کد خبر: ۴۶۳۰۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

 


بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه عمومی بخش فشافویه شهرستان ری متصدی یک واحد دامداری به دلیل انتقال غیرمجاز دام مشکوک به بیماری به تحمل 9 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان ری، «دکتر محمد وحید تاویلی»، رئیس اداره در این خصوص اظهار داشت: بر اساس تست های انجام شده در یک واحد دامداری در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری، تعدادی دام راکتور بروسلوز و مشکوک به این بیماری شناسائی شد که متصدی واحد به صورت غیرقانونی و غیرمجاز اقدام به انتقال دامهای مشکوک از دامداری نموده بود که به دلیل اهمیت موضوع، مراتب به مرجع  قضائی ارجاع گردید.

دکتر تاویلی در ادامه افزود: بر اساس حکم قاطع و بازدارنده صادره از سوی دادرس  شعبه 101 جزائی دادگاه عمومی بخش فشافویه ، دامدار بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی و به جهت تهدید علیه بهداشت عمومی به تحمل 9 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری در خاتمه عنوان نمود: کنترل و پایش بیماریهای مشترک به ویژه در سطح دامداریها به لحاظ کنترل بروز و شیوع آنها در جوامع انسانی از اهمیت فراوانی برخوردار است که به همین منظور تست سل و بروسلوز به صورت مرتب و طی زمان بندی مشخص در دامداذیهای شهرستان و استان انجام می گردد.



انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
حالا کجا برده اند؟
از حکمی که صادر شده معلوم می شود صادر نکرده اند.
به هرحال زحمات دکتر واعظی قابل تقدیر است که با مدیریت صحیحشان قانون مداری را به مدیریتهای پایین دستی نشان می دهند و گرنه دامدار و یا مرغدار به وضعیت قبلی عادت داشت که اقدام به رفتارهای غیرقانونی می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
من با وجودی که تا به حال جناب آقای دکتر تاویلی را از نزدیک ندیده ام ولی به جناب آقای دکتر رفیعی پور رئیس محترم سازمان دامپزشکی به دلیل حسن انتخاب شان تبریک عرض می کنم.
بی تردید سیاست و راهبرد جدید مسئولان و مقامات محترم سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی مبنی بر تاکید بر نقش حیاتی دامپزشکی از مزرعه تا سفره و کنترل زئونوزها می تواند ضمن ایجاد امنیت جانی و شغلی دکتران دامپزشک و بازگرداندن اعتبار از دست رفته دامپزشکی، بیشترین خدمت را به صنعت دام کشور به دلیل جلوگیری از گسترش عوامل بیماریزا در دامداری ها، افزایش بازارپسندی فرآورده های دامی و امکان صادرات از نظر سلامت و بهداشتی بودن در بر داشته باشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
قوانین دامپزشکی باید اصلاح شه
نظر شما
ادامه