کد خبر: ۴۶۴۰۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
 
 

رئیس شركت پشتیبانی امور دام گفت: با توجه به احتمال ضرری كه ممكن است مرغ های سنگین تر برای سلامت مصرف كننده داشته باشد، مصرف مرغ های بالای 2 کیلوگرم توصیه نمی شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبکه خبر، «حمید ورناصری» گفت: بعضی از تولیدكنندگان مرغ گوشتی برای رساندن مرغ به وزن های سنگین تر،­ مدت بیشتری مرغ خود را در مرغداری نگه می دارند كه این هم به دولت كه تامین كننده نهاده یارانه ای در بازار است ضرر می رساند و هم برای مصرف كننده ها از نظر سلامتی توصیه نمی شود .

وی افزود: عوامل موثر بر قیمت تمام شده گوشت مرغ به چندین مورد­­­  بستگی دارد اما مهمترین آنها میزان نهاده ای است كه هر مرغ برای پرورش باید استفاده كند و نگه داشتن مرغ گوشتی در مرغداری با هدف افزایش وزن آن،­ باعث مصرف بیشتر نهاده ­شده كه این خود هم باعث افزایش قیمت مرغ و هم باعث افزایش هزینه تولید برای تولیدكننده می شود .

او گفت: مرغ باید بین 42 تا 45 روزه باشد و به بازار عرضه شود اما گاهی اوقات مرغدارها محصول خود را تا 70 روز هم در مرغداری نگه می دارند تا وزن لاشه آن به بالای دو كیلوگرم برسد هرچند كه بارها از جانب كارشناسان بهداشتی در مورد ضرری كه ممكن است مرغ های سنگین تر برای مصرف كننده داشته باشد تذكر داده شده است، اما به دلیل تغییر ذائقه مصرف كننده های ایرانی و علاوه به خرید مرغ های درشت،­ تولیدكننده ها ­­مرغ خود را بیش از زمان استاندارد در مرغداری نگه می دارند .

ورناصری تاكید كرد: مرغ گوشتی در همین زمان 45 روز یا حتی 42 روز آماده­  استفاده­  می شود و اگر در مرغداری­  مدیریت و ­­كارشناسی خوبی باشد می تواند به اصطلاح تولیدكننده های این حوزه با ضریب تبدیل یك به هفت اقدام به تولید مرغ گوشتی كنند اما هم برای تامین آنچه كه ذائقه مردم می پسندد و هم كسب سود بیشتر، گاها بجای ضریب یك به هفت (ضریب استاندارد برای تولید مرغ) بعضی از مرغداری ها حتی با ضریب دو به یك اقدام به تولید مرغ گوشتی می كنند .

رئیس شركت پشتیبانی امور دام افزود: اینگونه مدیریت های ضعیف در تولید مرغ گوشتی،­ هم باعث افزایش مصرف نهاده و هم باعث پایین آمدن كیفیت گوشت مرغ می شود ضمن اینكه این نهاده با نظارت و گاها با یارانه دولتی تامین شده است اینگونه تولیدكننده ها به شدت باعث ضرر در حوزه واردات غلات دولتی می شود .

ورناصری گفت: وزن استانداردی كه در همه دنیا برای مرغ آماده طبح در نظر­  گرفته شده ­­وزن بین ­یك كیلو و 200 گرم تا یك كیلو و 800 گرم است و­  ­مصرف گوشت مرغ با وزن بیشتر هم برای تولیدكننده باعث افزایش قیمت تولیدمی شود و هم ­مصرف كننده­  محصول با قیمت بالا­تری پرداخت كند .

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
1
اون یک به هفت نیست!
یک و هفت دهم هست
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
خب مگه نظارتی نیست که یارانه به مرغ 45 روزه داده بشه نه70روزه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
1
مرغ کیلویی 15 تمن. همه مردم میتونند بخرن بخورن؟شما دنبال سبک سنگین هستید؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
خیانت به مردم شرکت پشتیبانی داره میکنه انحصار واردات به اقای مدلل داده ذرت کیلویی 1400 سویا کیلویی 3300 به تولید کننده میده ....................
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
0
0
درزمان جنک که مرغ کوپونی شد وتمام افراد از کوپون خود برای دریافت مرغ استفاده میکردند بمانند بره دنبال مرغ چاق بوند لذا معیار جهانی مصرف مرغ درایرا ن تغیر کرد ومرغذارهم مچبور شد مرغ سایز بلا پرورش دهد وکشتار گاهها هم مرغ سایز بالا را بهتر خریدن ومیخرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
به جای دادن دلار ارزان قیمت به امثال آقای مدلل که بیشترین سود را از واردات نهاده های دامی می برند،
این اعتبار بدون خروج ارز از کشور صرف خرید مرغ به قیمت واقعی از مرغداران ایرانی نه مرغداران بیگانه شود و به شکل سهمیه بندی بین مردم توزیع شود و همزمان به مرغدار اجازه صادرات هم داده شود و واردات مرغ غیر یارانه ای آزاد شود!
این فضای رقابتی هم به نفع تولیدکنتده، مصرف کننده و مصالح کشور است!

با این روش خود به خود کشاورزان داخلی در راستای خودکفایی به سمت تولید جو، ذرت و سویا خواهند رفت و مرغدار هم خودش مدیریت هزینه خرید خوراک را با نهایت دقت و وسواس دنبال خواهد کرد!
نظر شما
ادامه