کد خبر: ۴۶۱۹۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در افتتاح نخستین نمایشگاه فارماکوپه ایران:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: در حوزه تکنولوژی و دانش بومی در اوج هستیم اما هنوز تولیدکنندگان و محققان کشور به بسیاری از اقلام دارویی و واکسن‌ها ورود پیدا نکرده‌اند ...


حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه بسیاری از اقلام دارویی وارد کشور شده و در تولید واکسن‌های دامی با موسسه رازی به تفاهماتی رسیدیم که این موسسه دارو و واکسن را به میزان دو سال ذخیره کرده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه فارماکوپه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از بحث تحریم‌ها طی یک سال گذشته سازمان دامپزشکی کشور اقداماتی انجام داده تا دستورالعمل‌هایی که ممکن بود باعث از دست رفتن بخش واردکنندگان شود تغییر یابد. ما در حوزه داروهای بیولوژیک و واکسن فرآیندها را کوتاه‌تر کردیم.

وی افزود: در سال ۹۷ و در بحث تحریم باز هم دستورالعمل‌ها را به نفع واردکنندگان مواد اولیه تغییر دادیم تا بتوانند با سرعت بیشتری ثبت سفارش کنند. تاکنون برای تامین مواد اولیه ۲۲۰ میلیون یورو تخصیص داده شده و تا پایان سال ۹۸ این میزان به ۳۴۰ میلیون یورو خواهد رسید.

رفیعی پور در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از اقلام دارویی وارد کشور شده و در تولید واکسن‌های دامی با موسسه رازی به تفاهماتی رسیدیم که این موسسه دارو و واکسن را به میزان دو سال ذخیره کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص مجموع اقلام وارد شده توسط سازمان دامپزشکی گفت: مجموع اقلامی که دامپزشکی وارد کرده چه دارو و چه مواد اولیه بیش از ۲ هزار قلم بوده اما محصولاتی که استراتژیک هستند در حوزه واکسن و ویتامین‌ها ۵۰ قلم هستند که نگاه ویژه‌ای به آنها می‌شود. سازمان دامپزشکی تمام مراحل تخصیص ارز تا واردات و عرضه دارو را رصد و ارزیابی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در مبادلات ارزی مشکلی نداریم، اذعان داشت: تا یک هفته پیش در زمینه انتقال ارز مشکل داشتیم اما در حال حاضر ترکیه، روسیه و چین در حال همکاری با واردکنندگان ما هستند و مبادلات به شرایط عادی برگشته است.

رفیعی پور با اشاره به این نکته که کانون‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تحت کنترل است تشریح کرد: در سال گذشته در همین مقطع بیش از ۱۲ میلیون قطعه مرغ معدوم سازی شد که امسال به ۷ هزار قطعه رسیده است. بیش از هزار میلیارد تومان به صنعت مرغ کمک شده است. اقدامات دامپزشکی موفق بوده و آنفلوآنزا تحت کنترل کامل است.

وی افزود: واکسیناسیون هدفمند مرغ تخم‌گذار در کنار پایش رصد و مختومه کردن کانون‌های بیماری بوده است با همین اقدامات ویروس تحت کنترل است و پیش از بروز مشکل در هر کانون بیماری را در نطفه خفه می‌کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با تکنولوژی‌های بومی خاطرنشان کرد: در حوزه تکنولوژی و دانش بومی در اوج هستیم اما هنوز تولیدکنندگان و محققان کشور به بسیاری از اقلام دارویی و واکسن‌ها ورود پیدا نکرده‌اند که باید با ایجاد شرایط رقابت سالم این داروها را هم تولیدکنندگان بومی تولید کنند.

زمان ثبت سفارش برخی داروها در یک هفته انجام می شود
 
رفیعی پور در پاسخ به خبرنگار اگنا مبنی بر برنامه سازمان دامپزشکی برای کاهش زمان ثبت سفارش داروهای دامپزشکی از شش ماه به سه ماه، نیز با بیان اینکه ثبت سفارش داروهای دامپزشکی چند مرحله دارد، اظهار کرد: بررسی داروها در مراحل مختلف وزارت صمت، بانک مرکزی، وزارت جهاد و دامپزشکی زمانبر می شود.
 
وی افزود: برخی از درخواست ها در زمان کمتر از سه ماه و حتی یک هفته انجام شده است.
 
رفیعی پور درباره اقدامات سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از ورود مواد اولیه برای فروش در بازار آزاد و اطمینان از مصرف آنها در تولید دارو نیز، گفت: سازمان دامپزشکی سازمانه ای دارد که تمام مراحل این فرآیند قابل رصد و ارزیابی در آن است.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
............... در حالیکه تاریخ انقضا واکسن ها حداکثر یک سال است چطور شما از قبل واکسن تهیه کردید بعد تا دو سال ذخیره کردید؟ همین کارها کلاس دامپزشکی را .......... کرده؟ ........ تا کی؟! یکی از پیامدهای فارغ التحصیلان ........ همینه، بافتی ها که هنوز نیامدند به بازار!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
واکسن انترو و هشتگانه سگ کم شده
ناشناس
|
Hong Kong
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
موسسه برای تامین واکسن های مورد نیاز سال هم در تلاش است. کمبود انترو توکسمی و... در کشور شاید هنوز هم ادامه داشته باشد. بنظرم اگر رییس موسسه از موجودی خود گزارش نمایند، مستند تر خواهد بود.( تولید یا خریدبا دوسال تاریخ انقضا). مهمتر اینکه موسسه اصلا دارو وارد نمی کند. حتم دارم خبرنگار محترم در ویرایش خبر عجله کرده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
از این به بعد قرار است موسسه از واکسن سازی به موسسه فروش واکسنهای وارداتی و داروهای دامپزشکی تبدیل شود.مبارک است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
این گزارش بجای اینکه باعث آرامش شود ، باعث نگرانی شد. ............ هم اصول حودش را دارد و بایستی آن را رعایت کرد و گرنه باعث آبروریزی میشود.
نظر شما
ادامه