کد خبر: ۴۶۲۹۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
در پی انتشار فیلمی از رهاسازی بدون مداوای سگ‌ها در فضای مجازی:
«دکتر حسین حمیدی‌نجات» افزود: فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص سگ‌های مورد آزمایش قرار گرفته در دانشکده را دیده‌ام و بسیار متاثر شدم ...

حکیم مهر: رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حسین حمیدی‌نجات» اظهار کرد: فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص سگ‌های مورد آزمایش قرار گرفته در دانشکده را دیده‌ام و بسیار متاثر شدم. تامین سلامت و امنیت حیوانات، اصلی‌ترین وظیفه ما است و چنین اتفاقات تاسف‌برانگیزی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی با اشاره به اینکه تنها چند روز است که مسئولیت دانشکده را بر عهده گرفته است، افزود: قطعا در دوره مدیریت خود بر دانشکده، به‌گونه‌ای عمل خواهد شد که دیگر شاهد وقوع چنین صحنه‌های ناپسندی نباشیم.

رییس دانشگاه نیز مکرر بر مساله تامین امنیت و رفاه حیوانات و حفظ اصول اخلاقی در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی تاکید دارند و اکنون نیز دستور پیگیری موضوع را صادر کرده‌اند.

وی افزود: بنده نیز با جدیت، موضوع را پیگیری کرده و گزارش نهایی را به رییس دانشگاه ارائه خواهم داد و اگر قصوری صورت گرفته باشد، پیگیری خواهد شد.

رییس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: بنده به نوبه خود، عذرخواهی می‌کنم و برای پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه، تلاش خود را به کار خواهیم بست.

روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن، تعدادی از سگ‌های مورد آزمایش در دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران بدون مداوای مناسب، رهاسازی شده‌اند.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
1
اگه یک مسؤول تو این مملکت جرئت عذرخواهی داشته باشه ، شک نکنید اون فرد یک دامپزشکه. واقعا دست مریزاد.
دکتر حسین زاده
|
Finland
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
1
خوشبختانه بالاخره یک پاسخگویی مناسب و مسئولانه را از یک مسئول ، در کشور دیدیم . مبارک باشد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
1
ممنون که یکی بالاخره پیدا شد عذرخواهی کرد.

فقط در مورد افرادی که این کارو کردن می خواستم از خودشون بپرسن خجالت نمی کشن؟ بپرس از خودت: کارم بد بوده؟ خجالت مجالتی چیزی نمی کشم از کارم؟ بپرس دردت نمی گیره. دردش رو اونا کشیدن. بپرس از خودت: خجالتی چیزی؟ می کشی؟ بپرس. آفرین. باز بپرس. بازپرسی کن از خودت. کسی نیست بازپرسی بکندت. کار خودته. وجدان و این چیزا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
1
............ واقعا برای چی در دانشکده های دامپزشکی چرا از کیسهای مرده یا تصادفی حیوانات که مرده اند استقاده نمیشود؟ واقعا اینجا در این دانشکده ها سلاخی حیوانات به دانشجو آموزش داده میشود یا درمان آنها ؟واقعا چرا همه چیز ما ایرانی ها وارونه و تاسف برانگیز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
زمان تحصیل ما فقط لاشه تازه ذبح شده گوسفند میاوردن وهمون ظهر تبدیل به قیمه میشد وما نهاربوفه بودیم حالا لاشه تصادفی وتلف شده حیوانات رونمیتونم تصورکنم مادیگه نمیتونیم به هیچ چیزی اطمینان کنیم .اتوبوس ازرده خارج رومیبرن برای حمل ونقل دانشجووسرمایه انسانی مملکت اگربمونه وازاین حوادث جان بدرببردهم درخوشبینانه ترین حالت بیکارهست ماچقدرخوشبختیم هم زتده موندیم وهم اندک معیشتی داریم خداروشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
اگر ایشون هم معذرت خواهی کرد احتمالا به این دلیل بوده که چند روزی است مسئولیت رو پذیرفته .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
این عذرخواهی کاملا بی ربط و نشاندهنده عدم اطلاع رئیس محترم دانشکده از مجموعه تحت مدیریتش است. دانشکده دامپزشکی اهواز یکی از بهترین مجموعه کنل ها را درمیان تمامی دانشکده های دامپزشکی کشور دارد که خدمات خوبی را در بخش تحقیقات ارائه می دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
1
من بعنوان یکی از هییت های علمی دانشکده دامپزشکی که بیش از 20 سال در این دانشکده مشغول. کار هستم. خدمتتان عرض. کنم که این دانشکده از نظر مدیریتی در وضعیتی. اسف بار قرار دارد و از ابتدا بصورت ارثی و توسط یک باند خاص اداره میگردد. ایندانشکده با این قدمت و پتانسیل بالا میتوانست بسیار بهتر از این باشد.مراجعات به این دانشکده از شهرستانهای استان و حتی استاهای مجاور در روز زیاد است ولی مدیریت دانشگاه با این دانشکده همانند دانشکده ادبیات و علوم تربیتی برخورد میکند بطوریکه تمام تعطیلات بیمارستان دانشکده تعطیل است 2ماه در تابستان تعطیل است مراجعین با دامهای خود در روزهای تعطیل به درمانگاه که مراجعه میکنند با در بسته مواجه میشوند و در پاره ای از مواقع بخصوص در تابستان بعصی وقتهاهیت های علمی اخلاقا مجبور به ویزیت دامهای بیمار پشت درهای بسته میشوند مدیریت در حد صفر است.انشاالله مدیر جدید بتواند قدمی در راه رفاه دامداران مستصعف منطقه بر داردِ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
من یکی از دانشجویان دانشکده دامپزشکی اهوازم و دانشجوی هر دو مدیر کنونی و سابق دانشکده بوده ام. با شناخت نسبی از هر دو میدانم اگر قصور صورت گرفته مربوط به دانشکده باشد خیلی ناراحتن. با دکتر حمیدی هم صحبت میکردم گفتند خود رییس پیشین کسی است که اولین بار کمیته اخلاق پژوهش حیوانات را راه اندازی کرده. بنده حقیر هم فیلمهای آن سگها را دیدم که دوتای آنها باید مراقبت مراحل پس از جراحی را در موردشان بکار میبردند. در ضمن عذرخواهی خوبی بود و بنده خدا دکتر چند روزه امده ولی مسوولانه عذرخواهی کرد.
نظر شما
ادامه