کد خبر: ۴۵۸۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کردستان، ایلام، محلات، بناب، اصفهان و قم 

 

معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور از طرحهای پیشنهادی مرغ مادر کردستان بازدید کرد
 
روابط عمومی دامپزشکی کردستان اعلام کرد: دکتر چرخکار معاونت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و مهندس حقی کارشناس مسئول طیور وزارت جهاد کشاورزی از طرحهای پیشنهادی مرغ مادر در سطح استان در روز های ششم و هفتم دیماه سالجاری بازدید  نمودند.
دکتر چرخکار در جلسه ای که در محل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی حسنی نژاد،دکتر مخدوم مدیر کل دامپزشکی و معاونت بهبود تولیدات دامی و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی تشکیل گردید شرکت نموده و در زمینه مسائل و راهکارهای مرتفع نمودن مشکلات صنعت طیور در استان به بحث و گفتگو پرداخت.
ضمنا وی بمنظور بررسی روند فعالیتهای دامپزشکی استان کردستان از آزمایشگاهها و واحدهای داری نیزبازدید بعمل آورد.

 

-------------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام: تست سل از 11 هزار راس گاو شیرده در ایلام انجام شد


وهاب پیرانی اظهار داشت: با اتمام این تست مشخص شد که تنها نیم درصد این تعداد گاو مبتلا به سل بوده‌اند.
وی ادامه داد: استان ایلام یکی از مناطق دامپروری کشور است که تامین سلامت غذایی در حوزه مواد خام دامی بر عهده این نهاد است.
وی افزود: در این راستا برنامه‌های مختلفی از جمله تشدید نظارت بر کشتارگاه‌ها و عرضه مواد خام دامی و همچنین مایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین در دستور کار این دستگاه قرار دارد.
این مسئول اضافه کرد: کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام در استان ایلام مبین این حقیقت است که دامپزشکی ایلام در راستای تامین سلامت غذای مردم موفق عمل کرده است.
پیرانی تصریح کرد: طرح مبارزه و کنترل بیماری‌های واگیر وانگلی دام از ابتدای امسال در جمعیت دامی مناطق عشایری و روستایی استان ایلام همزمان با دیگر مناطق استان ایلام آغاز شد.
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: این دستگاه اجرایی به عنوان متولی بهداشت این بخش تمام توان خود را صرف ماموریت‌های محوله کرده است.
پیرانی تصریح کرد: بررسی نتایج حاصل از طرح‌های اجرای شده بیانگر موفقیت این دستگاه اجرایی در خصوص کنترل بیماری‌های واگیر و انگلی دام در استان ایلام بوده است.
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: این موفقیت ناشی از تلاش کارکنان این دستگاه اجرایی و همکاری مردم به ویژه دامداران استان ایلام است.
وی ادامه داد: این دستگاه اجرایی برای مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برنامه‌های مختلفی را تدوین و اجرایی کرده است.

-------------------------------------------

 

