کد خبر: ۴۶۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با اقدامات انجام شده و ایجاد کمربند ایمنی و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان فضای آرامی بر صنعت و دام و طیور کشور حاکم شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر علی صفرماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور عصر یکشنبه در جمع تشکل های بخش خصوصی در محل دامپزشکی قزوین گفت: در رابطه با بیماری آنفلوآنزای مرغی با برنامه ریزی سال قبل و عملیات انجام شده در یک وضعیت مطلوب و خوبی قرار داریم و جمعیت طیور کشورنسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته و خوشبختانه هیچ مشکلی در خصوص این بیماری نداریم و همه کانون های بحران و بیماری مختومه شده است.

وی اضافه کرد: هیچ کانون غیرمختومه نداریم و در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴ واحد صنعتی درگیر بیماری شدند ولی امسال خوشبختانه هیچ واحدی دچار بیماری نشد و با رعایت دستورالعمل دامپزشکی از سوی مرغداران امیدواریم تا پایان سال هم مشکلی نداشته باشیم.

ماکنعلی تصریح کرد: با قاطعیت می توان گفت بحرانی به نام آنفلوانزای پرندگان نداریم و تولید ما در مرغداری ها نسبت به سال قبل به مراتب بالاتر رفته، هرچند مصرف هم بشدت افزایش یافته و امیدواریم با همین روندی که در پیش گرفته ایم مشکل جدی در صنعت طیور نداشته باشیم و این آرامش بر صنعت طیور ادامه یابد.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
باید پروانه داروخونه به جوون ها هم بدن
نظر شما
ادامه