلا شما نیرو اعزام نمی کردید ولی حالا اعزام می کنید !!!!!!!!! آقای دکتر چرخکار می شود توضیح بدهید که شرح وظایف معاونت اداری آن سازمان تایید کشور گرجستان برای واردات گوشت قرمز است یا اینکه برود و حق مطب دامپزشکان را پیگیری بکند البته خدا را شکر حق الزحمه ای می پردازند، آقای دکتر چرخکار هیچ می دانید که صتعت طیور رو به تعطیلی می رود البته یکی از مزایا صنعت طیور این بوده که ............... ، آقای دکتر چرخکار یکبار هم شده توضیح دهید که چه بلایی بر سر پروانه ها و برنامه های تخصصی سازمان آمده است و شما شده اید ابزار کارهای ........... ، آیا می دانید که اغلب همکاران از فعالیتهای شما ............ هستند
دلسوز
|
-
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
0
0
جناب آقای {دکتر} چرخکار آیا دادن مجوز واردات گوشت از کشور هند مورد تایید شماست ؟آیا وجود سارکوسیست ماکروسکوپیک و میکروسکوپیک در هند برای شما مسجل نشده است آیا سارکوسیست میکروسکوپیک خطرناکتر از ماکروسکوپیک نیست آیا به سلامت گوشتهای وارداتی هندی ایمان دارید آقای {دکتر} چرخکار برای این اظهارات نیاز به هیچگونه تخصصی نیست همه ما در مقابل وطنمان مسئولیم
همكار
|
-
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
0
0
اكنون از كشورهايي كه فاقد سرويسهاي دامپزشكي معتبر ميباشند گوشت و دام را وارد ميكنيد از جمله از هند و پاكستان و كشورهاي آسياي ميانه و .............................
نظر شما
ادامه