کد خبر: ۴۶۳۵۳
 
 

به‌تازگی ماجرای تعدادی از سگ‌های علامتگذاری‌شده برای معدوم‌سازی به همراه یک ویدئو در فضای مجازی به سرعت خبرساز شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کرمان نو، آن‌طور که در شبکه‌های مجازی منتشر شده، افرادی به پناهگاه سگ‌های بلاصاحب کرمان رفته و با اسپری رنگی اقدام به علامتگذاری تعدادی از سگ‌ها می‌کنند. زمانی که یکی از اعضای انجمن حمایت از حیوانات دلیل این کار را جویا می‌شود در جواب به او گفته می‌شود: «سگ‌های بیمار رو علامت می‌زنیم که برای فردا خواب باشند».

انتشار ماجرای این سگ‌های علامتگذاری‌شده اما موجی از ناراحتی و اعتراض را در میان کاربران و حامیان حمایت از حیوانات در فضای مجازی به دنبال داشته است.

بدین منظور علی زمانی، رییس انجمن حمایت از حیوانات بی‌سرپرست کرمان در گفت‌وگو با کرمان‌نو، دیگر زوایای این ماجرا را این‌گونه تشریح می کند: «روز پنجشنبه در جلسه ای که در محل فرمانداری داشتیم تصمیم هایی گرفته شد مبنی بر اینکه قرار شد حیواناتی که درمان نمی شوند و باید خواب شوند در حضور سه نفر نماینده از دامپزشکی، انجمن حمایت از حیوانات و دانشکده دامپزشکی علامتگذاری شوند. اما به نظر می رسد دیروز فردی از دامپزشکی به همراه دو سه نفر زنده گیر از شهرداری به پناهگاه سگ ها رفته و به تشخیص خودشان روی هر حیوانی با اسپری رنگی علامتگذاری کرده اند. به گفته او، امروز صبح وقتی که موضوع را با فرماندار درمیان گذاشتم ایشان گفتند خیر، اصلاً بعید است چنین اتفاقی رخ داده باشد. چراکه اقدام به چنین کارهایی بدون نظارت و دستور پزشک حیوانات به هیچ وجه انجام نخواهد شد. به همین خاطر این موضوع موجب ناراحتی و اعتراض چند تن از حامیان حیوانات قرار گرفت که جهت پیگیری به شهرداری مراجعه کرده‌اند.»

آن طور که پیداست علی زمانی در حالی صحت این ماجرا را بیان می کند که محمدرضا قربانی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو هرگونه خبر مرتبط با این موضوع را تکذیب می کند.

 
 
نظر شما
ادامه