کد خبر: ۴۵۹۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

وزیر جهاد کشاورزی درباره میزان حد مجاز توکسین‌ها در ذرت‌های وارداتی گفت: این موضوع مسئله‌ای است که توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید مورد بحث کارشناسی بیشتری قرار گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «مهدی حجتی» در حاشیه نشست ۱۶۷۰ اجلاسیه خوراک و فرآورده‌های کشاورزی که با حضور نیره پیروزبخت - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران - برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست دو موضوع پیشنهاد شد که یکی از آنها به تصویب رسید و دیگری به کار بیشتری نیاز دارد.

وی ادامه داد: در جهت سلامت و استانداردسازی محصولات واسطه‌ای و نهاده‌های وارداتی و تولیدی داخل کشور مسائل با حساسیت ویژه‌ای در حال پیگیری است و امیدواریم محصولات سالم‌تر و منطبق‌تری با استانداردهای بین‌المللی تولید کنیم و با در نظر گرفتن نظارت‌های لازم اگر نارسایی در این زمینه وجود دارد، شناسایی و محصولات مربوطه از مدار تولید حذف شوند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که علاوه بر مقررات و استانداردهایی که در سایر کشورهای دنیا ملاک قرار داده شده، باید مقتضیات کشور هم دیده شود و پس از آن تصمیم نهایی را اتخاذ کنیم، گفت: امیدوار هستیم با توجه به حساسیت‌های در نظر گرفته شده توسط دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت جهاد کشاورزی، محصولات بهتری را به مردم عرضه کنیم.

حجتی ادامه داد: بسیاری از محصولات غذایی کشور در حال حاضر براساس استانداردهای اتحادیه اروپا به کشورهای اروپایی وارد می‌شود و محصولات لبنی خود را نیز به اوراسیا عرضه می‌کنیم و این اتفاق حاصل حساسیت‌هایی است که در داخل کشور و در زمینه استاندارد وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی  در مورد چالش به وجود آمده در خصوص استاندارد ذرت در این نشست، تصریح کرد: این‌که حد مجاز توکسین‌ها در ذرت‌های وارداتی چقدر باشد مسئله‌ای است که باید مورد کار کارشناسی بیشتر قرار گیرد.

حجتی در پاسخ به سوال دیگری مربوط به این‌که آیا سخت‌گیرانه بودن استانداردهای مربوط به نهاده‌های وارداتی مشکلی را برای واردات ایجاد کرده که وزارت جهاد کشاورزی معتقد است این استانداردها بالاست؟ گفت: من نمی‌گویم این مسئله مشکلی جدی ایجاد کرده است اما باید تفاهم کنیم و اطلاعات را تکمیل نماییم و از روش‌های کشورهای دیگر الگو بگیریم.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
0
کل خوراک دام و طیور کشور سالانه پایش میشود و تا الان کلیه مایکوتوکسین ها در رنج بوده اند. البته در خصوص برخی موارد مهم مثل don و zen سازمان میزان مجاز ارائه نکرده است. مشکل سموم علوفه ها در کشور هست و وضعیت نابسامان انبارهای پشتیبانی کشور.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
جالب است هیچ صحبتی از نقش سازمان دامپزشکی نمی کند اقای وزیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
نماینده وزیر محترم جهاد کشاورزی در این جلسه بسیار مهم آقای دکتر ماکنعلی حضور فعال و تاثیر گذار داشتند که بر مبنای استانداردهای روز دنیا در نهایت همه دست اندرکاران و تمامی وزارتخانه ها و استاندارد به یک نتیجه واحد رسیدند
نظر شما
ادامه