کد خبر: ۴۵۸۴۳
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
پیشنهاد رئیس سازمان نظام دامپزشکی به رئیس مجلس:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: کل حقوقی که برای ناظران بهداشتی سراسر کشور پرداخت می‌شود، حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است که رقم کوچکی است ...



حکیم مهر: رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه نسخه جدیدی از پرداخت حقوق ناظران بهداشتی آماده می‌کند،‌ گفت: مذاکره ای هم با رئیس مجلس انجام داده‌ایم و پیشنهاد این است که پول ناظران بهداشتی از جیب دولت پرداخت شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که چرا حقوق ناظران فنی و بهداشتی صنف‌های تولیدی توسط کارفرما پرداخت می‌شود و اصولاً عاقبت چنین نظارتی مشخص است و چرا با چنین رویه‌ای مقابله نمی‌کنید؟ گفت: اصولاً زمانی که حقوق ناظران فنی و بهداشتی را کارفرماها پرداخت می‌کنند نظارت خدشه‌دار می‌شود اما اقداماتی برای مقابله با این وضعیت انجام داده‌ایم.

«دکتر محمدرضا صفری» اضافه کرد: بر اساس ماده ۱۹ سازمان نظام دامپزشکی قرار شد که وابستگی مالی به کارفرما به حداقل برسد، این دستورالعمل تدوین شد، ۵ ویرایش هم انجام شد اما به اهداف واقعی خود نرسید.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در پاسخ به اینکه موانع سر راه اجرای این دستورالعمل چه بود، گفت: در حقیقت این دستورالعمل هم در نهایت به نوعی تأکید می‌کرد که کارفرما باید حقوق ناظران را پرداخت کند و در حقیقت شکل پرداخت فرق می‌کرد و به همین دلیل بود که این دستورالعمل به نتیجه‌ای نرسید.

سازمان نظام دامپزشکی نسخه جدیدی از نحوه پرداخت حقوق ناظران بهداشتی را آماده می‌کند

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه هم برای به کارگیری مسئولان و ناظران بهداشتی به صورت جدی تأکید شده است، گفت: سازمان نظام در تلاش است تا نسخه به روزتری از رابطه کارفرما و ناظران بهداشتی در صنف‌های تولیدی ارائه دهد تا این مشکل برطرف شود.

مذاکره با رئیس مجلس درباره نحوه پرداخت ناظران بهداشتی

صفری گفت: اخیراً دیداری با آقای لاریجانی رئیس مجلس داشتم که در خصوص موضوع به کارگیری ناظران بهداشتی در بخش‌های تولیدی مذاکره انجام شد و پیشنهاد ما این است که همه حقوق ناظران بهداشتی توسط دولت پرداخت شود تا هیچ رابطه‌ای بین ناظر بهداشتی و کارفرما وجود نداشته باشد.

حقوق ناظران بهداشتی را دولت بدهد نه کارفرما

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه کل حقوقی که برای ناظران بهداشتی سراسر کشور پرداخت می‌شود حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: این رقم آنقدر کوچک است که با پرداخت آن می‌توان در راستای سلامتی کالاهای تولید گام بزرگی برداشت.

اولویت صدور پروانه در صنف‌های تولیدی کشاورزی و دامپروری با فارغ‌التحصیلان کشاورزی و دامپزشکی است

وی در پاسخ به سؤال دیگر فارس که بر اساس قانون بهره‌وری کشاورزی و نظام جامع دامپروری که مسئولیت صدور پروانه‌های تولیدی مرتبط با حوزه دامپزشکی و دام به سازمان نظام دامپزشکی محول شده است آیا اولویتی برای کارشناسان کشاورزی و فارغ‌‌التحصیلان دامپزشکی دارید؟، گفت: اگر چه قانون برای اولویت قرار دادن فارغ‌‌‌التحصیلان بخش دامپروری و کشاورزی شرایطی را لحاظ کرده است اما کلاً برای ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی مرتبط با این رشته‌ها اولویت با فارغ‌‌التحصیلان این بخش است.