رئیس شبکه دامپزشکی محلات: یک میلیون و 216 هزار قطعه ماهی زینتی از محلات صادر شد
 
عباس رادمهر اظهار داشت: محلات با دارا بودن 13 مرکز تکثیر و پرورش آبزیان زینتی و با ظرفیت 7 میلیون قطعه از لحاظ تنوع رتبه اول و از لحاظ تعداد تولید، تکثیر و پرورش آبزیان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: در این مدت همچنین یک میلیون و 504 هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت شبکه دامپزشکی و از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه وارد شهرستان محلات شده و در اختیار مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی قرار گرفته است.
رئیس شبکه دامپزشکی محلات با اشاره به تولید گوشت سفید در محلات بیان کرد: در 9 ماه گذشته 4 هزار و 400 تن گوشت سفید تحت نظارت شبکه دامپزشکی تولید و روانه بازار شده است.
رادمهر گفت: شهرستان محلات با تولید سالانه 5 هزار و 600 تن گوشت مرغ 11 درصد تولید استان و با تولید 800 تن تخم مرغ 3.5 درصد تولید استان را به خود اختصاص داده و 85 درصد بیش از نیاز شهرستان گوشت سفید و تخم‌مرغ تولید کرده و به بازار مصرف استان و خارج از استان عرضه کرده است.
وی ادامه داد: همچنین این شبکه با مراقبت از شیوع بیماری‌ها، آموزش‌های لازم و نظارت برسایر تولیدات شهرستان از جمله تولید 8 هزار و 500 تن شیر، یک هزار و 400 تن گوشت، هشت تن عسل، 48 تن گوشت آبزیان فرآورده‌های سالم و بهداشتی را در اختیار شهروندان محلاتی قرار داده است.
وی همچنین از کاهش 9 درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان خبرداد و گفت: در 9 ماهه گذشته در 70 واحد مرغداری گوشتی شهرستان محلات یک میلیون و 628 هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.


--------------------------------------------

 

انتخاب رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بناب به عنوان مدیر نمونه شهرستان
 
در جلسه شورای اداری شهرستان بناب که در مورخه 07/10/89 در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بناب برگزار گردید از شبکه دامپزشکی این شهرستان به عنوان یکی از ادارات نمونه و برتر شهرستان در بین 76 اداره تقدیر و دکتر مهدی حامی رئیس شبکه دامپزشکی به عنوان مدیر نمونه شهرستان بناب انتخاب گردید.

 

---------------------------------------------

 

در جلسه شورای فنی اداره کل از زحمات چند ساله دکتر نیازی رئیس سابق اداره طیور، آبزیان وزنبور عسل تقدیر شد
 

در این جلسه  دکتر حسنی مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان از تلاشهای انجام شده دکتر محمد حسین نیازی درنیل به اهداف عالیه سازمان دامپزشکی کشور وبه تبع آن اداره کل دامپزشکی استان در اداره طیور ،آبزیان وزنبور عسل وحل مسائل ومشکلات این بخش در سطح استان تشکر کردو از ایشان خواست به خاطر حجم واهمیت کار در بخش طیور در استان و بادر اختیار گذاشتن تجربیات خود ، رئیس جدید این اداره جناب آقای دکتر محمد باقر مقدس که از ایثار گران جنگ تحمیلی است را در ادامه هر چه بهتر این مسیر یاری نماید .


دکتر مقدس: چندین سال رئیس شهرستانهای برخوار ومیمه  وخمینی شهر بود وبعد از آن حدود 10 سالی است که در اداره طیور ،آبزیان وزنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان به عنوان کارشناس آبزیان  انجام وظیفه می نمایدکه طی حکمی از طرف مدیر کل استان  به عنوان رئیس این اداره منصوب گردید.

 

-----------------------------------------------

 

اجرای طرح حذف بشکه های پلاستیکی در قم
 
اداره کل دامپزشکی استان قم درجهت ارتقاء کیفیت بهداشتی شیرخام از ابتدای دی ماه سال‌جاری با همکاری اکیپهای قرنطینه سیار دامپزشکی از تردد خودروهای حمل شیر با ظروف و بشکه های پلاستیکی ممانعت به عمل می آورد و رانندگان متخلف جهت طی مراحل قانونی، به واحدحقوقی این اداره کل معرفی میگردند.
در این زمینه به کلیه مراکز جمع آوری شیر و مجتمع های دامداری اطلاع رسانی مطلوب صورت گرفته و د راین راستا در خصوص شناسایی و ساماندهی خودروهای واجد شرایط (دارای ظروف فلزی بهداشتی) حمل شیر، مجوز موقت با اعتبار 6 ماهه از طرف این اداره کل صادر و از تاریخ فوق الذکر تاکنون 70 مجوز موقت جهت این خودروها توسط واحد بهداشت اداره کل دامپزشکی استان قم صادرگردیده است.

 

 

نظر شما
ادامه