کد خبر: ۴۶۲۶۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: قوانین ما در آینده این خواهد شد که بر خروجی و محصول نهایی تمرکز خواهیم داشت ...
 
 

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از کارخانه خوراک دام در شهرک صنعتی چناران از توابع استان خراسان رضوی اظهار داشت: قوانین ما در آینده این خواهد شد که بر خروجی و محصول نهایی تمرکز خواهیم داشت و مسئولیت های نهایی سلامت تولید به مدیر عامل و مسئول فنی بهداشتی باز خواهد گشت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» گفت: شما با تولید سالم  خود به کمک امنیت غذایی و علم دامپزشکی آمده اید.

 وی عنوان داشت: خط مقدم امنیت غذایی، تولید انواع خوراک دام و موارد مشابه است لذا خوراک سالم برای ما مهم تر از دام سالم است چرا که خوراک سالم، دام سالم را هم به ارمغان می آورد.

 رفیعی پور افزود: با خوراک سالم و بهداشتی می توان به کاهش بیماری ها کمک کرد و لذا کنترل و پیشگیری و مبارزه با بیماری ها تسهیل می شود.

 وی گفت: در کارخانه های دام و طیور کشور ظرفیت تولید 19 میلیون تن داریم که در حال حاضر با ظرفیت 10 میلیون تن در حال فعالیت هستند.

 رفیعی پور یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور طی سال گذشته تمام تلاش خود را کرده تا از دستورالعمل های زاید و دست و پاگیر تولید کننده را خلاص کند و در تلاش هستیم تا امکان واردات نهاده ها را برای تولید کنندگان فراهم کنیم تا تولید برای ایشان مقرون به صرفه باشد.

وی افزود: در حوزه واردات بیش از 460 شرکت داریم و در حوزه تولید 260 شرکت لذا باید رقم تغییر کند و وارد کننده خود نیز تولید کننده شود؛ معتقدم بازرگانی باید در اختیار تولید کننده قرار گیرد.

 رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام داشت: ما در کنار دفاع از حوزه صنعت در تلاش هستیم تا هزینه های تولید را کاهش و میزان کمی و کیفی آن را افزایش دهیم. 

وی خطاب به مدیران دامپزشکی حاضر در جلسه گفت: ارزیابی میدانی را از تولید تا مصرف انجام دهید.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: شما با دو بازار داخلی و کشورهای منطقه روبرو هستید و به ویژه در کشورهای منطقه می توانید توسعه فعالیت های بازرگانی را داشته باشید.

وی گفت: بایستی در بحث آمایش سرزمینی ورود پیدا کنیم و با این دیدگاه به تولید و ایجاد مگا فارم ها بیندیشیم و نیز باید به سمت کشت فرا سرزمینی رفته و به افزایش کمی و کیفی تولیدات کمک کنیم چرا که این موضوعات، یک راه برون رفت دولت از مشکلات است.

رفیعی پور افزود: از فرصت عالی بازار افغانستان غافل نباشید و همچنان با تولید محصولات سالم و با کیفیت به جلب اطمینان بازرگانان این کشور همت داشته باشید.

وی گفت: افزایش صادرات خوراک دام استاندارد ایران به افغانستان در امنیت غذایی آن کشور و سلامت مردم افغانستان نیز کمک خواهد کرد.

«دکتر احمد شریعتی» مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز در این بازدید یادآورز شد: اگر صنایع می خواهند موفق شوند باید در مسیر ارتقای کیفیت و افزایش تلاش خود گام بردارند.

وی افزود: تمام تلاش خود را در جهت حمایت از تولیدات و نیز تسهیل در صادرات خوراک دام و طیور انجام خواهیم داد و در این مورد تابع دستورالعمل های کشوری هستیم.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
اول امنیت شغلی مسئول فنی بعد انتظار دکتر جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
آقای دکتر محض اطلاع !! شما متولی بهداشت و سلامت هستید نه کاهش هزینه تولید.
ضمن انکه در حال حاضر هم مسئول تضمین سلامت محصولات مسئول فنی بهداشتی می باشد.چه چیز را میخواهید به ایشان دوباره برگردانید؟؟
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
مسوول فنی قدرت اجرایی لازم را ندارد چون از کسی که باید به آن نظارت کند حقوق میگیرد.

اگر توان اجرایی ماده 19 فعلا نیست حداقل مسوولیت سلامت تولید صرفا با مدیریت شرکت ها باشد، آن وقت شاهد خواهیم بود که خود شرکت ها به دنبال دکترهای باسوادتر و محصول با کیفیت خواهند بود .
و نه این که با خیال راحت تخلف کرده و در صورت گیر افتادن مسوول فنی را مسوول دانسته و خود را مبرا بدانند.
مسوول فنی که نمیتواند نقش پاسبان 24 ساعته را داشته باشد
دکتر xy
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
کارفرما به دامپزشک به عنوان نیروی مزاحم نگاه میکنه .
امنیت شغلی در درجه اول باید وجود داشته باشه و بعد تامین مالی .
نداشتن امنیت شغلی و تامین مالی نبودن دامپزشک میتونه شرایطی ایجاد کنه تا مسول فنی مثل یک شمشیر ۲ لبه عمل کنه. یعنی دامپزشک میتونه هم جلوی تخلفات کارفرما رو بگیره و یا خیلی از تخلفات رو بپوشونه تا کسی متوجه تخلف نشه . چطور میشه مسول فنی از کسی حقوق بگیره و باهاش قرارداد ببندد که باید روی کارش نظارت کنه !!!!

