کد خبر: ۴۵۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی:
تمامی واکسن‌ها توسط دولت تامین ارز می‌شود اما پول ارز را خود اتحادیه‌ها باید تامین کنند. 100درصد مواد اولیه اعم از خوراک، ذرت، سویا و واکسن توسط دولت ارز آن تامین می‌شود...


 حکیم مهر- معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: نحوه تامین واکسیناسیون طیور بر مبنای یک برنامه ملی است که دولت ارز را در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌ها قرار می‌دهد بنابراین تمامی داروها، آنتی بیوتیک‌ها و واکسن‌ها با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در رابطه با تامین واکسن مورد نیاز صنایع دام و طیور کشور اظهار کرد: واکسیناسیون طیور بر مبنای یک برنامه ملی است که دولت ارز را در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌ها قرار می‌دهد بنابراین تمامی داروها، آنتی بیوتیک‌ها و واکسن‌ها با ارز 4200 تومانی وارد می‌شود و به این صورت نیست که با ارز آزاد خریداری شود.

وی افزود: تمامی واکسن‌ها توسط دولت تامین ارز می‌شود اما پول ارز را خود اتحادیه‌ها باید تامین کنند. 100 درصد مواد اولیه اعم از خوراک، ذرت، سویا و واکسن توسط دولت ارز آن تامین می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به حل معضل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اصفهان اذعان داشت: ما چهار اکوسیستم اصلی در کشور داریم که به اکوسیستم خزر، اکوسیستم زاینده رود اکوسیستم آذرچای و ستارخان و اکوسیستم میغان تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه نسبت به اکوسیستم زاینده رود برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم،تصریح کرد: در حال حاضر در آبان ماه نسبت به مدت مشابه 85 درصد و در مهر ماه 80 درصد کانون‌های پرخطرمان کاهش پیدا کرده است. در مرغداری‌های صنعتی رخدادی در این زمینه نداشتیم و خارج از اکوسیستم‌ها به صورت انگشت شمار این بیماری نمود داشته است لذا شرایط در حال حاضر تحت کنترل است.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Singapore
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
سلام
اگه واردات مواد اولیه دارو با ارز ۴۲۰۰ هست پس چرا همه داروها افزایش قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ پیدا کردن؟ و چرا همه آفرها برداشته شده؟
نظر شما
ادامه