دانشگاه‌های آزاد به حرف وزارت علوم گوش نمی‌دهد

صفری در ادامه جذب بیش از اندازه دکترای دامپزشکی را معضل بزرگ این بخش عنوان کرد و گفت: جدی‌ترین مسأله ما در دامپزشکی جذب بیش از حد ظرفیت در دانشگاه‌های آزاد است که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی مغایر قانون است و بسیاری از این واحدها فاقد صلاحیت هستند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، گفت: وزارت علوم برای ۵ واحد دانشگاهی جدید در سال ۹۵-۹۴ مجوز جذب دانشجو نداد همچنان تلاش می‌کنیم که برخی از واحدها هم با هم ادغام شوند و دانشجو جذب نکنند.

وی گفت: معاون علوم در مکاتبه‌ای که انجام داد به جذب بی‌رویه دانشجو در دانشگاه‌های آزاد تذکر داد و اعلام کرد: چنانچه اصلاح لازم در روند جذب دانشجو انجام نشود مدارک توسط وزارت علوم اعتبارسنجی نخواهد شد.

دانشگاه‌های کشور امسال ۴۴۰۰نفر بیش از ظرفیت اعلام شده سازمان سنجش دانشجوی دامپزشکی جذب کرد

صفری ادامه داد: علی‌رغم این تذکرات معاون علوم برآورد می‌کنیم که امسال دانشگاه‌های دولتی هزار نفر و دانشگاه‌های آزاد ۴ هزار نفر در جذب دانشجو در دوره دکتری دامپزشکی داشته باشند. در حالی که پیشنهاد وزارت جهاد، وزارت علوم و سازمان سنجش حدود ۶۱۰ نفر بود. بنابراین امسال ۴۴۰۰ نفر مازاد جذب دانشجوی دکترای دامپزشکی وجود دارد.

دانشگاهی که نباید دانشجو می‌گرفت اما جذب کرد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: علی‌رغم اینکه دانشگاه آزاد بافت اعلام شده بود که جذب دانشجو نکند اما امسال ۱۶۰ نفر دانشجو پذیرفت. در حالی که من اطلاع دارم که بسیاری از این دانشگاه‌های آزاد که جذب دانشجو می‌کنند برای تأمین میز و صندلی‌های خودشان هم مانده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی که تعرفه‌ها و وضعیت بیمه‌ای تولیدکنندگان حوزه دامپزشکی در سطح کشور چگونه است، گفت: تعرفه‌ها حداقل باید با تورم رسمی کشور همسو شود و بیمه سلامت دام هم در کشور اجرایی شود. این پیشنهادها چند سالی است مطرح شده اما پیشنهادها روی میز است ولی ترتیب اثر داده نمی‌شود.

صفری افزود: مهمترین مانعی که بر سر راه اجرای بیمه سلامت دام وجود دارد کمبود منابع مالی است.

چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی ایران ۲۳ آذر برگزار می‌شود

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در ادامه صحبت‌ها به برگزاری چهارمین دوره انتخاب شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در ۲۳ آذر خبر داد و گفت: شرایط آماده‌سازی این انتخابات از ۶ ماه قبل به استان‌ها ابلاغ شده است و تا شهریور مقدمات کار آماده شد.

وی گفت: ۲۶ مهر تا ۱۰ آبان ثبت‌نام کاندیدا انجام شد و فهرست نهایی کاندیداها به تفکیک استان‌ها برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک ۱۲ آذر مشخص شد قرار است در این انتخابات ۷۹۸ نفر ثبت نام کردند و قرار است در هر استان ۸ نفر انتخاب شوند.

صفری اعلام کرد: امسال برای نخستین بار در کشور انتخابات نظام‌های صنفی در کل کشور به صورت الکترونیک اجرا خواهد شد. ۹۲ صندوق اخذ الکترونیک در استان‌های مختلف وجود دارد و ترتیبی اتخاذ شده که امکان تقلب و یا رأی دادن مجدد وجود ندارد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اعلام کرد: تأکید وزیر کشور هم به برگزاری الکترونیک انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی کشور بود.



انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
1
ترو خدا عملیش کنین در حد خبر و پیشنهاد نباشه.
بهروز رضازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
1
اگر یک حرف حساب باشه ،فقط همینه، ان شااله که در حد حرف نمونه
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
نظام دامپزشكي ...........ترين سازمان تخصصي كشور است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
این یک پیشنهاد خوب ولی کاملا انتخاباتی هست چرا الان و در این شرایط مطرح میشه؟
کی این دیدار با ریاست مجلس انجام شده و چرا تاکنون در مورد این پیشنهاد صحبتی نشده؟
دامپزشک
|
Singapore
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
1
0
دولت حقوق کارمندای عادی خودشو به زور و زحمت میده. بعد شما انتظار داری حقوق مسئول فنی رو هم بده؟ همه جای دنیا دولتها رو کوچیک میکنن .شما میخوای دولت از این هم بزرگتر شه با اینجور اعمال پوپولیستی؟ واقعا که
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
1
جناب دامپزشک ۱۹:۵۱مسخره ترین قانون دنیاست که مسؤول فنی حقوق از کسی بگیره که باید نظارت اون رو بکنه.کجای دنیا اینطوره؟؟دامپزشک تو کشتارگاه مسؤول فنیه با یه ملیون حقوق مجبوره لاشه مبتلا به کیست هیداتیک رو با بریدن کیست مهر بزنه و بازار بفرسته.چرا که اگر این کار رو نکنه کشتارگاه بهش میگه خوش اومدی بیرون پر دامپزشکه.اگر مسؤول فنی از دولت حقوق بگیره بخش خصوصی نمیتونه بهش زور بگه و برای سود بیشتر با جون مردم بازی کنه.شما انگار تاحالا با بخش خصوصی کار نکردی نمیدونی چه خبره.
دامپزشک
|
Canada
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
اولا مشخصه که گفتن این حرف چند روز قبل از انتخابات نظام، کاملا تبلیغاتی هست. دوما فرمودید مجموع حقوق مسئولین فنی ۲۵۰ میلیارد تومان است که عدد کوچکی است، یعنی به کم بودن حقوق ای قشر مظلوم واقفید، من چند مصاحبه از آقای دکتر صفری عزیز شنیدم که تاکید بر افزایش تعرفه خدمات دامپزشکی داشته اند، آیا حقوق مسئولین فنی هم جزو این خدمات محسوب می شود؟ و در آخر اینکه این راه ها همه غیر عملی و غیر کارشناسی است، بایستی استاندادهای بین المللی بهداشتی در ایران اجباری شود، فشارهای دامپزشکی روی شرکت ها بیشتر شود، آنوقت مسئول فنی از یک نیروی تحمیلی تبدیل میشود به یک نیروی متخصص واقعی و مورد احترام، یعنی تولید کننده اگر محصول سالم و استاندارد تولید نکند خسارت سنگینی متحمل شود پس با میل ورغبت حقوق عالی به دامپزشک پرداخت میکند.مثل ترکیه. متاسفانه در اینجا شاهدیم مدیران و کارمندان دامپزشکی ارتباطات بسیار خوبی با مدیران شرکت ها داشته که نتیجه ای جز تضعیف مسئول فنی ندارد،چگونه کارگاهی که ۶ ماه از اعتبار پروانه اش گذشته و لیستی از نواقص عمده پیش نیازی مثل موارد GMPدارد و تمام درو دیوارش به بیرون راه دارد به تولید ادامه میدهد، دامپزشکی عملا به مسئول فنی این پیام را میدهد که «بابا بی خیال»....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
اقای رییس نظام مسئول فنی که 9ماه از سال میگذره وحقوق دریافت نکرده با حدودا 20 سال سابقه کاری تا پیگیری هم میکنه فورا تهدید به اخراج میشه به نظر شما چه جور باید امورات زندگیشو بگذرونه فقط در حد حرف صحبت میشه نه عمل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
این پیشنهاد عملی است.بهره برداران و تولیدکنندگان موقع اخذ پروانه‌ حق نظارت دو ساله را به حساب دولت واریز می کنند و دولت از همان‌ منبع می تواند حقوق مسوولین فنی را پرداخت کند.مسوولان فنی بر اساس تجربه و امتیاز از طرف نظام دامپزشکی به کارفرمایان معرفی می شوند.نظام سبز سلامت حرکت خوبی بود و باید اصلاح و تقویت می شد اما عده ای ....... در انجمنهای صنفی ........ همه چیز را خراب کردند.


