کد خبر: ۴۶۳۶۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور:
«دكتر علی‌صفر ماكنعلی» كنترل بیماری‌های دامی با اولویت‌بندی بیماری‌های مشترك بین انسان و حیوان و تامین و تضمین سلامت مواد غذایی را دو هدف اصلی سازمان دامپزشكی كشور عنوان کرد ...

حکیم مهر: «دكتر علی صفر ماكنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور با سفر به استان مازندران، در جلسه شورای هماهنگی مدیران اداره كل دامپزشكی مازندران شركت كرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشكی مازندران، «دكتر علی صفر ماكنعلی» روز یكشنبه 9 دیماه سال جاری در جمع مدیران ستادی و شهرستانی دامپزشكی مازندران حضور یافت.

وی با اشاره به وظایف حاكمیتی - نظارتی دامپزشكی افزود: كنترل بیمارهای دامی با اولویت بندی بیماریهای مشترك بین انسان و حیوان و تامین و تضمین سلامت مواد غذایی دو هدف اصلی سازمان دامپزشكی كشور بوده كه با برنامه ریزی علمی دقیق و بازنگری كارشناسانه در دستورالعملها بر اساس شرایط اقلیمی و منطقه ای برای رسیدن به این اهداف سازمانی تلاش خواهیم كرد. 

وی در ادامه خاطرنشان كرد: در پیچیده ترین شرایط سخت اقتصادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور داریم كه باید با ظرافت و درایت، بحران ایجاد شده را مدیریت كنیم تا به لطف پروردگار امنیت ایجاد شده دچار مشكل نشود چرا كه ملت ایران در شرایط سخت كارهای بزرگی انجام دادند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور اظهار كرد، در سال گذشته تعداد بسیار زیاد و قابل توجهی از پرندگان در سطح كشور به دلیل درگیری با  بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در كشور معدوم كردیم تا سلامت عمومی جامعه تامین و صنعت پرورش طیور در كشور حفظ و حراست شود.

ماكنعلی، از استان مازندران بعنوان یكی از استانهایی نام برد كه دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه پرورش انواع دام، طیور و آّبزیان بوده و تاكید کرد: برای صیانت از این سرمایه های ایجاد شده باید تمام توان خود را بكار بگیریم و با برنامه ریزی دقیق علمی، اقدامات عملی پیشگیرانه ای را در جهت ابقای این سرمایه در دستور كار قرار دهیم.

وی امر آموزش را یكی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه دامپزشكی برای كنترل و جلوگیری از بروز و انتشار برخی از بیماریهای  واگیر و مخاطره آمیز برشمرد و خواستار ورود كارشناسان دامپزشكی برای اجرای برنامه آموزشی برای آحاد جامعه و اقشار مختلف مردم و بهره برداران شد و ارزیابی و مراقبت از عملكرد پرسنل را از دیگر اقدامات مهم در جهت پیشبرد اهداف سازمانی نام برد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور در پایان به افرادی كه با اقدامات غیر بهداشتی و با فعالیت غیر مجاز، اقدام به تهدید علیه بهداشت عمومی می كنند هشدار داد: ما اجازه نمی دهیم اینگونه اقدامات جان و مال مردم را تهدید كند و با تمام قوا پیگیر خواهیم بود تا ضوابط و مقررات بهداشتی در واحدهای تحت پوشش بر اساس شرایط موجود رعایت شود.


انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
با این اولویتهای دامپزشکی آیا زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بودن معنا و مفهومی دارد؟ زیر مجموعه سیستم بهداشتی کشور بودن برای دامپزشکی در اولویت است
دامپزشکان گمنام
|
India
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
احسنت بر درایت دکتر ماکنعلی
کاری که باید سالها قبل انجام می شد.علاوه بر آن از فساد درون سیستم هم که گاهی اوقات دیده می شود کاسته خواهد شد.متاسفانه دستورالعملهای سازمان دامپزشکی در بخش تولید قابل عملیاتی شدن نیست و این موضوع باعث می شود که عده ای برای خود از کنار دستورالعملها درآمد داشته باشند.دستورالعملها بایستی بومی شده و از حالت استانداردهای دوگانه خارج شود.نمی شود در کشوری با زیرساختهای حهان سومی دستورالعملهای کشورهای پیشرفته را اجرا گردد.باید تدریجی حرکت کرد
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
این پیچیده ترین شرایط سخت اقتصادی، خوب به یمن مدیریت متفکرانه، مدبرانه، دقیق و شایان امثال شماها حاصل شده! طوری حرف میزنی که انگار تا حال همه چی دست ................ بوده .............!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
آقای دکتر ماکنعلی مزاح فرمودند!
تحریمها سه چهار ساله بالمره لغو شده اند !امضای کری تضمین بود و هست و خواهد بود!
تا تاریخ تاریخه تاریخه!
تاریخ 4ساله به احترام برجام و برجامیون ایستاده یکی بهش بگه بشین از اول هم بیخود بلند شده بودی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
درود بر جتاب آقای دکتر ماکنعلی!

خوشبختانه با آمدن تیم جناب آقای دکتر رفیعی پور بارقه های امید و مثبت فراوانی ایجاد شده است.

به طوری که در یک تقسیم کار زیبا سازمان نظام دامپزشکی مسئولیت مدیریت حرفه ای فعالیت تیم های بهداشت و درمان، داروخانه های دامپزشکی و بازرسان بهداشتی در بخش خصوصی را بر عهده دارد و
سازمان حاکمیتی و نظارتی دامپزشکی نبض و گردش کل کارها را با راهبردهای دوگانه اولویت بیماری های زئونوتیک و سلامت زنجیره غذایی از خوراک دام تا غذای انسان در قبضه خود دارد.
کلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
احسنت بر درایت دکتر ماکنعلی
کاری که باید سالها قبل انجام می شد. در کشوری با زیرساختهای حهان سومی دستورالعملهای کشورهای پیشرفته را اجرا گردد.باید تدریجی حرکت کرد
frzn
|
Canada
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
سلام.
سپاس فراوان از جناب دکتر ماکنعلی.
جنابعالی، تیم جناب دکتر رفیعی پور، با بازنگری ها، انتصاب های بجا، و خصوصا بومی سازی در ابعاد اجرایی و ستادی، با نگرشی ویژه و مهندسی شده عملکردی پیشرفته را اجرا نمودید. با عنایت به این مهم، ضمن ایجاد انگیزه کاری چه در بخش حاکمیتی و چه خصوصی بدینوسیله زمینه رقابت‌ها ی مثبت را در راستا ارتقاء عملکردها در استان ها را در دامپزشکی و کلیه صنایع وابسته فراهم آوردید،.
بنظر میرسد، منبعد موازی کاری ه در استانها رنگ خواهند باخت، و مواردی را که در پیشبرد اهداف سازمانی دست و پا گیر بود، از میان برداشتید. بقول معروف « این گوی و این میدان »
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
اگر نگاهی تخصصی تر به بازنگری ها و دستورالعمل های بومی سازی تیم جناب آقای دکتر رفیعی پور و ارزشها ی مرتبط را براحتی میتوان مشاهده نمود. از برنامه های در راستای ارتقاء سطح کیفی دامپزشکی و صنایع وابسته را که منبعد شاهد خواهیم بود، و در این مهم ایفا نقش و تلاش های جناب آقای دکتر ماکنعلی بصورت یک فلش خود را نشان خواهد داد.
این جاست که در مجموعه دامپزشکی کشور، جای برای اما.. و اگر ها...، به واقعیت های انجام یافته شفاف مبدل خواهند شد.. و سازمان مرکزی ی بدون شک امتیاز هایی را هم برای اعم از عزیزان شاغل و تاثیر گذار در بخش های حاکمیتی و خصوصی در نطر خواهد گرفت و اعلام خواهد کرد.
« دکتر ماکنعلی براوو بر شما و ایده های بروز و جهانی شما»
از حکیم مهر محترم که بی وقفه برای این پایگاه خبری بی منت و با خلوص نیت به بهترین وجه عمل نمود و مینماید سپاس ویژه باید داشت.
با احترامات بینهایت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
لوگو سازمان سبزه؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
..... این دوست ما هم سیاسی حرف میزنه جدیدا عجب
نظر شما
ادامه