پیشنهاد : مسول فنی باید به عنوان نیروی قراردادی از طرف سازمان دامپزشکی باشه۰ امنیت شغلی رو سازمان ایجاد کنه . تامین مالی رو کارفرما.
دکتر ناصر علیدادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
رئیس محترم سازمان دامپزشکی هوشمندانه این نکته را مطرح کردند که با تصویب قوانین جدید در آینده مسئولیت سلامت و بهداشتی بودن مواد غذایی مشترکا با هر دو کارفرما و بازرس دامپزشک خواهد بود!

در این راستا نهادی همچون "آزمایشگاه مرجع استانی پایش بهداشتی فرآورده های غذایی" سازمان حکومتی دامپزشکی از هر بچ تولیدی به هزینه کارفرما Sampling خواهد کرد و در صورت تخلف کارفرما و / یا بازرس دامپزشک و احراز آلودگی با توجه به کد رهگیری محصول این قدرت را دارد که در هر مرحله ای از عرضه، توزیع و فروش محصول، دستور قضایی جمع آوری سریع آن را از بازار مصرف پیگیری کند.

در این صورت نه کارفرما و نه بازرس دامپزشک نمی توانند به خود اجازه تخلف بدهند و کارفرما دیگر نمی تواند به بازرس دامپزشک زور بگوید. به این دلیل که هر کدام از آنها مسئولیت حقوقی خاص خود را خواهد داشت و نمی تواند فرافکنی بکند!

البته از این پس کارفرما هم نباید بتواند خودش به طور مستقیم با بازرس دامپزشک قرارداد ببندد.
بلکه در عوض بایستی به صورت کتبی از سازمان نظام دامپزشکی معرفی دکتر دامپزشک واجد صلاحیت را درخواست کند و قرارداد کاری آنها فقط و فقط پس از تایید سازمان نظام دامپزشکی قابلیت و مجوز قانونی را اجرا خواهد داشت.

با این دو تدبیر، کارفرما دیگر نمی تواند بازرس دامپزشک تهدید کند و به وی بگوید که نیروی کارفرماست و بایستی منافع کارفرما را تامین کند و امنیت شغلی تامین خواهد شد.

ریختن حقوق بازرس بهداشتی دامپزشک به صندوق دولتی یا پرداخت مستقیم آن از بودجه دولتی اگرچه ایده خوبی است ولی با پیگیری به عمل آمده با توجه به تشدید بوروکراسی و هزینه بردار آن برای دولت متاسفانه عملی نیست.
ناشناس
|
France
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
برای تحقق امر حذف بخشنامه‌های زائد باید کارخانه تولید بخشنامه ........... را ببندید. و همه مدیران زیر دست ایشان هم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
0
0
منتخب شورای نظام دامپزشکی...
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
سلام. جناب رییس محترم سازمان دامپزشکی به استحضار می رساند در آذربایجان غربی کارفرمایان مهم کشوری از مسوول فنی فقط مدرک را لازم دارند و اداره کل و شبکه ها هیچ نظارتی بر حضور تمام وقت دکتر دامپزشک ندارند. از آنها خواسته می شود بدون حضور در سالن ها و مزارع و بدون بیمه فقط در ازای ماهانه چندصد هزار تومان و بی سواد خطاب شدن به این کار مدرک فروشی تن بدهند!!!
شما چگونه از فراگیر شدن مایت های طیور ابراز نگرانی می نمایید؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
اگر آزمایشگاه مرجع پایش بهداشتی فرآورده های غذایی تشکیل شود و بنا برسیاست جدید سازمان دامپزشکی
مسئولیت قانونی سلامت و بهداشتی به طور مشترک بر عهده کارفرما و بازرس بهداشتی باشد، وضعیت کاملا متفاوت خواهد شد.

زیرا پس از تشخیص آلودگی میکربی، شیمیایی و باقیمانده های دارویی دامپزشکی در محصول موقتا مجوز عرضه داده شده و جمع آوری آن به دستور قضایی و مجازات توامان کارفرما و بازرس بهداشتی به جرم سنگین تهدید بهداشت و سلامت عمومی، دیگر به این سادگی ها تخلف رخ نخواهد داد!

آمار برق گرفتگی ها نسبت به تصادفات و سوانح رانندگی در کشور بسیار ناچیز است. چون که همه به خوبی از قبل می دانند جریان برق ولتاژ شدید با هیچ کس شوخی ندارد!
نظر شما
ادامه