کد خبر: ۴۵۷۵۴
 

هیئت مرکزی نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی در اطلاعیه ای به ارائه توضیحاتی درخصوص روند رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای این دوره پرداخت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی، اطلاعیه هیئت مرکزی نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی سازمان نظام دامپزشکی به شرح زیر است:

بسمه تعالي

 ضمن سپاس فراوان از احساس مسئولیت صنفی و حرفه‌ای و مشارکت نامزدهای محترم چهارمین دوره انتخابات شوراهای استانی نظام دامپزشکی، گزارشی از روند رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای محترم به منظور تنویر افکار عمومی به شرح ذیل تقدیم حضور می‌گردد:

 1. آگهی فراخوان ثبت نام از اعضای محترم جهت کاندیداتوری انتخابات با مهلت 97/6/24 الی 97/7/10 توسط سازمان مرکزی نظام دامپزشکی و نیز نظام دامپزشکی استان‌های سراسر کشور منتشر شد.

2. تعداد 881 نفر در سراسر کشور داوطلب عضویت در شوراهای استانی نظام دامپزشکی شدند، که در مرحله اول فرآیند بررسی و تأیید صلاحیت این عزیزان توسط هیئت‌های نظارت بر انتخابات استانی تا تاریخ 97/7/25 انجام و در نهایت پرونده‌‌های کاندیداها به هیئت مرکزی نظارت ارسال گردید.

 3. در پرونده برخی از همکاران گرامی که نواقصی همچون عدم تمدید کارت عضویت ظرف مهلت مقرر، یا عدم ارسال برخی از مدارک درخواستی مشاهده شد که بالتبع صلاحیت آنان توسط هیئت‌های نظارت استانی نشد.

 4. با توجه به تقارن زمان اعتراض کاندیداهای احراز صلاحیت نشده با ایام تعطیلات و عزاداری ماه صفر، مهلت اعتراض به آراء توسط هیئت مرکزی نظارت به منظور رسیدگی دقیق به اعتراضات وارده تا تاریخ 10/09/97 تمدید شد.

 5. بر اساس شرایط اعلام شده در آگهی ثبت نام، داوطلبان می بایست تا تاریخ 97/7/10 مدارک لازم را به دفتر نظام استان تسلیم می‌نمودند که با توجه به زمان بر بودن استعلام‌های عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد، هیئت مرکزی نظارت تصمیم گرفت محدودیت زمانی درخصوص این دو استعلام را حذف، تا مشارکت تعداد بیشتری از داوطلبان را در انتخابات شاهد باشیم.

 6. از آنجا که عضویت معتبر در سازمان نظام دامپزشکی مقدم بر کاندیداتوری بوده متأسفانه صلاحیت تعدادی از همکاران که پس از مهلت مورخ 97/7/10 اقدام به فعال‌سازی کارت عضویت خود کرده بودند احراز نشد.

 - شایان ذکر است در اکثریت قریب به اتفاق کاندیداهای محترم که صلاحیت آنها احراز نشده، به دلیل نقص در پرونده از لحاظ مدارک و عدم به موقع تمدید کارت عضویت بوده است.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تمامی اعضای هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات استانی و سازمان مرکزی امید است؛ شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و پویا در تاریخ 23 آذرماه بوده که بدون تردید نتیجه این انتخابات می‌تواند در بهبود سرنوشت صنفی اعضای فرهیخته سازمان نظام دامپزشکی و بدنبال آن رشد و توسعه بیش از پیش حوزه دامپزشکی کشور بویژه در بخش خصوصی باشیم.

 
 
نظر شما
ادامه