کد خبر: ۴۵۹۱۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
واکنش سازمان نظام دامپزشکی به اظهارات معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی:
تردیدی نیست که پذیرش دانشجویان دوره‌های دکترای دامپزشکی در کشور و بویژه در دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر، بویژه در سال تحصیلی جاری، بسیار بالاتر از نیاز بوده است ...
 

حکیم مهر: سازمان نظام دامپزشکی با انتشار بیانیه ای، به اظهارات روز گذشته معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واکنش نشان داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین المل سازمان نظام دامپزشکی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در این اصل مهم تردیدی نیست که پذیرش دانشجویان دوره‌های دکترای دامپزشکی در کشور و بویژه در دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر بویژه در سال تحصیلی جاری بسیار بالاتر از نیاز بوده است و باید بپذیریم که سال‌هاست قوانین مصوبه مجلس و دولت در ضرورت استعلام از وزرات جهاد کشاورزی و سازمان‌های ذیربط و تابعه‌ی آن برای تعیین سقف پذیرش دانشجو در رشته دکترای دامپزشکی، در کمال تأسف از سوی مراکز دانشگاهی بویژه دانشگاه آزاد اسلامی نادیده گرفته می‌شود.

بر همین اساس آنچه که از سوی مسؤولان سازمان نظام دامپزشکی در رابطه با موضوع فوق مطرح می‌شود، بر اساس احساس مسؤولیت و ایفای تکلیف قانونی در دفاع از حریم و اعتبار حرفه‌ی دامپزشکی و حقوق صنفی دامپزشکان و سایر رده‌های شاغل در عرصه دامپزشکی انجام می‌گیرد و تنها هدفی هم که در این رابطه دنبال می‌شود، جلوگیری از بروز آشفتگی‌ها و نابسامانی‌ها و بویژه بیکاری‌های غیر ضروری در این عرصه می‌باشد.

البته می‌بایست واکنش جناب آقای دکتر رهایی معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در قبال سخنان صریح و دلسوزانه ریاست سازمان نظام دامپزشکی در مورد غیر قابل قبول بودن پذیرش چندین برابری دانشجویان در رشته دکترای دامپزشکی در دانشگاه ها و بویژه در دانشگاه آزاد اسلامی را به فال نیک گرفت، چرا که صحبت‌های ایشان نشاندهنده‌ی درک اهمیت موضوع از سوی مسؤولان محترم آن دانشگاه می باشد و می تواند راهگشای هم‌اندیشی‌ها و تبادل نظرهای سازنده در جهت رفع مشکلات موجود و کمک به شکوفایی و اعتلای هر چه بیشتر رشته مهم دامپزشکی باشد.

برای پرهیز از هرگونه شائبه جدید در مورد نقش انتخابات شوراهای استانی نظام دامپزشکی در مطرح کردن بحث‌های پذیرش دانشجویان رشته‌های دکتری دامپزشکی در زمان فعلی ترجیح می‌دهیم کندوکاش عمیق‌تر در مورد این موضوع مهم را به روزهای پس از برگزاری چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی دامپزشکی در روز جمعه 23 /9/ 97 واگذار کنیم.

روابط عمومی و اموربین المل  سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا

 
 
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
زیاد زور نزنید. رای نمیدیم
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
مافیای قدرت و ثروت فقط زبان تهدید و کشاندن به دادگاه را میفهمد . مثال روشن برخورد وزارت بهداشت با اضافه پذیرش ها ی امسال بود . فشار شدید از پایین به بالا باعث تسلیم شدن دانشگاه آزاد و توقف پذیرش نجومی دانشجو گردید .
کارمند دانشگاه آزاد .........
|
United States of America
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
به مشکلات بی تدبیری دانشکده دامپزشکی .......... رسیدگی شو
کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
جالب است دانشکده دولتی در مرکز استانی غربی فقط دونفر هیات علمی دارد اصلا" زیر ذره بین نمی رود اما حکیم جان برچسب این خبر و عکس را از بافت گذاشته اید اطلاعیه کلی است غرضتان از این کار چیست؟
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1397/9/22/21201_322.jpg
یادمون نمی ره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
0
بلایی که ...... سر فارغ التحصیلان دامپزشکی آورد فراموش نشدنی است.یکی طلبت باشه!اون موقعی که رشته دامپزشکی بعد از فارغ التحصیلی باید از دست می گرفت،متاسفانه نگرفت. ...... هم کمک نکرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
0
تا موقعی که دامپزشکی در چهارچوب وزارت سودمحور جهادکشاورزی باشد،
هم بخش دولتی یعنی سازمان حکومتی دامپزشکی نمی تواند رسالت خود را در تضمین سلامت مواد غذایی مردم و بیماری های مشترک به نحو احسن انجام دهد
و هم بخش خصوصی دامپزشکی که حدود 85 درصد کل جامعه دامپزشکی را تشکیل می دهد،
به دلیل اینکه 75 درصد درمان در اختیار غیر دامپزشکان است
و کار طبابت دامپزشکی برای دامداران هزینه بر انگاشته می شود و معمولا خودشان بدون ترس از پیگرد و مجازات قضایی به جرم تهدید بهداشت انسان،
انواع آنتی بیوتیک ها و داروهای سمی دامپزشکی را تجویز می کنند،
امنیت شغلی جامعه دامپزشکی قابل تحقق نیست!

این همان علتی است که بزرگان دامپزشکی که از متعصب ترین دامپزشکان به رشته پر افتخار خود هستند، بر اساس
اصول جهانی One Health و پیشگیری بهتر از درمان است، خواهان انتقال حساب شده و با رعایت تمام جوانب سازمان سلامت محور دامپزشکی به صورت مستقل و بدون اجازه هیچ گونه تداخل به زیر نظر وزیر بهداشت هستند!
نظر شما
ادامه