کد خبر: ۴۶۳۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه گفت: تولید آزمایشگاهی 2 آنزیم پرمصرف در واکنش های زنجیره ای پلیمراز (PCR) با نام های «Pfu» و «Taq DNA polymerase» در این پژوهشکده با موفقیت انجام شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر نوروز دلیرژ» روز یکشنبه افزود: آنزیم اول با نام «Pfu» در واکنش زنجیره‌ای پلیمراز «PCR» تشخیصی و تحقیقاتی و انگشت‌نگاری دی‌ان‌ای استفاده می شود.

وی ادامه داد: آنزیم دوم با نام «Taq DNA polymerase» نیز در واکنش زنجیره‌ای پلیمراز «PCR» که نیاز به دقت بالا از جمله تعیین توالی «DNA» و کلون سازی ژن دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه ادامه داد: این آنزیم ها با صرف هزینه های ارزی بالا از خارج وارد می شود و با تولید انبوه و صنعتی آن، کشور از واردات بی نیاز می شود.

دلیرژ بیان کرد: این آنزیم ها با اجرای طرح‌ تولید محور «دکتر مهدی ایمانی» استاد بیوشیمی دانشکده دامپزشکی و با همکاری «رویا سرخوش» دانشجوی کارشناسی ارشد بیوشیمی به دست آمده است.

دانشگاه ارومیه با داشتن 11 دانشکده و مرکز آموزش عالی، پنج پژوهشکده و مرکز مطالعاتی، تحقیقاتی و خدماتی، پردیس دانشگاهی، مرکز آموزش زبان، مرکز نیمه حضوری، مرکز رشد، موزه تاریخ طبیعی و با بیش از 17 هزار نفر دانشجو ،روزانه، شبانه و نیمه حضوری، 532 نفر هیات علمی و بورسیه و 637 نفر کادر اداری به فعالیت آموزشی و تحقیقاتی خود ادامه می دهد.


 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
همانطوری که بسیاری اقلام دیگر در داخل تولید میشدند و از خارج وارد نشدند و تولید داخل به خاک سیاه ننشست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
مشکل اصلی در کشور وجود برخی افراد ناشناس در مناصب کلیدی و ظاهر غیر سیاسی است که در هر رشته ای که فکر کنید انگار ماموریت دارند با ترفندهایی دهان پرکن مثل لزوم رعایت حداکثر استانداردها در تولید داخلی، جلوی مجوز فروش داخلی محصولات ایرانی و تولید انبوه آنها را بگیرند و برعکس کمترین حساسیت و سخت گیری را در مورد واردات اجناس بنجل و نامرغوب خارجی نشان نمی دهند.
نظر شما
ادامه