کد خبر: ۴۶۳۲

حکیم مهر - مدیر باغ وحش پارک ارم تهران گفت: دامپزشکی از تمام حیوانات باغ‌وحش حتی شیرها نیز تست بیماری "مشمشه " گرفت که خوشبختانه هیچ کدام از حیوانات باغ‌وحش مبتلا به "مشمشه " نیستند.

امیر الهامی اظهار داشت: تمام تک سمی‌های باغ وحش پارک ارم توسط دامپزشکی تهران مورد تست قرار گرفتند که کل 39 رأس الاغ و اسب و 7 گوره خر موجود در باغ وحش هیچ علائمی از بیماری "مشمشه " را ندارند و نتیجه تستشان منفی است.

وی در ادامه افزود: در حالی‌که اعلام می‌کنند ببر نر سیبری در باغ وحش تهران، مبتلا به بیماری "مشمشه " بوده و جان داده است، بر اساس اعلام دامپزشکی هیچ کدام از حیوانات باغ وحش در حال حاضر مبتلا به این بیماری نیستند.

مدیر باغ وحش پارک ارم تهران درباهر نوع بیماری شیرهای موجود در باغ وحش نیز گفت: این شیرها "مشمشه " ندارند بلکه مبتلا به بیماری دیگری هستند که خطرناک نیست.

ببر نر سیبری که اردیبهشت امسال در پی تفاهم‌نامه مشترک سازمان محیط زیست ایران و روسیه به منظور احیای "ببر مازندران " وارد ایران شد، 9 دی بر اثر ابتلا به یک بیماری جان داد که مسئولان محیط زیست علت مرگ را تاکنون به احتمال 60 درصد ابتلا به بیماری "مشمشه " اعلام کرده‌اند.

 

خبر مرتبط :

دامپزشک مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست : FIV به هیچ وجه نمی‎تواند عامل مرگ ببر روسی باشد
نظر شما
ادامه