کد خبر: ۴۶۱۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

كارگاه آموزشی مراقبتهای اولیه از گونه های حیات وحش آسیب دیده در صبح روز دوشنبه 26 آذر ماه برای دانشجویان، علاقه مندان و كاركنان اداره حفاظت محیط زیست شوشتر در دانشكده دامپزشكی دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست خوزستان، «بهروز نجاتی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، با بیان این خبر افزود: در این دوره كه برای دانشجویان دامپزشكی در نظر گرفته شده بود، محیط بانان و كارشناسان این اداره به همراه تعدادی از علاقه مندان از انجمن های زیست محیطی نیز با هدف آشنایی با نحوه مواجهه و مراقبت اولیه از حیوانات وحشی صدمه دیده كه در طبیعت مشاهده شده و یا به اداره و پاسگاه های محیط بانی تحویل داده می شوند، حضور یافته و آقای دكتر بردشیری و خانم دكتر كاووسی در سه بخش به ارائه مطالب آموزشی تئوری و عملی به شركت كنندگان پرداختند.

وی گفت: مطالب ارائه شده در این كارگاه شامل اقدامات و اصول اولیه درمانی در مواجهه با حیوانات وحشی آسیب دیده، روش های انتقال خون به حیوانات و كارگاه عملی انتقال خون بود.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
جالبه نوشته حیات وحش بعدا سگ اهلی رو اوردن .خب خانم دکتر .
حیوان حیات وحش اسیب دیده رو مگه مثل سگ اهلی میشه مقیدش کرد.
تا کی کارای نمایشی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
انتقال خون در حیات وحش !!؟؟ احتمالا" منظور از این کارگاه حیات وحش به معنی رایج نبوده بلکه مربوط به حیوانات بی سرپرست و ولگرد بوده که اهلی محسوب نمیشوند و اینجا وحشی قلمداد شده اند !!! انتقال خون در گونه های مختلف شرایطی بسیار متفاوت دارد در سگسانان محتملا" مانند سگ یکبار انتقال خون بدون کراس مچ ممکن است امکان پذیر باشد ولی در گربه سانان مسئله به همین راحتی نیست و نیاز به دقت و آزمایشات دقیق برای تعیین خون مناسب برای انتقال دارد . به غیر از این در حیات وحش پیدا کنید یک خون دهنده مناسب را !!؟؟ از کجا می خواهید برای یک پلنگ یا یوزپلنگ یا گرگ و یا کفتار و یا شغال و یا روباه یک دونر مانند خودش پیدا کنید !!؟؟ بدون شک منظور از این کارگاه به غیر از سگهای ولگرد و غیر اهلی چیز دیگری نبوده .
نظر شما
ادامه