کد خبر: ۴۶۲۷۸
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
 
 

تحلیلی بر نتایج نهایی انتخابات نظام دامپزشکی در استان کرمانشاه

امیر حسین فدائی

کارشناس ارشد انگل شناسی و عضو فعال سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا

 

در ابتدای کلام بر خود لازم می‌دانم به عنوان عضو کوچکی از مجموعه بزرگ دامپزشکی از تک تک کسانی که برای سرنوشت این حرفه مقدس ارزش قائل بودند و با حضور در محل اخذ رای، آراء ارزشمند و سرنوشت ساز خور را به صورت الکترونیکی به صندوق انداختند، تقدیر و تشکر نمایم.

بالاخره، بیست و سوم آذرماه هم پس از کلی ائتلاف با کلی حرف و حدیث پس از کلی گمانه‌زنی در خصوص پیروز انتخابات، فرا رسید و از میان ۲۲ کاندید احراز صلاحیت شده، هشت نفر طبق اکثریت آراء مأخوذه، پیروز این کارزار انتخاباتی شدند و به عنوان نمایندگان اعضاء نظام دامپزشکی استان راهی شورای نظام دامپزشکی شدند که جا دارد به برگزیده ها تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

با مروری بر نتایج چهارمین دوره انتخابات نظام دامپزشکی در سرزمین پهناور ایران اسلامی این نکته به روشنی حاصل می شود که همه نفرات اول راه یافته به شورای نظام دامپزشکی به استثناء کرمانشاه مرد هستند و تنها در چهار استان این مرز و بوم، سایر رده ها توانستند با بیشترین رای به عنوان اولین نفری باشند که به شورای نظام، راه می یابند.

 نکته قابل تامل انتخابات استان کرمانشاه، پیروزی یک کارشناس خانم با اختلاف چشمگیر بر دیگر رقبا است که این پیروزی ۲ مطلب را به خوبی نمایان می سازد، یکی آنکه در این استان بر توانایی ها و لیاقت های بانوان هیچ شکی نیست و دیگر آنکه همبستگی و تعصب صنفی سایر رده ها در تصاحب کرسی شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه به شایستگی در منصه ظهور می گذارد؛ اما متاسفانه این در حالی است که سایر رده ها به واسطه قوانین موجود در اساسنامه سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا حق نامزدی به عنوان رئیس شورای نظام استان را ندارد!

البته براستی انتخابات اخیر این مسئله را به خوبی شفاف ساخت که اعضای فهیم نظام دامپزشکی در این استان با بینش و شعور مثال زدنی،  استقبال چشمگیری از انتخابات کرده و مصداق آن نیز حضور حدود ۷۵ درصدی واجدین شرایط پای صندوق های اخذ رای است از طرفی هم پیام این حضور نیز به خوبی روشن است که آینده دامپزشکی و تبیین آن در جامعه برای تک تک اعضاء از دامپزشکان حاذق مرکز استان گرفته تا واکسیناتور های سخت کوش نقاط دور افتاده صفر مرزی، بسیار حائز اهمیت است.

 با اندکی دقت در نتیجه این همه‌پرسی می‌توان به حضور نمایندگان اقشار مختلف نظام دامپزشکی در چهارمین دوره شورای نظام پی ‌برد و دید که ۲ کرسی آن سهم اعضاء هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شد، بیشترین تعداد کرسی یعنی سه عدد به کلینیسین های بخش خصوصی اختصاص یافت، سهم بخش دولتی از کرسی های شورا یک صندلی شد و البته ۲ کرسی باقی مانده هم توسط سایر رده ها تصاحب شد و این همان تعداد کرسی بود که سایر رده ها طبق قانون نظام دامپزشکی اجازه داشتند به خود اختصاص دهند؛ این در حالی است که سایر رده ها در  هشت استان نتوانستند حتی یک نماینده به شورای نظام دامپزشکی استان خود بفرستند.

بیان کردن این قضیه که برگزیده گان اول و دوم چهارمین دوره شورا، تنها راه یافتگان از سومین دوره شورا هستند، خالی از لطف نیست و این خود گواهی بر توانایی و مقبولیت این نفرات در بین اعضاء دارد.

به راستی می توان از حضور ۲ زوج در بین اعضای شورا به عنوان شگفتی این انتخابات یاد کرد و به این مسئله واقف شد که دامپزشکی همچون پود در تارهای زندگی هایمان تنیده شده است.

 از طرفی وجود چنین ترکیبی (دولتی، خصوصی و آموزشی) در چهارمین شورای نظام دامپزشکی استان کرمانشاه علاوه بر اینکه نشان از آگاهی و خرد فرد فرد اعضاء نظام دامپزشکی را دارد، قطعاً وجاهت و مقبولیت بسیاری را برای شورای جدید سبب می شود و این همان نقطه عطف و برگ برنده این شورا خواهد بود.