در ضمن از آقای دکتر صفری خواستاریم که در جهت مشکلات این قشر با مقامات مذاکره کنند.فکر کنند انجمنهای صنفی .......... بخصوص استان ...... وجود حقیقی ندارد و اینها در جهت خدمت به منافع یک عده تاسیس شده اند.
الان هم نشسته اند و‌کامنتها را بررسی می کنند و هر حرکت مثبتی را ایذایی می ببنند.
یعنی ما زندگیمان را فدای سرکرده عرفان حلقوی کنیم مشکل بعضیها حل می شود؟!!
اصلا نظر ایشان چیه رایگان خبر جمع کنیم و شایعه پخش کنیم و یا مزاحم تلفنی بشویم و زنگ در خونه مردم را بزنیم و یا لاستیک پنچر کنیم و یا در راستای تهمت زنیهای .......ی وی علیه این و آن شبکه بسازیم؟!!!
یکبار بفرمایید دنیا و آخرت خود را فدای عده ای بیمار کنیم و‌ خلاص دیگه.

بجای این کارها از روابط و لابی دکتر صفری استفاده کنید تا آینده روشنی داشته باشید و عمله نوچه این و آن‌ نباشید.
سردسته تان هم برنامه اش را اعلام کنند تا بفهمیم دنبال چی هستند.با ترویج بی اخلاقی چیزی دستگیرشان نمی شود.امیدش چند تکنیک ذهنی بود که اونهم سوزانده شد.
کافیست دیگه اخوی!!!
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
0
0
قرار بود یک آقای سرشناس که رد صلاحیت شده بود در صورت رای‌گیری به موقع ،آرایش کند و رژ لب بزند.الوعده وفا
ناشناس
|
France
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
عرض شود که بعضیها با‌ تفکر روی ادبیات فارسی نظردهندگان شخصیتش را حدس می زنند.شایعه شده که دستور ادبیات فارسی کمی تغییر یافته است.قبلا "فاعل" و "مفعول" بود اما اخیرا "مفعول الیه" هم اضافه شده.فی الواقع "مفعول الیه" مفعول "مفعول" می باشد و یا به عبارتی"مفعول" فاعل "مفعول الیه" می باشد.زنجیره خیلی پیچیده است طوریکه "مفعول مفعول الیه" هم داریم الخ.
مثلا‌ عدد ۱ در راس هرم است و عدد ۲ در یک زیر شاخه از عدد ۱.عدد ۳ نمی تواند با عدد ۱ در ارتباط باشد و ارتباط از طریق عدد ۲ انجام می شود.

