کد خبر: ۴۶۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان از ورود هشت قلاده "کروکودیل" شش تا هفت ساله از کشور مالزی به مزرعه "نوپک" در جزیره "هنگام" خبر داد.

"ذبیح‌الله غریب" در این رابطه به خبرنگاران گفت: این هشت قلاده کروکودیل به منظور تکثیر و پرورش با شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای وارد کشور شده است.

وی با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی پرورش کروکودیل در آب شور تصریح کرد: مزرعه نوپک در جزیره هنگام نخستین واحد تکثیر و پرورش این آبزی در کشور است که از شرایط آب و هوایی مناسبی در راستای پرورش کروکودیل آب شور برخوردار است.

غریب تصریح کرد: تکثیر و پرورش کروکودیل در جزیره هنگام علاوه بر افزودن به جاذبه‌های گردشگری در این جزیره، از ارزش‌های اقتصادی و تجاری بالا برخوردار بوده و باعث اشتغالزایی برای مردم این منطقه خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به ارزش‌های اقتصادی کروکودیل گفت: پوست این حیوان از نظر مرغوبیت جزو باکیفیت‌ترین پوست‌های صنعتی جهان محسوب می شود و سالانه 1.5 میلیون جلد پوست این آبزی در دنیا خرید و فروش می‌شود.

به گفته وی، امروزه تولید و تکثیر و پرورش کروکویل در 50 کشور جهان رایج است و از گوشت، پوست، استخوان و سایر اندام‌های این آبزی برای کابردهای متعدد پزشکی و صنعتی در دنیا استفاده می‌شود.

واحد پرورش کروکدیل "نوپک" در جزیره هنگام با 1300 متر مربع استخر پرورشی و محل کشتار در زمینی به مساحت بیش از دو هکتار احداث شده است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
0
0
جالب بود!!! از این به بعد اونجا علاوه بر دلفین ها کروکدیل هم میشه دید!!!
فرخ پيرمرادلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
خيلي جالب بود. اطلاعات خوبي دريافت كردم . علاقه مندم اطلاعات بيشتري در خصوص ايجاد مزرعه در شهرس جيرفت كسب نمايم
نظر شما
ادامه