کد خبر: ۴۶۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر


جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب استان مرکزی با ریاست «حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی»، رئیس کل دادگستری استان با موضوع رسیدگی به وضعیت آلایندگی کشتارگاه شهرداری اراک با حضور دادستان و مدیران دستگاههای نظارتی و ذیرربط برگزارگردید.

به گزارش حکیم مهر به نفل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، دراین جلسه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشریح وضعیت کنونی آلایندگی کشتارگاه بیان کرد: فاضلاب تولیدی  بصورت غیر اصولی در اراضی پشت کشتارگاه رها سازی می گردد که با پیگیریهای مکرر، کشتارگاه موظف به مدیریت اصولی فاضلاب تولیدی گردید.

با پیگیری های اداره محیط زیست، به دلیل ایجاد آلودگی و عدم مدیریت فاضلاب تولیدی دستور پلمپ کشتارگاه اخذ و در سال 95 کشتارگاه موظف به مدیریت اصولی فاضلاب های تولیدی خود گردید و شهرداری با قراردادی که جهت ساخت و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب ارائه نمود درخواست اعطای مهلت 10 ماهه جهت احداث و تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه نمود که به دلیل حل مشکل آلودگی کشتارگاه با مهلت درخواستی موافقت شد. 

وی با اشاره به این که پس از پایان مهلت اعطا شده تصفیه خانه مذکور به بهره برداری نرسیده است بیان کرد: به دلیل عدم راه اندازی تصفیه خانه اخطاریه های متعددی برای شهرداری صادر گردید و کلیه موارد و مستندات به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است، ولی متاسفانه همچنان فاضلاب آلوده کشتارگاه به صورت غیراصولی در محیط رها سازی می گردد. 

میرزایی  اظهار داشت: بدلیل اینکه موضوع مغایر با ضوابط و مقررات زیست محیطی بوده و تخلف محسوب می شود و به جهت جلوگیری از آلوده کردن بیشتر آب و خاک مسئولین کشتارگاه به مقامات قضائی معرفی  شده اند.

در پایان جلسه  نیز مقرر گردید که شهرداری از خروج فاضلاب خام به محیط جلوگیری و تا زمان راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب تولیدی را به تصفیه خانه های فاضلاب دارای قابلیت دریافت پساب تحویل نماید.


 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Germany
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
متاسفانه کشتارگاه سنتی اراک که صنعتی اطلاق گردیده باید پلمپ بشه
نظر شما
ادامه