کد خبر: ۴۵۹۱۶
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهدشت با اشاره به غیرقابل مصرف بودن ۲۰ تن ماهی منجمد در این شهرستان گفت: این محموله با حکم قضایی و به‌صورت بهداشتی توسط دامپزشکی این شهرستان معدوم شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر میثم شیرنسب» اظهار داشت: 20 تن ماهی منجمد هوور بر اساس بازرسی ظاهری و نتایج آزمایشگاهی شبکه دامپزشکی این شهرستان غیرقابل مصرف تشخیص داده شد.

وی با اشاره به نقش دامپزشکی در نظارت و کنترل فروارده‌ها افزود: این محموله بارگیری‌شده از شهرستان کنارک وارد شهرستان کوهدشت شده‌بود که با حکم قضایی و به‌صورت بهداشتی توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهدشت در بخشی دیگر از سخنان خود به سم‌پاشی بدن و جایگاه دام‌های سبک و سنگین برای مبارزه با انگل‌های خارجی و با اولویت مناطق مرزی و عشایری در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 370هزار رأس گوسفند و بز در کوهدشت علیه بیماری آبله واکسینه شده‌اند.

وی در رابطه با شرایط خروج دام زنده از این شهرستان بیان کرد: افرادی که قصد انتقال دام زنده از کوهدشت به سایر نقاط کشور را دارند، مستلزم داشتن خودروی حمل دام زنده و دارای کد رهگیری هستند، هم‌چنین باید هماهنگی‌های لازم از طریق شبکه‌های دامپزشکی مبدأ و مقصد برای تأیید تخلیه محموله در سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی اخذ شود.

 
 
نظر شما
ادامه