کد خبر: ۴۶۲۰۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علی‌صفر ماکنعلی» افزود: شرایط صادرات هرگونه پوست دامی، صادرات اسب رجسیتر شده، صادرات چربی دامی و پشم و کرک خام از مبدا ایران به ترکیه نیز فراهم آمده است ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از جزییات توافق های مهم بهداشتی به عمل آمده بین سازمان دامپزشکی ایران و مرجع ذی صلاح بهداشت دام کشور ترکیه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر علی صفر ماکنعلی»، معاون بهداشتی و پیشگیری این سازمان از جزییات توافق های بهداشتی به عمل آمده بین سازمان دامپزشکی کشورمان و مرجع ذی صلاح بهداشت دام کشور ترکیه خبر داد.

 وی محور توافق به عمل آمده بین دو کشور را شامل عناوین ذیل برشمرد:

  1- واردات دام زنده پرواری از کشور برزیل جهت کشتار بلافاصله در کشتارگاه های مرزی

  2- واردات گوساله پرواری جهت پروار در پرواربندی های ایران

  3- واردات گوشت گاو تازه، منجمد و لاشه گوسفند

  4- اجراي برنامه كنترلي بيماريهاي فرامرزي از جمله تب برفكي

به گفته معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، متقاضیان می توانند از 15 دی ماه جاری با رعایت کلیه مقررات بازرگانی، اقدام مقتضی را به عمل آورند و در صورت هر گونه پرسشی، آن را با دفتر قرنطینه و امنیت زیستی سازمان دامپزشکی کشور در میان گذارند.

البته در ادامه اعلام این خبر، دکتر ماکنعلی، فراهم شدن شرایط صادرات هرگونه پوست دامی (تازه، نمک سود شده و ...)، صادرات اسب رجیستر شده (دارای هویت ملی)، صادرات چربی دامی و همچنین پشم و کرک خام و سالم سازی شده از مبدا ایران به ترکیه را از دیگر توافق های بهداشتی مهم بین سازمان دامپزشکی ایران و مرجع ذی صلاح بهداشت دام کشور ترکیه ذکر کرده است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
باسلام ما کارمندان دامپزشکی اذربایجان غربی کمترین حقوق ومزایا راداریم خیلی از مطالبات ما پرداخت نشده انتظارمدیرکل هم کار چند برابری وشبانه روزی است با توجه به قراردادبالا آیا این ظلم به ما نیست که روزهای تعطیل هم کارمیکنیم وهیچی دریافت نمی کنبم ....................
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
جناب دکتر چند نکته برای حقیر روشن نیست.
1 - ورود دام پرواری از کشور ترکیه چرا؟ چون قبلا فرموده بودید که این دام ها برای کشتارگاه های استان سیستان بلوچستان وارد می شوند. اگه این دامها از طریق ترکیه وارد شوند، امکان دارد دام های درجه در آن کشور فروخته شود و تعدادی دام های مازاد برای کشتلر به کشورمان وارد شود. ضمن اینکه خطر گسترش بیماری ها برای جابجایی و گذر از چند کشور بسیار افزایش پیدا می کند.
2- ورود دام پرواری به داخل کشور قرارگرفتن در یک چرخه اشتباه است. ما که در حال حاضر با کمبود منابع مواجه هستیم و 90 درصد مواد اولیه خوراک دام و کنسانتره ها و حتی مکمل ها به سایر کشور ها وابسته هستیم،چطور این اقدام می تواند سود آور باشد؟ آیا این اقدام موجب رونق یکسری از واسطه گری های دیگر برای ورود نهاده ها به کشور( با ارز دولتی) نخواهد شد.؟ حتی می شد پیش بینی کرد که بعضی از تولیدکنندگان ما برای تامین گوشت مورد نیاز کشور از سرمایه گذاری برای پرورش دام بصورت فرامرزی استفاده نمایند.
3- تمام این پروتکل و تفاهم نامه جنبه های دامپروری آن قوی تر از جنبه های دامپزشکی آن است. به جز واکسن تب برفکی، که خواهش می کنم به تاریخش توجه کنید که بالاتر از 2 سال باشد تا به واکسن های ذخیره شده در موسسه رازی صدمه وارد نشود! واقعا نمی دانم چرا برای کارهای خودشان، دامپزشکی را انداختن جلو!
درعین حال باید از تلاش های شما مدیر صادق تشکر داشت.
هر کاری خواستید بکنید.
|
Germany
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
با توجه به قیمت لیره ترکیه،این گوساله که از اونجا وارد کشور شده کلا گران تر هست و هزینه حمل و نقل و غیره هم داره.پرواربندی تو ایران زیاد صرف نمی کرد با این گوساله های گران چطور می خواد صرف کنه!!!طرف هر چقدر هم ارزون بده از هزینه ای که در ترکیه شده که ارزون تر نمی ده!!!البته همه کارهای این دولت فقط یه منطق داشته،اونهم کسب درآمد برای اهداف خود و حفظ پایه های حکومتی.بهر حال حتما صلاحی توش هست ما نمی دونیم!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
سلام بر دوست و همکار دانشمندم و هم دانشگاهی سالهای دور
دراینکه بین ایران و کشور همسایه باید تفاهمنامه های بهداشتی و رفت و آمدهای علمی و مدیریتی وجود داشته باشد شکی نیست.
ولی در طول دهه های گذشته در بیشتر اوقات به علت گرانی دام زنده و گوشت دامهای ایرانی به ترکیه قاچاق شده است.
به نظر می رسد برای آشنایی با شرایط تولیدی و بهداشتی کشور همسایه لازم است اطلاعات بیشتر و مشاوران آگاهتری در کنار خود داشته باشید. در ضمن زمینه های همکاری ایران با ترکیه بسیار بیشتر و عمیقتر از آنچه از سوی جنابعالی و اسلافتان پیگیری شده است می تواند باشد.موفق باشید.
ناشناس
|
France
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
0
0
ترافیک شدید بخشنامه و تفاهم نامه در سازمان دامپزشکی کشور ایجاد شده . رئیس محترم سازمان لطفا در خصوص اجرایی و عملیاتی شدن این ها دستور ات لازم را صادر فرموده و البته نظارت هم بفرمایید
نظر شما
ادامه