کد خبر: ۴۵۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر


کتاب " آناتومی مقایسه ای دامپزشکی" (مقایسه‌ای۲) تالیف «دکتر محمدرضا پریانی» و دیگران توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد کرج راهی بازار نشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  ایسکانیوز، اهمیت علوم پایه بخصوص آناتومی برای دانشجویان دامپزشکی، علوم تشریحی و رشته های مرتبط با آن بر هیچکس پوشیده نیست. آناتومی در پزشکی تنها به بدن انسان معطوف می شود در حالی که در دامپزشکی گونه های مختلف از حیوانات را در بر می گیرد، به همین دلیل در بین علاقمندان و دانشجویان این رشته بسیار مشکل و پیچیده بنظر میرسد.

از این رو نویسندگان این کتاب به پشتوانه سالها تجربه تدریس در این رشته برآن شدند تا کتابی جامع و قابل استفاده در رابطه با آناتومی مقایسه ای حیوانات اهلی به رشته تحریر در بیاورند که مطابق با سر فصلهای واحد درسی آناتومی مقایسه ای دو دکترای حرفه ای دامپزشکی بوده و توسط دانشجویان این رشته قابل استفاده باشد.

در این کتاب سعی شده است از گویاترین تصاویر موجود در کنار متون ساده و قابل فهم استفاده شود تا مباحث آناتومی دو که به بررسی ساختارهای دستگاههای گوارش، تنفس، گردش خون، ادراری تناسلی و برخی ساختارهای ماهیچهای و استخوانی پیرامون دستگاههای فوق میپردازد تا برای دانشجویان و علاقمندان جذابیت بیشتری داشته و به آسانی تفهیم شود و همچنین منبعی ارزشمند و قابل استفاده از اشکال و تصاویر کاربردی به صورت یکجا در اختیار باشد.

به کارگیری واژه ها و اصطلاحات آناتومی با اسامی لاتین در کنار معنی آنها به فارسی با هدف تشویق دانشجویان به مطالعه منابع اصلی آناتومی و قابل فهم بودن سایر منابع علمی دامپزشکی است که مطالعه آنها برای دانشجویان در سالهای بالاتر دوران تحصیل بسیار مفید و کارامد خواهند بود.

این کتاب شامل 4 فصل به همراه ارائه تصاویر از ا جزای مختلف حیوانات است.فصل اول با عنوان ساختارهای دستگاه تنفس و گوارش در ناحیه سر و گردن به تشریح این بخش می پردازد.فصل دوم حفره سینه و ساختارهای درون آن ، فصل سوم حفره شکم، لگن و ساختارهای درون آنها و دست آخر فصل چهارم به ارائه منابع کتاب اختصاص دارد.

کتاب"آناتومی مقایسه ای دامپزشکی" (مقایسه ای۲) تالیف دکتر محمدرضا پریانی دانشیار دانشگاه، «دکتر حسن گیلانپور» استاد دانشگاه، «دکتر بیژن رادمهر» و «دکتر سروش بختیاری راد» در 233 صفحه و شمارگان هزار نسخه توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسالمی با همکاری واحد کرج منتشر شد.

 


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فائق پور
|
United States of America
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
3
8
جزوه چاپ شده است.
نظر شما
ادامه