کد خبر: ۴۵۸۷۱
 

شرکت بیمه ما به منظور اجرای تفاهم نامه سه جانبه با معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و صندوق ملی محیط زیست یک فقره چک به مبلغ 270 میلیون تومان خسارت بابت تلفات 5 قلاده پلنگ تحویل صندوق ملی محیط زیست کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، بیمه پلنگ ایرانی یکی از فصول برنامه ملی حفاظت و مدیریت پلنگ ایرانی است که در اواخر سال 1394 از سوی شرکت بیمه ما به طور رایگان (بدون دریافت حق بیمه) صادر شد و طی 2 سال اخیر بیش از یک میلیارد تومان خسارت وارده به اشخاص ثالث، دام و خود پلنگ را تحت پوشش قرار داده است.

صندوق ملی محیط زیست با هماهنگی اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید بخش از مبلغ فوق را به زیان دیدگان حوزه پلنگ از جمله به شخص فوت شده در استان سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد داد.

پلنگ ایرانی بزرگترین گربه سان موجود در ایران از لحاظ جمعیتی وضعیت شکننده ای داشته ودر معرض خطر انقراض قراردارد که در صورت عدم حمایت صحیح از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و سایر ارگان های دولتی ، خصوصی و همراهی جوامع بومی و محلی که نقش بسزایی در حفاظت از این‌گونه ارزشمند دارند، شانس کمی برای بقا خواهد داشت.

 
 
نظر شما
ادامه