 پرهیز از اعمال سلایق و بها به خرد جمعی و نگریستن جمیع جوانب، روزهای روشن تری را برای دامپزشکی متصور می سازد.

در پایان کلام، انتخاب شایسته اعضای جدید شورای نظام دامپزشکی استان را از صمیم قلب به یکایک این دوستان تبریک گفته و آرزوی موفقیت بیش از پیش این عزیزان را از پروردگار هستی بخش خواهانم.

 
 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
حکیم مهر از شما بعیده
قرار نیست که هر مطلب ......ای رو منتشر کنید تو سایتتون
خوبه از فردا توی هر استان یک نفر بیاد تحلیلی از فلان رو در مورد استان خودش بنویسه؟ انصافا خوبه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
ما که نفهمیدیم چی فرمودن یکی تفسیر کنه لطفا.
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
تحلیل جالبی بود
بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
سلام
واقعا لذت بردم
مرسی تحلیل جالبی بود
ای کاش این کسانی که بدون علم و منطق نقد بی مورد میکنن، خودشون 2 پاراگراف بنویسن ببینیم چی بارشونه
خدا همه مارو کمک کنه ...
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
1
................. اخه اين چه حرفي بود كه زد، اصلا ارزش خبر گذاشتن رو داشت! خب معلومه نظام ١٠ ساله دست همون رئيس نظام و همين كارشناس كه نفر اول شد هست ............. معلومه رأي مياره تحليل نياز نداره، خواننده رو چي فرض كرديد...
سایر رده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
افرین به نویسنده افرین به قلمش
یاداشت جالبی بود
من موافقم باهاش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
سلام عالی بود نقش پیرادامپزشکان درانتخابات بسیارتعیین کننده بودودرانتخاباتی نابرابر توانستندهم نماینده خودوهم بااعتلافی منطقی نماینده دیگرگروههای کم جمعیت به خاطرتعدادشاغلین بالابیارن تاهرصنفی حداقل ۱نماینده داشته باشه درشورا عده ای که خودرونماینده همه جامعه دامپزشکی میدونن کمی به دیگرگروههاهم احترام گذاشته وفرصت دفاع ازخودشان توسط نماینده واقعی خودشان روبدهند
کارشناس دامپزشکی
|
United States of America
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
تحلیل جالبی بود نکته مهم حضور سایررده ها در شورا و خصوصا اینکه یک کارشناس تونسته بالاترین رای رو بیاره در بین اعضا ولی متاسفانه پست ریاست و نایب ریاست طبق دستورالعمل به سایررده داده نمیشه این نشان دهنده شکاف بین دامپزشکها و سایررده ها و نادیده گرفته شدن اونها در دستورالعملهای سازمان دامپزشکی هست. نیاز هست که مسئولین به این امر توجه کنن چراکه بهادادن به این قشر قطعا در پیشرفت دامپزشکی تاثیرگذار خواهد بود
vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
انشاا.. که بافت جدید شوراهای نظام استان کل کشور تغییر کرده باشه و شاهد حضور افراد قبلی با شیرین کاری هایشون دیگه نباشیم خصوصا استان های ............ مانند ............ و ......... و ...........
ناشناس
|
Slovenia
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
متاسفانه تو استان ............. اکثر اعضای راه یافته به نظام دامپزشکی داروخانه دار هستن و دیگ چیزی از درد بنده و بقیه اقشار دامپزشکی واکسیناتور و مسول فنی و.....نمیدونن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
مشخصا حضور دو سایر رده با آرای بالا معنای زیادی دارد.
و دوستانی هم هستن که این مطلب براشون سنگینه و ناراحت هستن.در انتخابات همه آزاد بودن بهترین فرصت برای تغییر بود وقتی اعضا قبلی رای میارن اون هم بالاترین رای پس اکثریت تایید کردند و هیچکس مجبور نبود به کسی رای بده پس اینکه پست قبلی یا حضور در نظام رای آور نیست. خیلی از روسای نظام قبلی رای نیاوردن وی در رده های آخر بودن.
اینکه نویسنده محترم تحلیل کردند برای دوستان متعصبی مثل شما بوده که مطلبی غیر از این دریافت کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
اونایی که همیشه منتقد هستن و منتظر بافت جدیدن مطمئنا با هیچ ترکیبی راضی نمیشن چون اصولا خودشون کاری نمیکنن و فقط از دیگران توقع دارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
انتخاب آگاهانه و زیرکانه بوده شک نکنید بهترین انتخاب بوده در حقیقت اعضا همون موقع رییس هم مشخص کردند
نظر شما
ادامه