مظفر باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
شما واقعا اگه قدرت داری جلوی داشگاه آزاد رو بگیر دانشجوی دامپزشکی در حد رشته ادبیات پذیرش نکنه. نه رای میدهم به نظام دامپزشکی و نه امیدی به تغییر ساختار ..... این مجموعه دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
تنها راهکار عملی جهت رفع مشکل حاضر . می تونن بودجه ش رو هم به عنوان عوارض بهداشتی از کارفرما دریافت کنند .
دامپزشک
|
Singapore
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
جناب دامپزشک ۲۰:۳۷ اتفاقا بنده فعال بخش خصوصی هستم. مسئول فنی هم بودم. اما دریافت حقوق از دولت راه حلش نیست. شما اگه میخوای از دولت حقوق بگیری برو ازمون استخدامی شرکت کن حقوق بگیر دولت بشو. دولت در شرایط فعلی توان پرداخت حقوق نداره. حالا این توجیهات شما خودش باید بررسی بشه که مسئولین فنی رو به فساد متهم میکنی. تتها راه حلی که وجود داره سیستم پرداخت کار فرما به یک صندوق مشترک هستم تا مسئول فنی حقوقش رو از صندوق بگیره. حالا اسم صندوق هرچی میخواد باشه. راهش گرفتن حقوق از دولت نیست. بفرمایید کمی مطالعه کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: کل حقوقی که برای ناظران بهداشتی سراسر کشور پرداخت می‌شود، حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است که رقم کوچکی است ..
البته کل بودجه سازمان دامپزشکی درسراسرکشورنصف این مقداراست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
دوستان احتمالا کامل متوجه قضیه نمیشن . ببینید دولت یک ریال هم از جیبش نخواهد داد ، به عنوان عوارض از کارفرما گرفته میشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
اقای محترم نظام خانه همه تحصیل کردگان دامپزشکی است نه فقط بخش خصوصی
........................
مجید
|
United States of America
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
دولت پول بنزین و تعمیرات خودرو های خدمت اداره را نمیتواند بدهد حتی پول طرح های واکسیناسیون تب برفکی و تب مالت را، چطور انتظار دارید چهار میلیون حقوق مسول فنی را بدهد .............
همکار
|
Finland
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
چرا این امور در 5 سال گذشته پیگیری نشد و 3 روز مانده به انتخابات عنوان شد؟ رقم مورد اشاره شما که ناچیزه چندین برابره بودجه فعلی سازمان دامپزشکیه! در بیشتر کشورها چیزی به اسم مسئول فنی اجباری وجود نداره و شرکت ها کادر کنترل کیفیت دارند و در راستای افزایش کیفیت محصول حقوق خوبی به دامپزشکان میدن. ولی نه مثل دامپزشکی ایران که سطح علمی پایینی دارن و هیچ آموزشی هم قبل صدور پروانه به دامپزشکان داده نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
درشت
ناشناس
|
Canada
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
مثل اینکه ابهاماتی برای دوستان و‌همکاران پیش اومده که اگر"فاعل"و "مفعول " و "مفعول الیه" ها در یک خط قرار بگیرند پس حلقه‌ چطور شکل می‌گیرد؟
باید عرض شود که "مفعول الیه" نهایی یا n ام زنجیره خطی فاعل"فاعل" است.فی الواقع فاعل راس ،مفعول"مفعول الیه " نهایی است.
بدین طریق زنجیره خطی بصورت یک حلقه در می آید.
امید است ابهامات حل گردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
کارنامه نظام دامپزشکی بهتر است در ده سال اخیر بررسی شود دوما در وضعیت موجود فر اورده های بدون نظارت مسئولین دامپزشکی سالمتر و بهداشتی تر است این جمله را به ضرس قاطع و از روی تجربه عرض میکنم .نظام دامپزشکی نیاز به خانه تکانی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
من پیشنهاد میدم همه مسولین فنی استخدام رسمی بشن و برابر هیئت علمی حقوق بگیرن
...............
.............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
ایشون که فرمودند بدون حضور دامپزشک فراورده ها سالمتر هستند معلومه که کارفرما هستند و از وجود دامپزشک به دلیل اینکه نمی تونن تخلف کنن متضرر می شوند.
Vet.
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
سلام.
مورد قابل بحث پرداخت حقوق ناظران فنی_ بهداشتی از سوی دولت پیامدهای بسیار خوبی را در پی خواهد داشت.
_ از آنجایی که ناظران فنی_بهداشتی، نمایندگان بخش حاکمیتی در یک مجموعه صنعتی وابسته به دامپزشکی بحساب می‌آیند، لذا منطقی ست که پرداخت حقوق و مزایای این افراد از سوی دولت انجام پذیرد.
_ بی تردید، در اینصورت کارفرمایان به عملکرد ناظران نماینده ارگان متولی، دیدگاه محترمانه تری خواهند داشت.
_ ناظرین فنی_بهداشتی تلاش بیشتری را در راستای ارتقاء کیفیت تولیدات آن مجموعه، بلحاظ داشتن آرامش، فکری و امنیت شغلی شان از خود نشان خواهند داد.
_ کاهش چشمگیری را درارتباطات، غیر الزامی کارفرمایان با سازمان تابعه را شاهد خواهیم بود.
_ ناظران فنی_بهداشتی فرصت بیشتری را در راستای ارتقاء دانش وعلم مرتبط با تولید ات مجموعه را خواهند داشت.
_ از دست آورد های طرح فوق بدلیل ارتقاء سطوح بهداشتی در کلیه صنایع وابسته، کاهش بیماریها، در نتیجه افزایش در جمعیت دام و طیور و تولیدات مربوط را شاهد خواهیم بود.
نظر شما
ادامه