کد خبر: ۴۵۷۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از واحد «مرغک» بزرگترین واحد جوجه‌کشی خاورميانه در استان قزوین بازديد كرد ...
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از بزرگترین واحد جوجه کشی خاورمیانه در قزوین، گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تحت کنترل است و برنامه های پیشگیرانه در حال اجراست .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از واحد «مرغک» بزرگترین واحد جوجه کشی خاورميانه بازديد كرد.

دکتر رفیعی پور در این بازدید اقدامات سازمان دامپزشکی کشور برای کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور را تشریح کرد و افزود: در حال حاضر جای نگرانی برای شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور نیست و خوشبختانه بیماری در کشور تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، تشکل­های مرغداران و متخصصین امر توام با انجام واکسیناسیون طیور در کشور علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خوشبختانه بیماری تا کنون تحت کنترل است و با توجه به اینکه طی سالهای ۹۵ و ۹۶ بیماری آنفلوانزا خسارات عمده ای را به صنعت طیور کشور وارد کرد ولیکن در حال حاضر شیوع بیماری را در کشور نداریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از صحبتهایش، صنعت طیور کشور را وابسته به استان قزوین ذکر کرد و افزود: به همین دلیل بیشترین برنامه ایمن سازی طیور در کشور در استان قزوین انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به واحد جوجه کشی مرغک، تصریح کرد: وجود واحدهایی مانند مرغک که در حدود ۶۰ درصد نیاز کشور به مرغ تخم گذار تجارتی را رفع می کنند، امیدواریم با بهره مندی از تجارب کارشناسان زبده کشور در صنعت طیور تخم گذار از واردات بی نیاز شویم و حتی در آینده به عنوان صادر کننده در این زمینه به عنوان رقیب کشورهای منطقه محسوب شویم.

دکتر رفیعی پور در پایان تصریح کرد: برنامه های رصد و پایش بیماری در سطح حیات وحش، روستاها و واحدهای پرورش طیور صنعتی در حال اجراست و خوشبختانه تاکنون سال موفقی داشته ایم .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
0
0
افزایش حقوق نگرانی داره جناب دکتر
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
درود.....
نظر شما
ادامه