کد خبر: ۴۶۲۲۲

رئیس سازمان دامپزشکی نیز در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گزارش‌هایی را در خصوص الزامات امنیت غذایی را در بخش خوراک دام و گوشت دام‌های مصرفی توسط انسان ارائه کرد.

به گزارش حکیم به نقل از خانه ملت، «دکتر نورمحمد تربتی ‌نژاد» در تشریح نشست دیروز (سه‌شنبه 4 دی ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع نشست بررسی وضعیت، بهداشت، سلامت، غذا و داروی روستائیان بود که رئیس سازمان دامپزشکی نیز حضور داشت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اکثر روستاها خانه بهداشت وجود دارد که امور بهداشتی اهالی روستا را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: آلودگی‌های میکروبی در آب‌های روستائیان بسیار کم است و ابتلا به وبا از 33 مورد در کشور به 13 مورد کاهش پیدا کرده و شاهد فلج اطفال در روستاها نیستیم.

یارانه بیمه سلامت در روستاها هدفمند نیست

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه بهداشت روستا عمده مشکلات به کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی و دانش فنی برمی‌گردد، ادامه داد: بر اساس گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمه روستائیان به صورت ناقص وجود دارد و یارانه بیمه سلامت در روستاها هدفمند نیست.

سویا، ذرت، کلزا و پنبه دانه وارداتی تحت آزمایشات تراریختگی قرار می‌گیرند

وی با تاکید بر اینکه مواد غذایی مخصوصا سویا، ذرت، کلزا و پنبه دانه که احتمال تراریخته بودن آنها وجود دارد مورد آزمایش قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در صورت تراریخته بودن کالاهای وارداتی باید با نصب اتیکت تراریخته در بازار توزیع شوند.

60 سال از صنعتی شدن پرورش مرغ در کشور می‌گذرد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس سازمان دامپزشکی نیز در این نشست گزارش‌های را در خصوص الزامات امنیت غذایی را در بخش خوراک دام و گوشت دام‌های مصرفی توسط انسان ارائه کرد، گفت: همچنین بر اساس گزارش ارائه شده توسط رئیس سازمان دامپزشکی 60 سال از صنعتی شدن پرورش مرغ در کشور می‌گذرد.

تمامی اقلام خوراکی وارداتی آزمایش می‌شوند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در حوزه شیر صادرات وجود دارد و موازین بهداشتی کاملا رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: عمدتا موضوع تراریخته در حوزه مواد غذایی با منشا گیاهی در کشور مورد بحث است اما از نظر تولید پروتئین حیوانی و گوشت بحث تراریخته بودن کمتر مطرح می‌شود هرچند باید تمام اقلام مواد غذایی وارداتی مورد آزمایش قرار بگیرد.

 

 

نظر شما
ادامه