کد خبر: ۴۶۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری گفت: یکهزار و 890 کیلوگرم سنگدان تحت عنوان گوشت چرخ کرده در حسن آباد فشافویه ری کشف و معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد وحید تاویلی» روز شنبه اظهار داشت: فردی در داخل دامداری مبادرت به تولید گوشت چرخ کرده آلوده بسته بندی شده کرده بود که شناسایی و محکوم شد.

وی یادآور شد: این فرد با استفاده از ادوات و تجهیزات خود، سنگدان را چرخ و بسته بندی می کرد و در قالب گوشت چرخ کرده به فروش می رساند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری افزود: متصدی واحد دامداری که مبادرت به فروش و توزیع سنگدان در قالب گوشت چرخ کرده گوساله و گوسفند می کرد پس از معرفی به مراجع قضایی، محکومیت یکسال حبس صادر شد.

وی عنوان کرد: بازرسی های بهداشتی و نظارت بر واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات خام دامی در طول سال در راستای نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی و با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی انجام می ‌شود.

تاویلی گفت: مردم برای خرید گوشت های چرخ کرده دقت کافی را داشته باشند و از اماکن مطمئن و بهداشتی گوشت به ویژه گوشت چرخ کرده مورد نیاز خود را تهیه کنند.

شهرستان ری با وجود چهار کشتارگاه دامی فعال و یک کشتارگاه در حال احداث و همچنین 6 کشتارگاه طیور فعال و یک کشتارگاه غیر فعال بیشترین آمار کشتارگاه را در استان تهران دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
India
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
منطور یک‌ تن و هشتصد کیلو‌ است اما باز هم با رکورد پانصدتن آنهم در یک سردخانه که توسط دامپزشکان گمنام به ثبت رسیده است خیلی فاصله دارید.به هرحال حرکت خوب و رو به‌جلوست.
آن فرد خاطی هم حقش است که حبس برود چون نتونسته صادر کند.
اگر خروجی گوشت کله گاوی در منطقه باغ رضوان کنترل شود کارتان بیسته.متاسفانه تو تهران هر قصابی میری گوشت کله گاوی را از آنجا‌میاره و‌چرخ می کنه.
ایکاش از گزارش دهنده به شکایات مردمی هم تشکر می شد.
موید باشید
نظر شما
ادامه