کد خبر: ۴۵۸۳۲



سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس گفت: کارشناسان قوه قضاییه مجازات‌ مجرمین محکوم به حیوان آزار‌ی را طوری تعیین کنند که از راه‌های عام المنفعه بیشتر استفاده شود چرا که ضمن بازدارندگی و اثرگذاری بیشتر، خسارت‌های کمتری به انسان‌ها میزند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «نور محمد تربتی نژاد»در رابطه با لایحه منع حیوان آزاری گفت: دین اسلام به حمایت و حفاظت از حیوانات سفارش کرده و آزار رساندن به آنها را منع کرده است، در این راستا لایحه‌ای در جهت منع حیوان آزاری توسط دولت تهیه شده و به زودی به مجلس ارائه خواهد شد، بر اساس این لایحه ازحیوان‌آزاری، فشار آوردن به حیوانات، جنگ انداختن میان آنها، بهره‌کشی و گرسنه نگه داشتن حیوانات جلوگیری می‌شود.

مجلس از لایحه منعحیوان آزاری حمایت می‌کند

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه ما در ایران از حیوانات حمایت می‌کنیم، حتی برای تحقیقات، جراحی و بیهوشی حیوانات نیز قوانین مشخصی تعیین شده و محققین موظف به رعایت آن هستند. لایحه منع حیوان آزاری بسیار مفید بوده و به نظر بنده مجلس شورای اسلامی نیز از این لایحه حمایت خواهد کرد.

برخورد با حیوان آزارها همانند مجرمان باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: برای کنترل هر موضوع و پدیده‌ی ناهنجاری مانند حیوان آزاری باید احکام، جرائم و تنبیهاتی دیده شود، کسانی که اصول نگهداری و حمایت از حیوانات را اجرا نمی‌کنند و به حیوانات آزار می‌رسانند باید مجازات شوند.

بنده معتقدم برخورد با متخلفین و میزان مجازات‌ها باید طوری طراحی و پیش بینی شوند که حداقل آزار را نیز به انسان‌ها وارد کنند، اینطور نباشد که بخواهیم به حیوانات آزار نرسد، انسان‌ها را با تنبیه‌ها و جرایم بسیار سنگین مورد آزار قرار دهیم.

بازدارندگی حداکثری مجرمان حیوان آزاری با مجازات‌های سبز

تربتی نژاد اظهار کرد: بنده معتقدم برخورد با متخلفانو میزان مجازات‌ها باید طوری طراحی و پیش بینی شوند که حداقل آزار را نیز به انسان‌ها وارد کنند، اینطور نباشد که بخواهیم به حیوانات آزار نرسد، انسان‌ها را با تنبیه‌ها و جرایم بسیار سنگین مورد آزار قرار دهیم، کارشناسان قوه قضاییه باید مجازات‌ها را طوری تعیین کنند که از راه‌های عام المنفعه و تشویقی بیشتر استفاده شود چرا که ضمن بازدارندگی و اثرگذاری بیشتر، خسارت‌های کمتری به انسان‌ها می‌زند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: برخی از قضات برای مجازات متخلفان دست به ابتکا‌رات بسیار خوبی زدند و به جای مجازات‌های سنگین و خسارت آور از روش‌های تشویقی و جاگزین عام المنفعه مانند کتابخوانی، نگهداری از حیوانات، پاکسازی رودخانه‌ها از زباله استفاده کردند که بی تردید در بازپروری و بازدارندگی تاثیر بسیار زیادی دارد. این نوع مجازات‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم بوده و نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشته است.



نظر شما
ادامه